کارت ویزیت (Visit Card) برای ارتباط رسمی با مشتریان

هر آنچه هستید و هر آنچه برای پیدا کردن و برقراری ارتباط با شما نیاز دارند، در طراحی کارت ویزیت فراهم می‌شود. کارت ویزیت مانند یک نقشه راه کوچک برای مشتریان شما است. نقشه ای که راه های ارتباطی، اطلاعات مهم شما یا کسب و کارتان را یدک می‌کشد و در مناسب ترین وقت ممکن به مشتری شما امکان برقرار سازی ارتباط مجدد می سازد. از این جهت کارت ویزیت بسیار مناسب برای ارتباط سازی و ایجاد چرخه ای برای ثابت سازی مشتریان شما است. این کارت کوچک رسمی راز های پنهان زیادی دارد.

 

« کارت ویزیت چیست؟ و چه راز هایی دارد؟»

 

فهرست مقاله؛ آنچه در این مقاله می خوانیم :

  1. مهم ترین کاربرد کارت ویزیت چیست؟
  2. طراحی کارت ویزیت شامل چه محتوا هایی می‌شود؟
  3. چه کسب و کار هایی به کارت ویزیت نیاز دارند؟
  4. تفاوت بیزینس کارت و کارت ویزیت چیست؟
  5. بازاریاب ها بر اساس نیازشان به چه نوع طراحی کارت ویزیتی نیاز دارند؟

 

1- مهم ترین کاربرد کارت ویزیت چیست؟

بدون هیچ شکی کارت ویزیت دو کاربرد مهم و اصلی را دارد : نخست کارت ویزیت باعث می‌شود ارتباطی میان شما و مشتری به وجود بیاید. برای مثال راه های ارتباطی شما یا شیوه های ممکن برای تماس با شما در کارت ویزیت قید شده است که منجر به ارتباط عمیق تر میان شما و مشتری می ‌شود اگر شما بخواهید صحبتی را با مشتری خاصی اغاز کنید یا کسب و کار خود را به لحاظ بصری و شبکه ارتباطی به یک مشتری بالقوه معرفی کنید، کارت ویزیت بهترین وسیله برای اغاز است. دومین کاربرد مهم کارت ویزیت و طراحی کارت ویزیت در خدمات طراحی گرافیک این است که اگر کارت ویزیت شما در نزد مشتریان قرار داشته باشد. پس از همکاری یا عدم همکاری های مختلف باز هم مشتری می تواند با شما ارتباطت بگیرد یا به راه های فروش شما دسترسی داشته باشد یا حتی به صورت ناگهانی پس از دیدن کارت ویزیت شما، مجدد مشتری شما شود.

2- طراحی کارت ویزیت شامل چه محتوا هایی می‌شود؟

کارت ویزیت به عنوان یکی از اقلام مهم طراحی ست اداری، شامل محتوا برند و هویت بصری شما خواهد شد در نتیجه طراحی لوگو در کارت ویزیت شما قرار خواهد داشت. پس از لوگو مهم ترین موارد محتوایی چه به شکل متنی چه به شکل بصری به ترتیب زیر است :

1- لوگو یا نام برند مانند اسم تجاری

2- هویت بصری شما مانند رنگ

3- راه های ارتباطی و شیوه های تماس با شما

4- شبکه های اجتماعی کسب و کار شما

5- اطلاعاتی نظیر ساعت پاسخگویی یا ساعات کاری

6- کلیات سابقه کاری شما مانند نمونه کار های مهم

7- معرفی کلی خدمات شما به صورت غیر مبهم و کلی

8- تگ لاین ها و شعار های تبلیغاتی شرکت شما یا جملات cta

البته لزوما از تمام موارد زیر در کارت ویزیت شما استفاده نمیشود چرا که کارت ویزیت گنجایش کاملی برای تمامی این سری اطلاعات ندارد بنابراین باید بر اساس یک استراتژی و شناخت مخاطب و کاربرد نهایی کارت ویزت خود به طراحی و چینش محتوا در آن بپردازید! دایا آرتز به عنوان یک شرکت طراحی گرافیک توصیه می کند نخست مقاله "کاربرد طراحی گرافیک بر کسب و کار شما" را مطالعه کنید تا با هدف های تبلیغاتی و اثر طراحی آشنا شوید.

3- چه کسب و کار هایی به کارت ویزیت نیاز دارند؟

همه کسب و کار ها کم و بیش به طراحی کارت ویزیت نیازمند هستند اما کاربرد های آن ها متفاوت است! در مثال زیر کاربرد های مختلف کارت ویزیت و طراحی کارت ویزیت را بررسی کردیم :

  • رستوران ها و فست فودی هایی که سفارش غذای بیرون بر دارند
  • کافی شاپ ها و مجموعه هایی که قصد پر رنگسازی شبکه های اجتماعی اشان را دارند
  • ویزیتور هایی که قصد معرفی برند کارفرما خود را دارند
  • پژوهشگرانی که می خواهند رزومه تحصیلی-کاری خود را معرفی کنند
  • مراکز پاکسازی پوست و مو که قصد ثابت سازی مشتریان خود را دارند
  • فری‌ لنسر هایی که در بازار آزاد قصد ترغیب کارفرما به همکاری را دارند

4- تفاوت طراحی بیزینس کارت و کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت (Visit Card) 

کارت ویزیت با نیت و هدف پرزنت کردن و معرفی کسب و کارتان طی یک مذاکره یا آشنایی با طرف کاری خود طراحی می‌شود. و مناسب ارائه از جانب اشخاص حقیقی است. برای مثال کارت ویزیت یک مسئول بیمه کننده یا یک برنامه نویس که قصد معرفی خود به کارفرما جدیدی را دارد

بیزینس کارت (business card)

بیزینس کارت به همه مشتریان بالفعل شما در یک کسب و کار داده می شود. و مناسب ارائه از جانب یک شخصیت حقوقی یا مجموعه فعال است. برای مثال بیزینس کارتی که در رستوران ها وجود دارد.

 

5- بازاریاب ها بر اساس نیازشان به چه نوع طراحی کارت ویزیتی نیاز دارند؟

کارت ویزتی که یک بازاریاب طی عمل بازاریابی یا ویزیت برای فروش محصولات خود نیاز دارد می بایست مطابق هویت برند کسب و کار کارفرما خود باشد و شامل راه های ارتباطی شخصی و راه های ارتباطی شرکتی با بازاریاب شود. تا مشتری بازاریاب قادر به هماهنگی خرید خود شود.

وبلاگ دایا آرتز