بررسی لوگو دانشگاه فرهنگیان 

بررسی و تحلیل لوگو دانشگاه فرهنگیان برای هسته گزینش و دانش طراحی گرافیک

تحلیل و بررسی معنی لوگو دانشگاه فرهنگیان توسط تیم طراحی گرافیک دایا آرتز انجام شده است. سالانه بیش از 25000 نفر در سازمان فرهنگیان ایران استخدام شده و به عنوان دانشجو شروع به فعالیت می‌کنند. می‌بایست برای بسیاری ازشما معلمان آینده یا علاقه مندان به سازمان فرهنگیان و آموزش و پرورش، فلسفه فکری لوگو دانشگاه فرهنگیان جالب باشد. ضمن این مسئله که در هسته های گزینش و واحد ها آموزش دانشگاه فرهنگیان و واحد های آموزش و هسته گزینش ادارت آموزش و پرورش در خصوص معنی آرم دانشگاه فرهنگیان یا همان لوگو دانشگاه فرهنگیان از متقاضیان استخدام سوال می‌شود. برای بررسی آرم دانشگاه فرهنگیان همراه شما هستیم. بررسی نمونه طراحی لوگو بسیار شما صاحبان کسب و کار را توانمند می‌سازد.

  
(( لوگو و آرم دانشگاه فرهنگیان ایران یا همان CFU ))

فهرست مقاله؛ آنچه در این مقاله می خوانیم :

  1. دانشگاه فرهنگیان کجاست؟
  2. آرم دانشگاه فرهنگیان چه نماد هایی دارد؟
  3. معنی لوگو دانشگاه فرهنگیان چیست؟
  4. چه کسی لوگو دانشگاه فرهنگیان را طراحی کرده است؟

 

۱- دانشگاه فرهنگیان کجاست؟

مجموعه دانشگاه های فرهنگیان در ایران در قالب 64 دانشگاه و 34 دانشکده از سال 1390 مشغول به فعالیت است و با هدف تربیت و توانمند سازی معلمان و استاید و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است. دانشگاه های فرهنگیان با اجماع مراکز تربیت معلم فعالیت خود را اغاز کرده اند.

۲- لوگو دانشگاه فرهنگیان چه نماد هایی دارد؟

لوگو دانشگاه فرهنگیان دارای تعداد نماد و بسیاری مفهوم است. این لوگو دارای یک نهال و نماد شکوفایی است. ضمنا تحت چهارچوب و طاق مشخصی بنا شده است. در درون این لوگو یک انسان نهفته است که نماد معلم است. کتاب باز و قلم نیز از دیگر نماد های اصلی این لوگو است. بنابراین این لوگو به لحاظ نمادگرایی دارای ابعاد زیادی است که هر کدام از این ابعاد جداگانه قابل بررسی هستند.

۳- معنی لوگو دانشگاه فرهنگیان چیست؟

نماد طاق و چهارچوب برای لوگو 

از آنجایی که تمام لوگو تحت یک چهارچوب منحنی ترسیم شده است؛ هدف اینگونه طراحی نشان دادن انعطاف سازمانی و همچنین چهارچوب مدار بودن این واحد سازمانی است.

نماد گیاه استعاره ایی از شکوفایی 

در امتداد نماد چهارچوب یک گیاه در حال رویش طراحی شده است که نشانه ایی از شکوفایی و رشد و تعالی جامعه و چهارچوب منعطف سازمان فرهنگیان است.

نماد یک کتاب گشوده شده و امتداد نماد یک قلم

در آرم لوگو فرهنگیان به وضوح یک قلم و یک کتاب گشوده شده و باز دیده می‌شود. این ها وسایل و ابزار های یک معلم هستند که با آن به نبرد با جهل می‌پردازد. کتاب گشوده شده و قلم.

نماد انسانی که در مرکز این لوگو 

انسانی که توسط یک دایره سرش در وسط این آرم و لوگو مشخص شده است، نمادی از معلم است که در مرکز این لوگو قرار دارد و گویا هسته رویکرد دانشگاه فرهنگیان است.

۴- چه کسی لوگو دانشگاه فرهنگیان را طراحی کرده است؟

جالب است بدانید پس از گذشت بیش از ده سال از تاسیس دانشگاه های فرهنگیان، طراح لوگو دانشگاه فرهنگیان ناشناس است! با این همه طراحی لوگو دانشگاه فرهنگیان تا حدودی یک لوگو حرفه ای شناخته می‌شود.

 

برای شناخت و آشنا شدن با نمونه لوگو ها و مقالات بیشتری در خصوص طراحی گرافیک، می‌توانید به صفحه  "دایا بلاگ" بروید و از آن استفاده کنید.

وبلاگ دایا آرتز