طراحی لوگو رستوران و مزیت های آن

یکی از مهم ترین خدمات طراحی گرافیک برای کسب و کار های همیشه زنده جهان، طراحی لوگو رستوران است. اصلا مشاغل و کسب و کار های همیشه زنده جهان چه کسب و کار هایی هستند؟ اصطلاحا به کسب و کار هایی که نیاز های بنیادین بشر مانند غذا، پوشاک، مسکن، حمل و نقل و... را بر طرف می‌کنند، کسب و کار های همیشه زنده می‌گویند. رستوران ها، آشپزخانه، کترینگ های غذایی همگی در راس مشاغل تولید و سرو و ارائه غذا برای مردم قرار دارند. از آنجایی که رستوران ها پر چرخش ترین کسب و کار های فعال در زمینه تولید و ارائه خدمات غذایی هستند، رقابت در بین رستوران ها بالا است. در یک فضا رقابتی سخت و سنگین، رستورانی که برند مناسبی نداشته باشد یا از نخستین روزهای شروع فعالیتش آغاز به برند سازی نکرده باشد، نمی تواند در رقابت طاقت فرسا رستوران های دیگر باقی بماند. اولین گام ساختن یک برند معتبر پس از انتخاب یک اسم تجاری مناسب، طراحی لوگو است. طراحی لوگو مسیر برند سازی را بر رستوران ها هموار می سازد. خیلی از رستوران ها حتی گام دومی در زمینه برند سازی خود پس از طراحی لوگو انجام نمی دهند اما برای مشتریان محلی خود برندی مخصوص و به یاد ماندنی می شوند. در صورتی که هنوز با اثر طراحی لوگو بر برند کسب و کار ها آشنا نیستید؛ مقاله "طراحی لوگو و اثرش بر برند کسب و کار ها" مزیت های طراحی لوگو برای برند سازی را برای شما آشکار می‌سازد.

 

« طراحی لوگو برای رستوران چه مزیت ها و چالش هایی دارد؟» 

فهرست مقاله؛ آنچه در این مقاله می خوانیم :

  1. چرا رستوران به طراحی لوگو نیاز دارند؟
  2. مزیت های طراحی لوگو برای رستوران ها چیست؟
  3. چالش های طراحی لوگو برای رستوران ها چیست؟
  4. رستوران ها بیشتر از چه لوگو ای استفاده می‌کنند؟
  5. چگونه یک رستوران بدون لوگو به موفقیت می‌رسد؟!
  6. طراحی لوگو رستوران ها چه فاکتور هایی دارد؟
  7. چه رستوران هایی به چه لوگو هایی نیاز دارند؟

 

1- چرا رستوران به طراحی لوگو نیاز دارند؟

برند سازی توسط طراحی لوگو رستوران ها

رستوران ها با طراحی لوگو مخصوص خود مسیر برند سازی را آغاز و هموار می‌کنند. تصور کنید بدون یک طراحی لوگو مناسب چه قدر به نام کردن یک رستوران سخت است! اسم تجاری از مهم ترین حرکت های آغازین برند سازی است. اگر شما یک صاحب رستوران یا موسس یک رستوران باشید، پس ازانتخاب یک اسم تجاری مناسب به چه چیزی نیاز خواهید داشت؟ قاعدتا اسم مناسب به تنهایی نمی تواند برند سازی شما را تکمیل کند. هر رستوران نیاز دارد که اسم تجاری اش در قالب یک جلوه بصری یا گرافیکی نمایش داده شود. اینجاست که طراحی لوگو رستوران آغاز می شود. اسم تجاری بدون قرار گرفتن در یک لوگو چگونه می تواند مخاطب یا مشتری را جلب کند و یا او را با برند شما آشنا کند. بنابراین طراحی لوگو آغاز مسیری برای پیدا کردن بهترین شکل نمایش اسم تجاری شما است. 

طراحی لوگو رستوران برای تبلیغات!

