طراحی لوگو برای کافی شاپ ها حیاتی است!

کافه ها (café) و کافی شاپ ها (coffee shop) بیش از رستوران ها به لوگو نیاز دارند. تفاوت در نوع قشر مخاطب آن ها باعث شده نیاز کافی شاپ ها به طراحی لوگو بیشتر از نیاز رستوران ها به طراحی لوگو برای رستوران ها باشد. مخاطب هدف کافی شاپ ها، مدرن و نسبتا جوان تر و اجتماعی تر از رستوران ها است بنابراین منطقی است که مشتریان کافی شاپ بیشتر از مشتریان رستوران ها به لوگو، برند، هویت بصری و شخصیت کسب و کار کافی شاپ شما اهمیت دهند. طراحی لوگو برای کافی شاپ ها، نسبتا سخت تر است چرا که بررسی و آنالیز طیف مخاطبان آن ها سخت تر است و محیط و محل قرار گیری جغرافیایی کافی شاپ نیز در طراحی لوگو کافه حائز اهمیت می‌شود. تیم استارت آپی طراحی گرفیک دایا آرتز به تمامی فاکتور های مهم در طراحی لوگو کافی شاپ ها پرداخته است تا بتوانید شخصی سازی شده ترین لوگو های مناسب کافی شاپ را طراحی کند.

 

« دو مشکل اساسی طراحی لوگو برای کافی شاپ ها، یونیک نبودن و متناسب با شخصیت کافی شاپ نبودن است» 

 

 

فهرست مقاله؛ آنچه در این مقاله می خوانیم :

  1. مهم ترین مشکل طراحی لوگو کافی شاپ ها چیست؟
  2. چرا لوگو کافی شاپ باید شخصی سازی شده باشد؟
  3. چالش های متناسب بودن شخصیت کسب و کار با لوگو کافی شاپ چیست؟
  4. بر اساس چه معیار هایی می توانیم مشتریان کافی شاپ را بررسی کنیم؟
  5. اندازه فونت ها و رنگ سازمانی در لوگو کافی شاپ چه اهمیتی دارد؟
  6. طراحی لوگو برای کافی شاپ ها چه اثرات مثبتی دارد؟

 

برای جذب مشتری و فروش بیشتر در "کافی شاپ به خدمات طراحی گرافیک کافی شاپ" بروید. از طریق صفحه تخصصی خدمات و سرویس های دایا آرتز برای کافی شاپ ها و کافه رستوران ها می توانید پیشنهادات و ایده های ما برای کافی شاپ و کافه رستوران خود را دریافت کنید.

 

1- مهم ترین مشکل طراحی لوگو کافی شاپ ها چیست؟

هر روز و هر روز کافی شاپ ها و حتی کافه های بیرون بر بیشتری افتتاح می شوند. طراحی لوگو هم به مراتب سخت تر می شود! هزاران کسب و کار با جامعه هدف مشخص و مشابه که قصد دارند لوگو شخصی سازی شده خود را داشته باشند. در صورتی که طراحان ایده های خلاقانه و شخصی نداشته باشند، نقض حقوق معنوی و کپی برداری از لوگو های دیگران فاجعه ای را به بار می اورد که امروز اکثر کافی شاپ ها در خصوص برندشان درگیر آن هستند. اکثر لوگو های طراحی شده اعم از طراحی لوگو های نوشتاری یا طراحی لوگو های تصویری مشابه لوگو های کافی شاپ های دیگر هستند و درصد شباهات بین طرح های موجود در بازار بیش از حد بالا است. از این جهت بسیاری در کافه داران در زمینه توسعه برند حقوقی کافی شاپ خود به مشکلات مختلفی خورده اند. یا حتی ممکن است متوجه درصد تشابه و ضربه پنهانی که به برندینگ آن ها وارد شده است نباشند.

