در این مقاله خواهید خواند :

  1. آواتار اینستاگرم چیست ؟
  2. طراحی آواتار اینستاگرام چه ارتباطی با طراحی لوگو دارد ؟
  3. طراحی های پیج اینستاگرام با چه طراحی اغاز می‌شوند ؟
  4. کاربرد طراحی آواتار خاص برای پیج اینستاگرام
  5. طراحی آواتار اینستاگرام در لی اوت شما چه اثری دارد ؟
  6. آیا طراحی آواتار اینستاگرام در جذب مستقیم دنبال کننده اثر دارد ؟

۱ - آواتار اینستاگرم چیست ؟

تصویر یا نمایه موجود بر پروفایل اینستاگرام شما، آواتار اینستاگرام است. طراحی آواتار اینستاگرام از مهم ترین بخش های هویت بصری و تجلی برندینگ شما در پیج رسمی کسب و کار یا فعالیت شما است. آواتار اینستاگرام می تواند نمایه ای از شخصیت کسب و کار شما باشد یا حتی فعالیت شما در اینستاگرام را در نگاه اول شفاف کند. تحقیقات نشان می دهد برای اشخاص حقیقی که در میج خود از اواتاری با عینک افتابی استفاده می کنند، جذب دنبال کننده مقداری کمتر است! می توان نتیجه گرفت طراحی اواتار اینستاگرام حتی بر پیج های حقیقی و شخصی شما نیز اثر دارد اما نباید فراموش کرد که اثر اواتار اینستاگرام برای شخصیت بیزینس های شما و کسب و کار های شما چگونه است. 

۲ - طراحی آواتار اینستاگرام چه ارتباطی با طراحی لوگو دارد ؟

بسیاری از کسب  و کار ها لوگو خود را به شکل مستقیم‌ در اواتار اینستاگرام قرار می دهند که این کار به لحاظ هایی ممکن است غلط باشد. طراحی لوگو تماما مناسب اواتار اینستاگرام نیست و باید به لحاظ های زیر استاندارد شود :

  1. رنگ های لوگو باید متناسب با لی اوت شوند .
  2. اندازه فونت و نمایه متنی لوگو باید متناسب با اندازه اواتار شوند.
  3. طراح لوگو در صورت تبدیل به اواتار می تواند در تم یا حتی شکل مینیمال تر خود قرار بگیرد تا با مخاطب راحت تر ارتباط بر قرار کند.

بنابراین طراحی لوگو نمی تواند مستقیما در طراحی اواتار شما قرار بگیرد و فاکتور های مختلفی برای متناسب سازی آن وجود دارد.

۳ - طراحی های پیج اینستاگرام با چه طراحی اغاز می‌شوند ؟

طراحی کلی لی اوت ( Layout ) اینستاگرام نخست بر اساس استفاده و کاربرد پیج اینستاگرام شما مورد بررسی قرار می گیرد سپس بر اساس یک طرن هویت بصری کلی و ترکیب آن با شخصیت برند حقوقی شما به طراحی اواتار از لوگو یا طراحی آواتار با چهارچوب آزاد پرداخته می‌شود. طراحی هایلایت ها، قالب های محتوایی مانند طراحی قالب استوری و طراحی قالب پست اینستاگرام و طراحی پست و استوری در قدم بعد از طراحی اواتار صورت می پذیرد.

۴ - کاربرد طراحی آواتار خاص برای پیج اینستاگرام

طراحی اواتار می تواند باعث جذب مخاطب به صورت مستقیم از طریق بازدید از پیج شما شود. طراحی اواتار نقش به سزایی در جذب دنبال کننده جدید از طریق ارگانیک سرچ دارد. طراحی اواتار اینستاگرام به لحاظ روانشناسی و نوع برخورد مخاطب هدف شما اثر های متفاوتی بر پیج شما می گذارد. در صورتی که دارای چندین پیج با محتوا و موضوع مشترک و برند مشترک باشید، طراحی اواتار اینستاگرام راه حلی منطقی برای تفکیک سازی این پیج ها از یک دیگر است.

۵ - طراحی آواتار اینستاگرام در لی اوت شما چه اثری دارد ؟

تناسب رنگی و به هیجان اوردن مخاطب از طریق رنگ های گرم و اطمینان بخشیدن به او از طریق رنگ های سرد از اثرات اواتار بر لی اوت است.

۶ - آیا طراحی آواتار اینستاگرام در جذب مستقیم دنبال کننده اثر دارد ؟

از انجایی هر مخاطب هدفی واکنش های متفاوتی به طراحی اواتار اینستاگرام شما خواهد داشت با یک تحلیل و روانشناسی هوشمندانه مخاطب هدف اینستاگرامی شما، طراحی اواتار می تواند اثرات مثبت و منفی در جذب دنبال کننده داشته باشند.

 

وبلاگ دایا آرتز