طراحی لوگو برای آرایشگاه 

کسب و کار هایی که در زمینه زیبایی و بهداشت فعال هستند نیازمند برند سازی قوی برای ادامه فعالیت کاری خود می‌باشند، چرا ؟ از آنجایی که انسان در خصوص زیبایی و وضع ظاهری خود بسیار حساس است. وضعیت ظاهری هر انسان بخشی از حریم خصوصی او می‌باشد بنابراین نمی‌توان بدون ایجاد یک برند و شخصیت کسب و کار منعطف برای مشتریان و مخاطبان به حریم آن ها نزدیک شد. اگر صاحب یک پیرایشگاه مردانه باشید یا حتی دارای یک آرایشگاه زنانه، شما نیازمند برند سازی خواهی بود. همانطور که در تمام زمینه های طراحی گرافیک اشاره کرده ایم، طراحی برند و ایجاد یک هویت کاری قوی با طراحی لوگو آغاز می‌شود. اما طراحی لوگو آرایشگاه ها و پیرایشگاه ها چه فراز و نشیب هایی دارد؟! همراه دایا بلاگ باشید برای بررسی دقیق این فراز و نشیب ها

 

در صورتی که همچنان با طراحی لوگو آشنا نیستید؛ می‌توانید در مقاله "طراحی لوگو چیست؟" به خوبی با طراحی لوگو آشنا شوید. در هر زمینه ای همراه شما هستیم.

 

اما در این مقاله چه چیزهایی را بررسی خواهیم کرد؟

  1. چه کسب و کار هایی مخاطب هدف مشترک با آرایشگاه ها و پیرایشگاه ها دارند؟
  2. طراحی لوگو و برندینگ آرایشگاه ها چرا مهم است؟
  3. چگونه آرایشگاه های سنتی بدون لوگو موفق می‌شوند؟
  4. طراحی لوگو آرایشگاه ها چه فاکتور هایی دارد؟
  5. مراحل طراحی لوگو آرایشگاه چیست؟
  6. مزیت های طراحی لوگو در رقابت کاری

 

۱ - چه کسب و کار هایی مخاطب هدف مشترک با آرایشگاه ها و پیرایشگاه ها دارند؟

تمامی کسب و کارهایی که در زمینه بهداشت و ظاهر انسان فعال هستند به نوعی مشابه آرایشگاه ها و پیرایشگاه ها برند سازی می‌کنند. همانطور که در شروع مقاله اشاره کرده ایم؛ ظاهر و زیبایی هر فرد بخشی از حریم خصوصی اوست. ورود به حریم خصوصی مشتریان بسیار سخت و حتی در مواردی اشتباه است. اما آیا یک آرایشگر بدون دخالت در وضعیت ظاهری یک فرد می‌تواند مو مشتری خود را اصلاح کند؟! شخصیت و پرستیژ کاری یک ارایشگر بسیار مهم است. هرگز مشتریان نزد آرایشگری که شخصیت و پرستیژ کاری ندارد نمی‌روند. مشابه همین علت و معلول، پیرایشگاه ها و آرایشگاه ها شیوه برند سازی مشابهی دارند. کسب و کار های مرتبط با پوشاک نیز سنخیت نزدیکی با این طرز تفکر دارند. آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی نیز باید برای مشتریان خود یک برند مستحکم و پر از صمیمیت ایجاد کنند. سالن های فیشال و اتاق های پوست و مو نیز در صورتی که احترام و برخورد مناسبی به لحاظ شخصیت کاری با مشتریان خود نداشته باشند در بین مخاطبان خود محبوب نمی‌شوند. در مقاله های مختلفی از دایا بلاگ بررسی کردیم که شخصیت کسب و کار از برند و طراحی لوگو او آغاز می‌شود و نیاز است که هر کسب و کار حداقل یکبار شخصیت خود را آنالیز کند.

 

۲ - طراحی لوگو و برندینگ آرایشگاه ها چرا مهم است؟

بدون در نظر گرفتن میزان اهمیت برندینگ برای ایجاد صمیمیت در بین مخاطبان آرایشگاه و پیرایشگاه، رقابت در این کسب و کار ها بسیار بالا گرفته است. مشتریان به راحتی نزد ارایشگر دیگری می‌روند تا خدمات بهتری دریافت کنند. بنابراین بدون برند سازی جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان فعلی به سختی اتفاق می‌افتد.

 

۳ - چگونه آرایشگاه های سنتی بدون لوگو موفق می‌شوند؟

آرایشگران قدیمی و باسابقه ضمن فعالیت مستمر و عدم کاهش کیفیت خدماتشان، خود را متعهد به چهارچوب های اخلاق می‌دانند. این چهارچوب ها نوعی از شخصیت کسب و کار است. همین چهارچوب ها باعث به وجود آمدن نوعی برند پنهان می‌شود‌ و به نوعی حتی آریشگران موفق سنتی نیز از برندینگ استفاده می‌کنند. اما امروزه در دنیای قرن بیست و یکم برندینگ متفاوتی جای خود را به چهارچوب های سنتی داده است، برندینگی که از طراحی لوگو آغاز می‌شود. برای مثال دایا آرتز با در نظر گرفتن هویت مشتریان شما و شخصیت کسب و کارتان اقدام به طراحی لوگو می‌کند. از همین جهت طراحی لوگو برای آرایشگاه ها در دایا آرتز توسط یک چشم انداز دقیق و حساب شده انجام می‌شود تا به برندینگ هیچ کسب و کاری لطمه وارد نشود.

 

۴ - طراحی لوگو آرایشگاه ها چه فاکتور هایی دارد؟

فاکتور های مختلفی در طراحی لوگو برای آرایشگاه ها وجود دارد. از مهم ترین این فاکتور ها ایجاد و بررسی یک روند تحقیقاتی برای شناختن مخاطب هدف آرایشگاه ها است. سن و جنسیت و میزان توانمندی مالی در تعیین استراتژی بازاریابی آرایشگاه ها و طراحی لوگو ایشان اهمیت دارد.

 

۵ - مراحل طراحی لوگو آرایشگاه چیست؟

  • آنالیز و تحلیل مخاطب هدف آرایشگاه
  • آنالیز و تحلیل اهداف آرایشگاه در برندینگ
  • بررسی هویت بصری و رنگ برند ارایشگاه
  • طراحی لوگو بر اساس داده های اولیه
  • اصلاح لوگو مطابق سلیقه کارفرما
  • تزریق ژن برند آرایشگاه 

 

۶ - مزیت های طراحی لوگو در رقابت کاری

جذب مجدد مخاطب یا حفظ مخاطب های فعلی در آرایشگاه ها بسیار سخت است. رقابت شدید و افزایش هزینه های پیرایش و آرایش مخاطبان را سرگردان کرده است. ضمن کمیت و رقابت بر سر قیمت، عده قابل توجهی از مخاطبان و مشتریان آرایشگاه ها به کیفیت خدمات توجه والایی دارند. در حدی که تغییر کیفیت نامحسوس نیز می‌تواند باعث ریزش مشتری شود. اما افزایش کیفیت چطور؟! آیا افزایش کیفیت باعث جذب مشتری می‌شود؟ بله اما بسیار طول می‌کشد و فرایند فرسایشی دارد. برای همین است که اگر یک آرایشگاه از هویت بصری خوب و برندینگ درست استفاده کرده باشد می‌تواند با اقدامات مشخصی کیفیت بالا خود را در مدت زمان کمتری به رخ مخاطبان بکشد و از روند فرسایشی بکاهد.

وبلاگ دایا آرتز