2- چرا لوگو کافی شاپ باید شخصی سازی شده باشد؟

سوال مهم اینجاست چرا لوگو های هر کسب و کاری باید شخصی شده باشد اما لوگو کافی شاپ ها بیش از دیگران باید شخصی شده باشد!؟ جواب واضح است. علت در تفاوت مخاطب هدف کافی شاپ ها نسبت به کسب و کار های دیگر است. کافی شاپ ها بخشی از حیات روزمره ما هستند. ما در آن ها زندگی می کنیم و آن ها به عنوان اوقاتی از زندگی خود پذیرفته ایم. دقت عمل ما در بررسی برند آن ها و ترکیب شدن با شخصیت کسب و کار هر کافی شاپ بسیار بالا تر از نوع برخورد ما با یک کترینگ یا یک رستوران است. بر خلاف یک رستوران، محیط یک کافی شاپ صمیمی تر و اجتماعی تر است. پر واضح است که هر کافی شاپی که برند شخصی سازی شده با تزریق مناسب هویت کسب و کار خودش را به جلوه بصری و گرافیکی در محیط حقیقی و مجازی داشته باشد، برگ برنده بازار را در دست دارد. مشتریان کافی شاپ عاشق جایی هستند که ناخوداگاه در سلیقه آن ها گنجد و از محیط و هویتش لذت ببرند.

3- چالش های متناسب بودن شخصیت کسب و کار با لوگو کافی شاپ چیست؟

نام تجاری کافی شاپ و اثرش بر لوگو

بر اساس نام تجاری هر کافی شاپ، لوگو طراحی می شود. لوگو در دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی می شود. شما می توانید با انواع لوگو به صورت تخصصی در مقاله "انواع لوگو برای طراحی" آشنا شوید

هویت بصری و رنگ سازمانی کافی شاپ

رنگ سازمانی در محیط، پوشش، چیدمان، لیوان ها و نوع سرو کافی شاپ در طراحی لوگو برای کافی شاپ ها اثر مستقیم دارد بسیار مهم است که رنگ سازمانی کافه با رنگ لوگو و هویت بصری آن هماهنگ باشد.

شخصیت کافی شاپ و برخورد پرسنلش

هر سازمان مانند یک شرکت دارای منشور اخلاقی و چهارچوب های شغلی برای احترام به کارفرما یا به مشتری است. هر کافی شاپی حد و حدود مشخصی را تعیین کرده که پرسنل آن طبق آن رفتار کنند بنابراین این چهارچوب های سازمانی هم بخشی از هویت لوگو می تواند باشد

محیط هر کافی شاپ و موقعیت شهری آن

بافت سنتی داشتن یا نداشتن، ترکیب کافه با کتاب مانند کافه کتاب ها یا در بالا شهر بودن یا پایین شهر بودن کافی شاپ بر نوع طراحی لوگو اثر گذار است چرا که فلسفه فکری طراح را تغییر و تکمیل می کند

طیف مشتریان هر کافی شاپ

طیف مشتریان هر کافی شاپ اساسی ترین نقش در طراحی لوگو را دارند چرا که آن ها باید تایید کنند نهایی جلوه بصری لوگو شما باشند.

4- بر اساس چه معیار هایی می توانیم مشتریان کافی شاپ را بررسی کنیم؟

  1. جنسیت
  2. رنج سنی
  3. سطح اجتماعی / طبقه بندی شغلی
  4. ساعت های شلوغی کافه
  5. خدمات و سفارشات محبوب
  6. عقاید و باورهای مشتریان
  7. شخصیت و هویت مشتریان
  8. مسافر بودن یا محلی بودن
  9. شیوه سفارش مشتریان

5- اندازه فونت ها و رنگ سازمانی در لوگو کافی شاپ چه اهمیتی دارد؟

فونت ها و رنگ های نامناسب ممکن است برای مشتریان شما ایجاد تناقض کنند و طراحی لوگو کافی شاپ را محدود و ناهماهنگ کنند.

6- طراحی لوگو برای کافی شاپ ها چه اثرات مثبتی دارد؟

  1. افزایش فروش از طریق ثابت کردن مشتریان
  2. جذب مشتریان بیشتر از طریق برندینگ قوی
  3. تبلیغات بر پایه برندینگ و استفاده از طراحی لوگو
  4. مطرح کردن کافی شاپ به عنوان یک برند تجاری
  5. معروف شدن کافه و شخصیت کسب و کارش
  6. باز جذب بیشتر مشتریان و طبقه بندی آن ها
وبلاگ دایا آرتز