جذب مشتری و بازاریابی یکی از اساسی ترین مراحل یک کسب و کار موفق و پولساز است. خواه شما صاحب چند آرایشگاه در نقاط مختلف شهر باشید یا صاحب یک آرایشگاه با سابقه و یا حتی اگر به تازگی آرایشگاه خودتون رو باز کردید قطعا با تاکتیک و استراتژی درست بازاریابی میتونید مشتری های بیشتری جذب کنید و کسب و کار خودتون رو بزرگ تر از قبل کنید.

تو این مقاله به یکی از مهم ترین تاکتیک ها در بازاریابی محلی با تمرکز روی جذب مشتری آرایشگاه به سراغ استراتژی طراحی کارت ویزیت برای آرایشگاه ها رفتیم تا اول دلیل داشتن کارت ویزیت رو شرح بدیم و بعد از اون به توضیح این استراتژی بپردازیم.

 

چرا آرایشگاه باید کارت ویزیت داشته باشد ؟

شاید برای شما هم سوال باشه که اگر آرایشگاه دارید و تابلو بزرگ و تو چشمی هم داره چرا اصلا باید کارت ویزیت برای آرایشگاه تون داشته باشید ؟

پاندمی کرونا و کاهش مشتری آرایشگاه ها

شیوع بیماری کرونا باعث شد که آرایشگاه ها با کاهش تعداد مشتری ها و در نتیجه افت درآمد شدید روبرو بشند. این اتفاق نه تنها دلیل بر ورشکستگی عده ای از آرایشگر ها شد بلکه به اون دسته از آرایشگر هایی هم که تصمیم داشتند در بازار بمونند هزینه های سنگین تبلیغات رو تحمیل کرد. بیشتر آرایشگاه ها به ناچار بودجه تبلیغاتی شون رو دوبرابر کردند بلکه بتونند با کمک تبلیغات از شرایط بحرانی بازار پیروزمندانه به فعالیت شون ادامه بدهند.

ولی فقط دوبرابر کردن بودجه تبلیغاتی کافی نبود چونکه به وفور مشاهده میشد که با توجه به دوبرابر شدن بودجه تبلیغاتی آرایشگاه، رشد تعداد مشتری ها از 50 درصد فراتر نرفت. بنابراین این افزایش هزینه در تبلیغات باید اصولی و حرفه ای انجام میشد و روش های بازاریابی نوین مبنای کار تبلیغات قرار می گرفت.

جذب مشتری جدید برای آرایشگاه سخت تر از نگه داری مشتری فعلی

تحقیقات نشون میدن که در مورد کسب و کار های بازگشتی مثل آرایشگاه ها و پیرایشگاه ها نگه داشتن مشتری بسیار کم هزینه تر از جذب مشتری جدید خواهد بود و پاندمی کرونا مهر تاییدی بر این نکته زد. چرا که مشتریان جدید نیاز داشتند تا به آرایشگاه اعتماد کنند و مطمئن باشند که پروتکل های بهداشتی در آرایشگاه ها رعایت میشه و امنیت سلامت اونها در طول مدت اصلاح و آرایش تضمین شده است.

طراحی کارت ویزیت از مهم ترین استراتژی های نگهداری مشتری فعلی و همچنین جذب مشتری های جدید از طریق مشتری های فعلی است (بازاریابی ویروسی).

حتی اگر یک مشتری بیشتر از ده ها بار به آرایشگاه شما مراجعه کرده باشه و یجورایی مشتری ثابت شما تلقی بشه باز هم دادن کارت ویزیت و درخواست از اون فرد برای معرفی آرایشگاه به دوستان و آشنایانش میتونه جذب مشتری های جدید و همچنین افزایش وفاداری اون مشتری رو به عهده داشته باشه.

طراحی کارت ویزیت آرایشگاه چه پیش نیاز هایی داره ؟

لوگوی آرایشگاه

بازاریابی و جذب مشتری برای آرایشگاه بدون یک لوگو حرفه ای و متناسب با شخصیت کسب و کار شما امکان پذیر نیست. لوگو بنیاد هویت بصری برند آرایشگاه شماست و برای اعتماد سازی و برندینگ بسیار نقش اساسی ای رو ایفا میکنه. یک لوگوی خوب، آرایشگاه شما رو برای همیشه تو ذهن مشتری هاتون نگه میداره.

ارزش پیشنهادی خاص

هر کسب و کاری بی شک وجه تمایزی با رقبای صنعت خود داراست. وجه تمایز آرایشگاه خودتون با رقبا رو میتونید با بیان کردن ارزش پیشنهادی خاص مشتری هاتون در کارت ویزیت آرایشگاه بیان کنید. ارزش پیشنهادی خاص اون نقطه عطف اساسی کسب و کار شما با مشتری است که باعث میشه مشتری کسب و کار شما رو انتخاب کنه و از انتخابش راضی باشه.

ما در دایا آرتز بسته به سه پارامتر اساسی کسب و کار شما، بازاری که در اون فعالیت میکنید و مطالعه رقبای شما میتونیم در شناسایی ارزش پیشنهادی خاص آرایشگاه شما و همچنین در فرآیند طراحی کارت ویزیت برای آرایشگاه شما در کنارتون باشیم تا بتونید به هدف تون دست پیدا کنید.

جذب مشتری با کارت ویزیت چطور اتفاق میفته ؟

فردی که زیاد به شما مراجعه میکنه مسلما از کیفیت کار شما و محیط آرایشگاه راضیه و نه تنها از معرفی آرایشگاه شما به دوستانش هراسی نداره بلکه با افتخار شما رو معرفی و برای شما جذب مشتری انجام میده. داشتن کارت ویزیت و اعطای اون به افرادی که در حال حاضر مشتری شما هستند به اون افراد این حس رو میده که آرایشگاه به اونها اعتماد داره و اون افراد رو سفیر برند خودش میدونه پس مشتری های فعلی شما مسلما خوشحال میشن که کارت ویزیت جدید شما رو داشته باشن و از طریق اون شما رو به دوستان و آشنایانشون معرفی کنند.

وبلاگ دایا آرتز