پلتفرم طراحی گرافیک دایا آرتز در یک جریان استارت آپی قصد دارد طراحی لوگو، طراحی مسکات ها، هویت بصری و برند کسب و کار های مختلف مشهد را بررسی کند و با معرفی برند های هر کسب و کار شما را با جریان برند سازی و نقش طراحی گرافیک در توسعه کسب و کار آشنا کند. همراه ما باشید در این مقاله برای بررسی لوگو و مسکات کافه (Ramouz Cafe) راموز مشهد!
 

با ما همراه باشید تا در این مقاله بخوانید:

  1. کافه راموز مشهد کیست و کجاست؟
  2. فلسفه فکری لوگو کافه راموز مشهد
  3. مسکات جذاب و متفاوت کافه راموز
  4. هویت بصری هیجان انگیز کافه راموز 
  5. توسعه برند کمپانی راموز و کافه راموز
  6. اینستاگرام کافه راموز مشهد

« طراحی لوگو نوشتاری کمپانی راموز در کنار طراحی مَسکات به یادماندنی کافه راموز مشهد»

 

1- کافه راموز مشهد کیست و کجاست؟

مجموعه کافی شاپ ها و کافه های زنجیره ای راموز از به نام ترین برند های کافی در سطح شهر مشهد هستند. حال که این مقاله منتشر می‌شود کافه راموز با 5 شعبه در سطح شهر مشهد به فعالیت خود مشغول است. جمع کثیری از مشهدی هایی که اهل کافه رفتن هستند، از مشتریان ثابت کافه راموز مشهد شعبه سجاد به شما می‌آیند. ممکن نیست از خیابان سجاد مشهد عبور کنید و شلوغی چشمگیر کافه راموز مشهد در نبش کوچه سجاد 9 شما را متعجب نکند. اما این معروفیت و سطح محبوبیت از کجا آغاز می‌شود؟! آیا راه اندازی رستوران یا کافی شاپ به همین آسانی است؟ چرا دیگر کافه های مشهد در سطح و اندازه راموز نیستند؟ شاید یکی از دلایل مهم در برندینگ و نوع شخصیت کسب و کار راموز باشد. از دیدگاه استارت آپ دایا آرتز، راموز نگاه کاملا متفاوتی به هویت بصری، طراحی لوگو کافه داشته است. این امر سبب شده یک برند ماندگار در مشهد به دنیا آید. استفاده درست از خدمات طراحی گرافیک و برقراری یک مارکتینگ مناسب سبب شده برندینگ کافه راموز برجسته تر از دیگر کافه های مشهد باشد. در ادامه این مقاله به جزئیات قابل مشاهده از برند مطرح راموز می‌پردازیم.

2- فلسفه فکری لوگو کافه راموز مشهد

درواقع لوگو کافه راموز متفاوت از لوگو کمپانی راموز است! بهتر است کمی به عقب تر برگردیم تا بهتر متوجه این مسئله شویم. برند راموز شامل یک کمپانی تجهيزات و مواد مصرفی كافي شاپ و همچنین دارای 5 شعبه کافی شاپ به شکل زنجیره ای است. عنوان لوگو نوشتاری کافه راموز که همراه با پسوند کمپانی طراحی شده است درواقع لوگو نوشتاری کمپانی راموز است و در صفحه اینستاگرام کمپانی راموز استفاده شده است و لوگو تصویری با شکل و شمایل یک گربه قهوه به دست، لوگو جا افتاده برای کافی شاپ های زنجیره ای راموز که آن هم در صفحه اینستاگرامی کافه راموز قرار دارد. در خصوص تحلیل و بررسی فلسفه فکری لوگو نوشتاری کافه راموز، نکته خلاقانه طراحی متفاوت حرف (O) در کلمه (Ramouz) است که به شکل یک دانه قهوه طراحی شده است. این طراحی خلاقانه و دگردیسی یا همان تغییر تصویر در فونت کلمه راموز به ماهیت کسب و کار های کافی شاپی اشاره دارد. و به شکل تخصصی تر، درواقع شکل حرف (O) در کلمه (Ramouz) الهام گرفته شده از دانه قهوه عربیکا است! نوع شیار و انحنای دانه قهوه عربیکا متفاوت تر است. ضمنا کافه راموز مشهد بیش از هر چیز با عنوان لاواتزا شناخته می‌شد که ک شرکت ایتالیایی تولید کنندهٔ قهوه است. اگر با لوگو های نوشتاری اشنا نیستید می‌توانید از طریق مقاله "لوگو نوشتاری چیست؟" به بررسی و مطالعه آن بپردازید.

