قالب پست اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی که مبتنی بر عکس و نشر تصاویر عمل می‌کند، قابلیت های مختلفی در نشرو آپلود محتوا دارد. برای مثال استوری کردن، آپلود عکس، قرار دادن ویدئو و... همه این ها بخشی از قابلیت های اینستاگرام است. اما به صورت به خصوصی مهم ترین فاکتور نشر محتوا در اینستاگرام پست است. برای داشتن پست های جذاب به لحاظ بصری و گرافیکی، هر پیج اینستاگرام به طراحی قالب پست اینستاگرام نیاز دارد. طراحی قال پست اینستاگرام می‌تواند اثر بی نظیری بر جلوه گرافیکی شما گذاشته یا مخاطب و نرخ بازخورد های شما را افزایش دهد. اما در نهایت چگونه یک قالب پست اینستاگرام طراحی می شود؟!

 

برای شناخت طراحی های پیج اینستاگرام به صورت مختصر و مفید، می‌توانید به مقاله "طراحی پیج اینستاگرام چیست؟" بروید و از مطالعه آن بسیار استفاده کنید.

 

نخست باید بدانیم، قالب پست اینستاگرام چرا طراحی می‌شود؟!

در بین خدمات طراحی گرافیک، قالب های محتوایی که چهارچوب های ثابت و خام طراحی هستند؛ یکی از تخصصی ترین خدمات طراحی گرافیک محسوب می شوند. هر زمان که به قالب، تمپلیت یا چهارچوب یک خدمات طراحی برخوردید. به خاطر داشته باشید که این سری از خدمات طراحی گرافیک در واقع یک قالب شخصی سازی شده برای شما هستند تا محتوا خود را در آن ها قرار دهید. بنابراین قالب های پست اینستاگرام نیز قالب هایی هستند که شما می توانید بر اساس ویژگی ها و ماهیت کاربردی آن ها تمامی محتوا های متناسب خود را در آن ها قرار دهید.

 

چگونه یک قالب پست اینستاگرام طراحی می‌شود؟

قالب پست اینستاگرام بر اساس چند فاکتور مهم طراحی می‌شود. این فاکتور ها ضمن بررسی کیفیت گرافیکی پیج اینستاگرام شما، هدف و چشم انداز فعالیت پیج شما را نیز بررسی می‌کنند. چند عدد از فاکتور های مهم طراحی گرافیک در طراحی قالب پست اینستاگرام را برای شما آماده و بررسی کرده ایم :

1- هویت بصری و رنگ سازمانی پیج اینستاگرام

رنگ های سازمانی کسب و کار شما در فعالیت پیج شما اثر گذار خواهد بود. هر کسب و کار یا هر فعالیتی نیاز دارد که وابسته به طیف مشخصی از رنگ های شود که به آن رنگ های سازمانی می‌گویند. رنگ سازمانی در صورتی که بر اساس شخصیت کسب و کار و فعالیت شما انتخاب شود موجب این خواهد شد که اثر بسیار مثبتی در طراحی پیج اینستاگرام شما بگذارد. در زمینه طراحی قالب پست اینستاگرام، هویت بصری و رنگ سازمانی فعالیت شما نقش کلیدی خواهد داشت. طراح گرافیک بر اساس رنگ سازمانی شما قالب های محتوایی و طراحی قالب پست گذاری را رنگ آمیزی می کند. روانشناسی رنگ ها به علاوه روانشناسی مخاطب پیج اینستاگرام شما می تواند باعث شود یک پست لایک و کامنت بسیار زیادی داشته باشد یا افزایش فروش از طریق دایرکت شما بیشتر شود.

2- هدف و چشم انداز فعالیت های پیج شما

پیج اینستاگرام مانند یک کسب و کار، شبیه انسان است. هر انسان طول عمری دارد و در هر مرحله از زندگی اش هدف و چشم انداز مشخصی را دنبال می کنند. ممکن است به تازگی پیج اینستاگرام خود را افتتاح کرده باشید و مانند یک نوزاد نیاز به مراقبت داشته باشد تا دنبال کننده هایش را افزایش دهد. ممکن است پیج شما در میانه مسیر فعالیت خود باشد و بخواهید فروش خود را در آن بالا ببرید پس نیاز به مخاطبان واقعی تر با چشم انداز فروش هستید. هدف نقش مهمی در پیج اینستاگرام شما دارد. طراحی قالب پست اینستاگرام بر اساس هدف فعالیت شما انجام می شود

3- کاربرد و نقشی که پست ایفا خواهد کرد

هر پست می تواند نقش و کاربرد متفاوتی داشته باشد. بعضی از قالب های پست گذاری در اینستاگرام مناسب معرفی نمونه کار هستند. بعضی از قالب های طراحی پست اینستاگرام مناسب معرفی خدمات یا معرفی محصولات و کالا ها هستند بعضی از آن ها برای معرفی برند یا فعالیت شما مناسب هستند. بخشی از این قالب های پست گذاری نیز می توانند تنها یک بنر تبلیغاتی باشند. دنیای نقش و کاربرد های طراحی قالب پست اینستاگرام پایانی ندارد! هزاران هدف و نقش وجود خواهد داشت.

4- مخاطبان اینستاگرام شما و شخصیت آن ها

هر مخاطبی ویژگی های خاص خود را دارد. مانند هر جامعه ای از انسان ها، مخاطبان هر پیج اینستاگرامی با پیج دیگری متفاوت هستند. بر اساس ویژگی ها و شخصیت و هویت مخاطبان پیج اینستاگرام شما، طراحی قالب پست اینستاگرام می بایست انجام شود.

5- منطق و فلسفه فکری در لی اوت اینستاگرام

طراحی قالب پست اینستاگرام بخش کوچکی از یک لی اوت را به وجود می آورد. لی اوت با قالب محتوایی اینستاگرام اندکی متفاوت است. مجموعه جلوه بصری که پیج اینستاگرام شما می سازد را لی اوت می گویند. طراحی لی اوت با ترکیب و چینش و منطق شیوه آپلود عکس های اینستاگرامی اغاز می شود. اما هر لی اوتی ممکن است متشکل از چندین قالب پست گذاری باشد.

 

چگونه قالب پست اینستاگرام را طراحی کنیم؟

شرکت طراحی گرافیک دایا آرتز به عنوان یک استارت آپ طراحی گرافیک، در زمینه طراحی پیج اینستاگرام و به ویژه طراحی قالب پست اینستاگرام و لی اوت اینستاگرام تخصص دارد. شما می توانید از طریق صفحه خدمات طراحی گرافیک ما، سفارش خود را ثبت و قالب پست اینستاگرام خود را طراحی کنید.

وبلاگ دایا آرتز