طراحی کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ ها دفترچه های تبلیغاتی بسیار ساده و گیرایی هستند که ارائه بهتر خدمات یا کالا ها یا معرفی برند یک شرکت استفاده می‌شوند. کاتالوگ لزوما شامل موارد بازاریابی نیست! کاتالوگ و طراحی کاتالوگ با هدف هایی مثل ارائه پیشنهادات کاری یا تجاری، معرفی فرایند اجرایی یک سازمان یا انجیو خصوصی، سالنامه یا گزارشی از عملکرد منظم یک سازمان یا شرکت و... انجام می‌شود. طراحی کاتالوگ به شکل حرفه ای برای ارائه و معرفی یک کالا یا خدمات به مشتریان بالقوه یک شرکت انجام می‌شود. برای مثال شما یک شرکت فروش تاسیسات کارخانه هستید، توسط یک کاتالوگ یا همان مجله تبلیغاتی می‌توانید محصولات،برند،تعرفه،نمونه کار و هر چیزی را که بخواهید در قالب مکتوب یا الکترونیک یک کاتالوگ ارائه دهید.

 

« می‌خواهیم در چند سوال و جواب کوتاه، مختصر ترین و جامع ترین دانستنی های کاتالوگ را بررسی کنیم. برای شناخت سریع کاتالوگ همراه ما باشید»

 

سوال اول : طراحی کاتالوگ چه اثری در فروش شما دارد؟

طراحی کاتالوگ به صورت مستقیم فروش شما را بالا نمی‌برد! بر خلاف تصور همه کاتالوگ به تنهایی موجب افزایش فروش نمی‌شود بلکه شانس فروش خدمات به مشتریان بالفعل را قوی تر می‌کند. بنابراین یک کاتالوگ فقط شانس فروش را در یک پروسه فروش و پرزنت و معرفی کالا و خدمات بالا می‌برد. برای بررسی بهتر اثر خدمات طراحی گرافیک بر برندتان می‌توانید مقاله "اثر خدمات طراحی گرافیک" را بررسی کنید.

 

سوال دوم : آیا کاتالوگ ها حتما باید چاپ شوند؟

قطعا خیر. کاتالوگ ها به چشم انداز چاپ و یا چشم انداز توزیع و نشر الکترونیک طراحی می‌شوند. بنابراین کاتالوگ ها در دو نوع زیر قابل استفاده هستند :

1- چاپی 2- الکترونیک (pdf)

 

سوال سوم : طراحی کاتالوگ به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای چه کسب و کار هایی مناسب است؟

کاتالوگ برای هر کسب و کاری که نیاز به معرفی موردی و انفرادی خدمات یا کالا های خود به دیگران را داشته باشد مناسب است برای مثال اگر شما قصد معرفی برند یا خدمات خود را به مشتریان خود داشته باشید کاتالوگ یک راه شکیل و خلاقانه و حرفه ای برای انجام پروسه این معرفی است. ابزاری زیبا برای شما.

 

سوال چهارم : آیا طراحی کاتالوگ بخشی از بازاریابی است؟

خیر. کاتالوگ همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم موجب بازاریابی نمی‌شود یا به صورت مستقیم برای شما تبلیغ نمی‌کند چرا که امکان نشر عمومی آن سخت و با بازدهی پایین است. بنابراین طراحی کاتالوگ بخشی از پروسه معرفی محصول به مشتری است.

 

سوال پنجم : طراحی کاتالوگ با چه هدف هایی انجام می‌شود؟

  • در صنعت کالا های بهداشتی و زیبایی برای معرفی محصولات پوست و مو
  • در رستوران ها و کافی شاپ ها به عنوان یک منو برای معرفی غذا ها !
  • در کسب و کار های استارت آپی برای معرفی نوآوری و خدمات ایشان
  • در فرایند جذب و استخدام منابع انسانی و معرفی پروسه های سازمانی در اداره ها
  • در دانشگاه ها به عنوان سالنامه یا حتی گزارشی از عملکرد و دستاورد های دانشگاهی
  • در صنایع تولید دستگاه های مختلف نظیر پزشکی برای معرفی ماشین آلات صنعتی
  • در صنعت تولید دارو برای معرفی یک دارو به مشتریان، کارشناسان، داروخانه ها

سوال ششم : چگونه می توانم بر اساس نیازم طراحی کاتالوگ سفارش دهم؟

شرکت طراحی گرافیک دایا آرتز به عنوان یک استارت آپ طراحی گرافیک، برای شما بر اساس هدف شما طی یک رویکرد خلاقانه و نوین به طراحی کاتالوگی خاص نیاز های کسب و کار شما می‌پردازد. شما می توانید از طریق "طراحی کاتالوگ" به بررسی خدمات نوین و متفاوت ما بپردازید.

وبلاگ دایا آرتز