 

برای جذب مشتری و فروش بیشتر در "کافی شاپ به خدمات طراحی گرافیک کافی شاپ" بروید. از طریق صفحه تخصصی خدمات و سرویس های دایا آرتز برای کافی شاپ ها و کافه رستوران ها می توانید پیشنهادات و ایده های ما برای کافی شاپ و کافه رستوران خود را دریافت کنید.

 

3- مسکات جذاب و متفاوت کافه راموز

کافی شاپ های راموز همگی از یک مسکات مشترک استفاده می‌کنند. مسکات نوعی از لوگو تصویری است که شامل یک شخصیت انسانی یا حیوانی یا حتی خیال می‌شود. مسکات یا طراحی لوگو تصویری کافی شاپ های راموز یک گربه است! یک گربه که یک لیوان قهوه به دست گرفته. این مسکات با شخصیت گربه قهوه به دست بر روی اکثر بسته بندی ها و شبکه های اجتماعی کافه راموز نقش بسته است. نمی‌دانیم که آیا این گربه به یادماندنی مانند دیگر مسکات های معروف جهان اسمی دارد یا خیر اما قطعا این گربه جذاب به عنوان یک مسکات نقش بسیار مهمی در برندینگ کافه راموز داشته است. استفاده درست از خدمات طراحی گرافیک مانند استفاده درست از طراحی لوگو تصویری برند های مختلف را شکوفا می‌کند. لوگو کافه راموز مشهد در صفحه اینستاگرام کافه راموز در رنگ سازمانی راموز دیده می‌شود که بسیار جلب کنند است. راستی اگر می خواهید با مسکات و جزئیات طراحی مسکات آشنا شوید، مقاله "مسکات چیست؟" منتظر شماست.

4- هویت بصری هیجان انگیز کافه راموز 

با دوست میان‌سالی که اصلا اهل کافی شاپ یا کافه رفتن نیست، از خیابان سجاد مشهد عبور می‌کردیم وقتی به نبش کوچه سجاد 9 رسید رنگ سازمانی و نئون های خلاقانه و جذب کننده کافه راموز او را میخ کوب کرد و برای اولین بار یک کافی شاپ او را جذب کرد. رنگ سازمانی و هویت بصری کافه راموز بسیار هیجان انگیز و ترکیب شده با محور اعتماد و صمیمیتی از جنس صمیمیت رسمی است. شکوه رنگ آبی و طیف آبی فیلی راموز در صفحه اینستاگرام راموز بسیار آرامش بخش است. البته این نظر شخصی من نسبت به هویت بصری و رنگ سازمانی راموز نیست! در پرس‌وجو های بسیاری متوجه شدم بسیاری از مشتریان کافه راموز یا حتی کسانی که به کافه ها علاقه ای ندارند نسبت به رنگ و بیلبورد های نئونی کافه راموز واکنش مثبتی دارند. انتخاب درست رنگ که با شخصیت حرفه ای و صمیمیت رسمی برند راموز همراه است، تناسب جالبی برقرار کرده. شاید مسکات یک فیل به نسبت مسکات یک گربه مناسب تر برای این رنگ باشکوه و سریع الانتقالِ آبی فیلی بود.

5- توسعه برند کمپانی راموز و کافه راموز‌

ارتباط برندینگ و هویت بصری چند مجموعه متفاوت اما تحت یک مالکیت بسیار مهم است. در توسعه برند کمپانی راموز و کافه های راموز این ارتباط برندینگ و هویت بصری به شکل چشم نوازی رعایت شده است. 

6- اینستاگرام کافه راموز مشهد

پیج اینستاگرام کافه راموز مشهد  و پیج اینستاگرام کمپانی راموز  از طراحی پیج اینستاگرامی بسیار جذابی بر خوردار هستند و تولید محتوا هدفمند این دو پیج را در راس پیج های کافی شاپ های مشهد قرار داده است. 

وبلاگ دایا آرتز