چگونه بدون لوگو می‌توان تبلیغ کرد؟! اکثر کسب و کار ها در اندازه های مختلف نیاز به تبلیغ دارند. در نظر بگیرد که شما یک صاحب رستوران هستید و قصد طراحی کارت ویزیت و چاپ آن را برای مشتریان و مخاطبان بیزینس خود دارد. اگر لوگو و اسم تجاری نداشته باشید چگونه می خواهید خودتان را در یک کارت ویزیت معرفی کنید؟! یا در نظر بگیرید شما صاحب یک کترینگ کوچک هستید و تازه کترینگ خود را افتتاح کرده اید، برای تبلیغ نیاز به پخش تراکت و طراحی تراکت دارید. بدون لوگو شما در روی تراکت، هیچ مشتری امکان ندارد شما را بشناسد یا به شما سفارشی بدهد! حتی اگر بزرگ ترین رستوران شهر خودتان هم باشید و بخواهید در تمام خیابان های شهر بیلبورد تبلیغاتی نصب کنید، بدون طراحی لوگو و داشتن یک لوگو مناسب بیلبورد شما بازجذب و بازدهی مناسبی مخواهد داشت. فراموش نکنید طراحی لوگو برای یک رستوران در تبلیغاتش حیاتی است.

طراحی لوگو رستوران برای شبکه های اجتماعی

امروزه همه رستوران ها، فست فود ها، آشپزخانه ها و حتی هتل ها هم پیج اینستاگرام دارند یا در شبکه های اجتماعی و شبکه های مجازی فعالیت می کنند چگونه بدون داشتن یک لوگو مناسب می خواهید پیج اینستاگرام کسب و کار خود را راه اندازی کنید. طراحی آواتار اینستاگرام بر اساس طراحی لوگو شما انجام می شود و طراحی های مختلف شبکه های اجتماعی نظیر طراحی پیج اینستاگرام نیز بدون داشتن لوگو بسیار ضغیف انجام خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با طراحی پیج اینستاگرام مقاله " طراحی پیج اینستاگرام چیست؟" را مطالعه کنید و از آن در جهت فروش بیشتر خدمات یا کالا های کسب و کار خود استفاده کنید.

 

2- مزیت های طراحی لوگو برای رستوران ها چیست؟

طراحی لوگو برای رستوران ها می تواند اتفاقات شگفت انگیز زیر را برآورده کند. طراحی لوگو برای رستوران ها مزیت های مختلفی دارد اما مهم ترین آن مزیت ها موارد زیر است که تیم طراحی گرافیک دایا آرتز با چشم انداز این عناصر به طراحی لوگو برای رستوران ها می پردازد :

  1. آسان کردن پروسه معرفی برند رستوران به مشتری های جدید
  2. پیدا کردن مشتری های جدید از طریق برند سازی در تبلیغات
  3. ثابت کردن مشتری ها و ایجاد حس وفاداری در آن ها
  4. ایجاد هویت بصری و متمایز کردن شخصیت کسب و کار شما
  5. ارتقا سطح کاری رستوران برای تمیز قرار داده شدن از رقبا
  6. راه اندازی شبکه های اجتماعی رستوران بر اساس هویت لوگو
  7. هموار سازی مسیر معروفیت در میان مخاطبان و مشتریان

3- چالش های طراحی لوگو برای رستوران ها چیست؟

چالش اول : انتخاب نام تجاری مناسب جهت برند سازی

نخستین گام انتخاب انتخاب یک عنوان یا اسم تجاری مناسب است. این اسم می تواند انگلیسی یا فارسی یا دارای هر ترکیبی باشد اما می بایست بین هویت کسب و کار شما و شخصیت رستوران شما تناسب برقرار باشد. برای مثال در صورتی که رستوران دارای یک فضا سنتی با سرو غذا های ایرانی است انتخاب یک اسم با ریشه ایتالیایی برای کسب و کار شما نامناسب و زیان آور خواهد بود. شخصیت و هویت رستوران بر اساس نوع خدماتش، محیط رستوران، باور ها و عقاید موسس و هدف، چشم انداز هایش و نوع شخصیت مشتریانش شکل می گیرد .

