تاریخچه لوگو ارتش جمهوری اسلامی ایران چیست؟
    آخرین تغییر این لوگو در چه سالی اتفاق افتاد؟
    چرا لوگو ارتش جمهوری اسلامی تغییر کرد؟
    معنی و مفهوم لوگو ارتش جمهوری اسلامی
      نام مخفف ارتش جمهوری اسلامی ایران چیست؟

 

1- تاریخچه لوگو ارتش جمهوری اسلامی ایران چیست؟

تاریخ لوگو ارتش جمهوری اسلامی ایران

ارتش جمهوری اسلامی ایران پیکرهٔ اصلی نیروهای مسلح ایران را تشکیل می‌دهد.وظیفهٔ اصلی ارتش «حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور» است. امروزه ارتش ایران از ۴ نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی تشکیل می‌شود که به‌همراه سپاه پاسداران و نیز نیروی انتظامی، مجموعهٔ نیروهای مسلح ایران را تشکیل می‌دهند. 

طراح آرم و نشان ارتش جمهوری اسلامی ایران ناشناس است. اما پس از انتقلاب اسلامی این طراحی لوگو تغییراتی اساسی داشت و باری دیگر نیز در 7 خرداد ماه 1398 نیز، طراحی لوگو ارتش جمهوری اسلامی ایران باری دیگر بنا به دلایلی عوض شد.

۲- آخرین تغییر این لوگو در چه سالی اتفاق افتاد؟

در تاریخ 7 خرداد ماه 1398 آخرین تغییران لوگو ارتش جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد. نشان و لوگو ارتش جمهوری اسلامی ایران پیش از این تاریخ با علائمی از قبیل شمشیر، لنگر و عقاب شناخته می‌شد اما دو موشک نیز به طراحی این لوگو نیز اضافه شد.

۳- چرا لوگو ارتش جمهوری اسلامی تغییر کرد؟

در راستای سیاست‌های پدافندی ایران، ۷ خرداد ۱۳۹۸ طی حکمی از سوی فرمانده کل قوا، امور پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تفکیک و ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ طور رسمی دارای چهار نیروی زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی شد . ارتش شامل چهار زیرمجموعه اصلی است که از هریک از آن ها یک نماد درون خود قرار داده است.

۴- معنی و مفهوم لوگو ارتش جمهوری اسلامی

لوگو ارتش دو شمشیر به نشانه فلسفه فکری از نیرو زمینی، لنگر به نشانه از نیرو دریایی، عقاب به نشانه از لوگو نیرو هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دو موشک به نشانه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارد که چهار زیرمجموعه اصلی ارتش هستند.

۵- نام مخفف ارتش جمهوری اسلامی ایران چیست؟

ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت مختصری و اختصار یافته به شکل «آجا» نوشته می‌شود.

وبلاگ دایا آرتز