بررسی و تحلیل لوگو دانشگاه شهید رجایی، مانند بررسی و تحلیل لوگو دانشگاه فرهنگیان توسط استارت آپ طراحی گرافیک دایا آرتز انجام شده تا در زمینه افزایش دانش گرافیک شما علاقه مندان به طراحی لوگو حرفه ای کمک کرده باشد. دایا آرتز یک استارت آپ طراحی گرافیک با هدف فرهنگ سازی در زمینه ارائه خدمات طراحی گرافیک است.

 

در این مقاله به ترتیب زیر خواهید خواند:

  1. دانشگاه فرهنگیان یا تربیت دبیر شهید رجایی کجاست؟
  2. تاریخچه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  3. بررسی فسلفه فکری لوگو دانشگاه شهید رجایی
  4. طراح لوگو دانشگاه شهید رجایی

 

  (( لوگو و آرم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران یا همان sru))

 

بررسی لوگو دانشگاه شهید رجایی تهران

بررسی و تحلیل لوگو دانشگاه فرهنگیان برای هسته گزینش و دانش طراحی گرافیک

تحلیل و بررسی معنی لوگو دانشگاه فرهنگیان توسط تیم طراحی گرافیک دایا آرتز انجام شده است. سالانه بیش از 25000 نفر در سازمان فرهنگیان ایران استخدام شده و به عنوان دانشجو شروع به فعالیت می‌کنند. می‌بایست برای بسیاری ازشما معلمان آینده یا علاقه مندان به سازمان فرهنگیان و آموزش و پرورش، فلسفه فکری لوگو دانشگاه فرهنگیان جالب باشد. ضمن این مسئله که در هسته های گزینش و واحد ها آموزش دانشگاه فرهنگیان و واحد های آموزش و هسته گزینش ادارت آموزش و پرورش در خصوص معنی آرم دانشگاه فرهنگیان یا همان لوگو دانشگاه فرهنگیان از متقاضیان استخدام سوال می‌شود. برای بررسی آرم دانشگاه فرهنگیان همراه شما هستیم. بررسی نمونه طراحی لوگو بسیار شما صاحبان کسب و کار را توانمند می‌سازد.

 

1- دانشگاه فرهنگیان یا تربیت دبیر شهید رجایی کجاست؟

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی دانشگاهی دولتی در شهر تهران است که وابسته به وزارت آموزش و پرورش و تحت نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌باشد.

2- تاریخچه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

تاریخچه این دانشگاه با تاریخ پدیدآمدن دوره‌های تربیت معلم کشور عجین می‌باشد (۱۵۰ سال). بنابراین در حال حاضر می‌توان این دانشگاه را یکی از میراث داران تربیت معلم در کشور دانست؛ و بدین لحاظ می‌توان اذعان داشت ریشه تاریخی این دانشگاه در سال ۱۲۲۹ یعنی مصادف با تأسیس دارالفنون بنا گردیده، که اولین دوره تربیت معلم در کشور در سطح عالی به همراه سایر رشته‌های مهندسی و پزشکی آغاز به کار نموداند.

اما آنچه به عنوان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در حال حاضر مشغول فعالیت است نخست در سال ۱۳۵۳ (۱۹۷۴ میلادی) به عنوان مدرسه آمریکایی‌ها در تهران شروع به کار نمود سپس در سال ۱۳۵۹ با ادغام انستیتوهای تکنولوژی تهران، تحت عنوان مجتمع انقلاب اسلامی زیر نظر دفتر امور مدارس عالی فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش تأسیس گردید. در سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳ و شاید قبل و بعد از آن هم مرکز تربیت معلم شهید اندرزگو با آموزش رشتهٔ دینی و عربی در سطح فوق دیپلم در این مجموعه دایر بوده‌است. بعد از آن این مجموعه به مرکز آموزش عالی فنی انقلاب اسلامی تغییر نام داد و علاوه بر دوره‌های تربیت تکنسین و معلم فنی در سطح کاردانی (فوق دیپلم)، مجوز اجرای دوره‌های کارشناسی ناپیوسته دبیر فنی (در سطح لیسانس) را نیز دریافت نمود.

در سال ۱۳۷۲ با مجوز دفتر گسترش آموزش عالی (وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت) دانشکده تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای در این مرکز تأسیس شد و از طریق آزمون سراسری در دو رشته کارشناسی دبیری فنی دانشجو پذیرفت. با توجه به امکانات و توانایی‌های مناسب مجموعه، در سال ۱۳۷۶ مرکز آموزش عالی فنی و دانشکده تربیت دبیر فنی و حرفه‌ای ادغام شدند و با مجوز وزارت فرهنگ و آموزش عالی و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی این مجموعه به دانشگاه ارتقا و نام دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی بر آن نهاده شدو همچنان زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری به صورت مشترک به کار خود ادامه داد.این دانشگاه به جهت مأموریت منحصر به فرد آن یعنی تربیت دبیر فنی یکی از دانشگاه‌های راهبردی کشور محسوب می‌شود. در حال حاضر ۲۰ رشته کارشناسی، ۴۱ رشته کارشناسی ارشد و ۱۱ رشته دکترا در این دانشگاه ارائه می‌شود.

3- بررسی فسلفه فکری لوگو دانشگاه شهید رجایی

این لوگو همانند یک چرخ دنده طراحی شده است تا نماد توسعه و آموزش فنی و درواقع دانش مهندسی باشد. یکی از برگ های اصلی این طراحی لوگو، مانند برگ شکوفه ای است که در طراحی لوگو فرهنگیان نیز استفاده شده تا نشان بدهد این مجموعه دانشگاه، زیر نظر آموزش و پرورش است.

4- طراح لوگو دانشگاه شهید رجایی

طراح این لوگو ناشناس است.

 

وبلاگ دایا آرتز