چالش دوم : انتخاب سبک طراحی مناسب برای لوگو

گام دوم انتخاب یکی از سه سبک طراحی لوگو است. طراحی لوگو به صورت طراحی لوگو نوشتاری، طراحی لوگو تصویری و طراحی لوگو ترکیبی انجام می شود. و البته هر کدام از این سه سبک اصلی طراحی لوگو خود زیر مجموعه های مختلفی دارد که انتخاب از میان آن ها نیز چالشی متفاوت است. شما می توانید برای شناخت و بررسی انواع طراحی لوگو نوشتاری و انواع طراحی لوگو تصویری به مقالات زیر مراجعه کنید و با شیوه های طراحی و نمونه طراحی های لوگو رستوران های معروف آشنا شوید.

  1. انواع طراحی لوگو نوشتاری چیست؟
  2. انواع طراحی لوگو تصویری چیست؟

چالش سوم : بررسی شخصیت رستوران و هویت آن

در صورتی که چالش اول با موفقیت اتمام یافته باشد، چالش سوم بر عهده طراح است تا به درکی دقیق از هویت و شخصیت رستوران شما برسد. و طراحی خود را بر اساس آن آغاز کند. تا لوگو طراحی شده برای رستوران نیز دارای عناصر مورد نظر شخصیت رستوران نیز باشد.

چالش چهارم : انتخاب رنگ مناسب بر اساس شخصیت 

رنگ و هویت بصری رستوران شما یا پیش از طراحی لوگو انتخاب شده است یامی بایست قبل از آن طراحی گردد. هر رستوران یا هر کسب و کاری یک رنگ سازمانی واحد دارد. برای مثال بسیاری از فست فودی ها از رنگ های حراراتی یا گرم و قرمز استفاده می کنند که موجب اشتها اوری برای مشتریان باشد.

چالش پنجم : ایجاد و نشر فلسفه فکری لوگو رستوران 

هر لوگو ایی با یک فلسفه فکری طراحی می شود برای اینکه مخاطب و مشتری با لوگو شما آشنا شود باید نخست آن را به شیوه های مختلف نشر دهید

چالش ششم : تزریق ژن برند طراحی لوگو رستوران 

همانطور که گفتیم طراحی لوگو برای رستوران ها کاربرد های بسیاری دارد. لوگو می بایست به تبلیغات، شبکه های اجتماعی، طراحی منو رستوران، کارت ویزیت، طراحی ست اداری رستوران و حتی روی جعبه های پیک های موتوری نیز درج و تزریق شود.

4- رستوران ها بیشتر از چه لوگو ای استفاده می‌کنند؟

رستوران ها وابسته به سطح کسب و کارشان و اندازه کسب و کارشان از لوگو های متفاوتی استفاده می کنند اما بیشترین استفاده از لوگو ها در رستوران از لوگو های تصویری است.

5- چگونه یک رستوران بدون لوگو به موفقیت می‌رسد؟!

به سختی. با هزینه های تبلیغات فراوان که کمیت بالایی دارند اما به علت نداشتن لوگو کیفیتشان پایین است. اگر رستورانی بدون لوگو موفقیتی به دست آورد نسبی است و به زودی در کسب و کار خود در جا خواهد زد چرا که مسیر های پیشرفت خود را مسدود کرده است.

6- طراحی لوگو رستوران ها چه فاکتور هایی دارد؟

چالش های ششگانه بررسی شده در سوالات بالا از فاکتور های مهم طراحی لوگو برای رستوران است که یک طراحی به برطرف سازی آن ها می پردازد.

7- چه رستوران هایی به چه طراحی لوگو نیاز دارند؟

  1. رستوران هایی که قصد برند سازی اندک و تبلیغات ساده را دارند اکثرا از طراحی لوگو نوشتاری استفاده می کنند.
  2. رستوران هایی که قصد برند سازی قوی و تبیلغات از طریق برندینگ را دارند عموما از لوگو ترکیبی یا لوگو تصویری استفاده می کنند.
وبلاگ دایا آرتز