فهرست مقاله؛ آنچه در این مقاله می خوانیم :

  1.  طراحی لوگو یا طراحی آرم چیست ؟
  2.  چرا کسب و کار های مختلف به طراحی لوگو نیازمند هستند ؟
  3.  شروع مسیر برند و تجلی شخصیت کسب و کار ها 
  4. طراحی لوگو چه اثری بر برند و پیشرفت کسب و کار ها دارد ؟
  5. خطر عدم داشتن لوگو و آرم مناسب تا چه حد جدی است ؟

1-  طراحی لوگو یا طراحی آرم چیست ؟

طراحی آرم و طراحی نشان درواقع همان طراحی لوگو است، همانطور که بار ها و بار ها از گوشه و کنار های مختلف شنیده ایم هر کسب و کار یا هر فعالیت یا درواقع هر برند نیاز به یک لوگو دارد. اگر اسم تجاری یا عنوان برند، اسم کوچک یک کسب و کار باشد، لوگو و آرم نام خانوادگی کسب و کار است. بر روی تمامی محصولات معروف یا کالا ها و حتی خدمات مختلف لوگو تولید کننده و ارائه دهنده آن ها را می بینیم؛ امروزه کمتر کسی است که از لوگو بی خبر باشد چرا که از کارخانه های ماشین سازی تا باشگاه های فوتبال و یا شرکت های توسعه تکنولوژی موبایل همگی دارای لوگو منحصر به فرد خود هستند. برای مثال روی تمامی گوشی های موبایل ما، لوگو برندشان درج شده است و اینگونه ما می توانیم هویت تجاری و برندینگ هر سازمان یا شرکت را بدون حضور حقیقی اش درک کنیم.

 

2-  چرا کسب و کار های مختلف به طراحی لوگو نیازمند هستند ؟

برند و فروش بیشتر. امروزه هر چه قدر مشتریان بیشتری شما را بشناسند شانس فروش شما بیشتر خواهد بود حالا بدون یک لوگو چگونه هویت برند یک کسب و کار مشخص می شود؟ اگر طراحی لوگو رستوران یا طراحی لوگو کافی شاپ ها موجود نبود چه فاجعه ایی رخ میداد ؟ اصلا طراحی لوگو رستوران چه مزیت هایی برای رستوران دارد؟ دیگر نمی توانستیم بین رستوران محبوبمان با یک کافی شاپ یا رستوران دیگر تفاوتی قائل شویم و جلوه زیبا ظاهری همه این کسب و کار ها از بین می رفت. یا در نظر بگیرید اگر سایت دیجی کالا لوگو منحصر به فرد خود را نداشت یا طراحی رنگ سازمانی متفاوتی برای ارائه به مخاطب خود پیدا نکرده بود چگونه از سایت تُرب تشخیص داده می شد. دو بسته چیپس را تصور کنید که روی هیچ کدام اثری از برند یا لوگو کارخانه هایشان درج نشده است! آیا شما اقدام به خریدشان می کنید ؟

 

3-  شروع مسیر برند و تجلی شخصیت کسب و کار ها 

شروع هویت برند و شخصیت کسب و کار ها با خدمات طراحی گرافیک و طراحی لوگو آغاز می شود. معنا و مفهوم و چشم انداز فعالیت های شما در ظاهر یک لوگو طراحی می شوند. اگر شما یک کسب و کار مدرن باشید برای نوین نشان دادن خود هرگز از یک لوگو با ترکیب سنتی و رنگ های کلاسیک استفاده نخواهید کرد. بنابراین می توان اینگونه عنوان کرد که طراحی لوگو نخستین گام و مهم ترین گام برای مستحکم سازی برند یک کسب و کار است. طراحی لوگو شما می تواند تا سالیان سال در ذهن مخاطب شما باقی بماند همانطورکه بسته بندی و لوگو شرکت غذایی بیسکویت های مادر در تمامی این سال ها در ذهن ما و کودکان ما نقش بسته است. بنابراین برای طراحی لوگو می بایست بسیار حساس و جدی برخورد، از همین جهت پلتفرم طراحی گرافیک دایا آرتز، طراحی لوگو در سه گونه طراحی لوگو نوشتاری(تایپوگرافی)، طراحی لوگو تصویری و طراحی لوگو ترکیبی را در راس خدمات طراحی گرافیک خود قرار داده است و آن را به عنوان عضو اصلی خدمات طراحی گرافیک می شناسد.

 

شخصیت برند چیست؟ مهم ترین سوالی که باید در برند سازی از خود بپرسید در مقاله «شخصیت برند چیست؟» به صورت کامل توضیح داده شده است. از آن لذت ببرید.

4-طراحی لوگو چه اثری بر برند و پیشرفت کسب و کار ها دارد ؟

 در نهایت می بایست از خود بپرسیم، طراحی لوگو چه اثری بر برند و پیشرفت کسب و کار هایمان دارد؟ حقیقتا کمی بیشتر از خیلی. پیشرفت هر کسب و کار- چه کسب و کار های سنتی و چه کسب و های نوین- وابسته به میزان برند سازی ایشان است. امروزه رقیبان هر کسب و کار سعی در تقویت برند خودشان و تخریب برند دیگران دارند، در دنیای امروز یا به طراح خدمات گرافیکی و متود ها و استراتژی های تقویت برند متصل می شویم یا باید با کسب و کار و فعالیتمان خداحافظی کنیم. دایا آرتز به عنوان یک پلتفرم طراحی گرافیک که خود کسب و کارش را به صورت استارت آپی آغاز کرده است عقیده دارد که وجود یا عدم وجود لوگو می تواند به موفقیت یا عدم موفقیت شما ختم شود.

5- خطر عدم داشتن لوگو و آرم مناسب تا چه حد جدی است ؟

شاید تا 10 سال پیش واقعا خطری کسب و کار های کوچک را تهدید نمی کرد؛ اما امروزه نه تنها کسب و کار های بزرگ و ریشه دار نیاز به تقویت برند از راه بازسازی برند و بازسازی لوگو خود دارند بلکه کسب و کار های کوچک هم مجبور هستند برای شخصی سازی مخاطبان خود و ثابت کردن میزان بازخوردشان از برند و طراحی لوگو بهرجویی کنند. برای مثال طراحی لوگو در تهران یا طراحی لوگو در مشهد از اولین اقدامات شروع و راه اندازی یک کسب و کار است همانطور که در دیگر کلان شهر هایی مانند اصفهان و تبریز یا حتی شیراز این مسئله برجسته و دارای اهمیت شده است. در شهر های بزرگ صاحبان کسب و کار بیش از همیشه به طراحی گرافیک اهمیت می دهند و درسطح متفاوتی از مدریت قرار دارند.

وبلاگ دایا آرتز