با ما همراه باشید تا در این مقاله بخوانید:

  1. چرا کارت ویزیت برای پزشکان؟!
  2. داشتن و نداشتن کارت ویزیت چه تفاوتی برای پزشکان ایجاد میکند؟
  3. چه دکتر هایی به بیماران خود کارت ویزیت میدهند؟
  4. کارت ویزیت پزشکی شامل چه اطلاعاتی میشود؟
  5. داشتن کارت ویزیت چگونه میتواند به مراجعه کنندگان کمک کند؟
  6. متفاوت عمل کنید تا بر سر زبان ها بیفتید!

چرا کارت ویزیت برای پزشکان؟!

پیش از این راجع به کاربرد های مختلف کارت ویزیت در مقاله مربوط به کارت ویزیت و بیزنس کارت صحبت کردیم. حالا میخواهیم به صورت تخصصی در مورد کارت ویزیت های پزشکان صحبت کنیم.

پزشکان یکی از مهمترین اقشار تاثیر گذار در جامعه تلقی میشوند و هر روزه با تعداد زیادی از افراد سر و کار دارند. بسیاری از این افراد بیشتر از یکبار نیاز به مراجعه به پزشک را دارند و پس از گذشت مدتی و اعتماد به پزشک، در صورت نیاز اقدام به معرفی اون به اطرافیان خود میکنند. از همین رو یکی از بهترین  و راحت ترین ابزار هایی که میتوان برای ایجاد پل ارتباطی میان پزشک و انواع مراجعه کنندگان از آن استفاده کرد، کارت ویزیت به همراه مشخصات کامل پزشک میباشد.

داشتن و نداشتن کارت ویزیت چه تفاوتی برای پزشکان ایجاد میکند؟

تصور کنید که دچار مشکلی در سلامتیتان شدید و برای اولین بار میخواهید به پزشک جدیدی مراجعه کنید. وارد مطب میشوید، سلام میکنید و علائم خود را برای پزشک شرح میدهید. پزشک پس از شنیدن این علائم شما را راهنمایی میکند و به شما میگوید که چیز مهمی نیست فقط این نکات را رعایت کنید تا سلامتیتان تضمین شود. تشکر میکنید و از مطب خارج میشوید. حالا همین شرایط را فرض کنید با این تفاوت که دکتر در انتها قبل از خروج شما کارت ویزیت خود را به شما داده و میگوید اگر باز هم مشکلی برایتان ایجاد شد حتما از او کمک بگیرید!

حالا کدام یک از موقعیت های بالا باعث جلب اعتماد شما به دکتر شد؟ اگر دوستی داشته باشید که دچار همین مشکل شذه باشد، در کدام حالت احتمال معرفی دکتر به او بیشتر است؟ در کدام حالت حس بهتری نسبت به مراجعه خود داشتید . از دکتر تشکر کردید؟ توضیح تفاوت داشتن و نداشتن کارت ویزیت بین دو پزشک همنقدر ساده است!

چه دکتر هایی به بیماران خود کارت ویزیت میدهند؟

اگر به پزشکی مراجعه کردید و کارت ویزیت اختصاصی خود را به شما داد، دو حالت وجود دارد؛ یا در مطب یکی از پزشکان مشهور شهر خود هستید یا قرار است روزی به یاد آورید که وقتی در شهرتان شناخته شده نبود شما او را میشناختید. قطعا وجود کارت ویزیت برای یک پزشک باعث ایجاد شهرت، محبوبیت و در نتیجه ایجاد شخصیتی خاص و متفاوت برای وی خواهد شد. پزشکانی کارت ویزیت اختصاصی خود را به دست طراح سپرده که تشنه اثبات خود به مراجعین بالقوه شان هستند.

کارت ویزیت پزشکی شامل چه اطلاعاتی میشود؟

هیچگاه سعی نکنید کارت ویزیت خود را شلوغ کنید! مخصوصا اگر با بیماران سر و کار دارید. چرا که بیمار تنها زمانی از کارت ویزیت شما استفاده خواهد کرد که نیاز به مراجعه و کمک دارد و هرچه سریع تر بتواند با شما ارتباط برقرار کند بهتر است.

  • اولین و مهمترین موردی که مراجعه کننده با مشاهده کارت ویزیت شما به دنبال آن میگردد، نام و تخصص شماست که حرف اول را میزند. بهتر است این بخش بالا تر از بقیه موارد قرار گیرد تا با نگاه اول به چشم مراجعه کننده بیاید.
  • پس از اینکه مراجعه کننده نام شمارا دید، به دنبال برقراری ارتباط با شما خواهد بود؛ از این رو وجود شماره تلفن و آدرس مطب روی کارت ویزیت حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که بهتر است شماره مطب خود را روی کارت ویزیت لحاظ کنید و از انتشار شماره موبایل شخصی خود اجتناب کنید چرا که این امر باعث سردرگمی بیمار و همچنین ایجاد مزاحمت برای شما خواهد شد.
  • پس از بیان این موارد، میتوانید بخشی را هم برای بیان جمله ای متفاوت که برتری شما را نشان میدهد در نظر بگیرید. به عنوان مثال: دکتر استرنج، دارای مدرک بین المللی و مهارت های کنترل ذهن! به یاد داشته باشید که هیچوقت نباید کارت ویزیت شما زیادی شلوغ و ناخوانا شود. سعی کنید همیشه مختصر و کاربردی خود را معرفی کنید
  • از عکس قافل نشوید! بدون شک تاثیری که یک عکس خوب میتواند در زیبایی کارت ویزیت شما داشته باشد هیچ متنی نمیتواند. پس حتما از طراح خود بخواهید که از عکس یا وکتور های خلاقانه استفاده کند تا جلوه بصری شخصیت حرفه ای شما گیرا تر شود.

داشتن کارت ویزیت چگونه میتواند به مراجعه کنندگان کمک کند؟

تصور کنید که یک پزشک هستید و بیماری مسن و ناخوش احوال وارد مطبتان میشود و از شما درخواست کمک میکند. شما او را معاینه میکنید و برایش ازمایش هایی را لحاظ میکنید و از او میخواهید که پس از انجام این آزمایشات دوباره به شما مراجعه کند. برای اینکه این بیمار بتواند ادرس و مشخصات مطب شما را به خاطر بسپارد و یا در اختیار فرزندان خود قرار دهد چه ابزاری بهتر از کارت ویزیت میتوانید داشته باشید؟

و یا فردی را تصور کنید که به شما مراجعه کرده و پس از بهبود قصد معرفی شما به یکی از نزدیکان خود با مشکل مشابه را دارد اما آدرس مطب و یا نام شما را به خاطر نمیاورد. تمام این مشکلات فقط با طراحی یک کارت ویزیت اختصاصی و شیک برای شما رفع خواهد شد. به همین راحتی!

متفاوت عمل کنید تا بر سر زبان ها بیفتید!

یقینا خلاقیت و نوآوری شما را بر سر زبان ها میندازد. نسبت به همکاران خود خلاق تر باشید تا به زودی آن ها هم به شما مراجعه کنند! این ایده هاست که دیده میشود. همیشه قدم های کوچک هستند که بین شما و همکارانتان تفاوت های بزرگ ایجاد میکنند. بکوشید تا دیده شوید! راهی جز این وجود ندارد. ما در دایا آرتز به شما کمک میکنیم که به اهداف خود برسید و اولین نفر باشید که از مسیر جدیدی به نقطه ایده آل خود و همکارانتان رسیدید.

 

وبلاگ دایا آرتز