همراه ما باشید در این مقاله، با فهرست عناوین زیر :

  1. معجزه رنگ برند در توسعه کسب و کار کافی شاپ ها
  2. اثر رنگ برند در طراحی گرافیک کافی شاپ ها و کافه رستوران ها
  3. سیاه و سیاه تر؛ عمومی ترین رنگ سازمانی برای کافه ها
  4. رنگ قهوه و نسکافه؛ یک انتخاب تکراری اما دلپذیر
  5. پرچم آلمان متفاوت و چشمگیر
  6. رنگ های نئونی، کافه هایی در دل شب
  7. آبی یک پالت رنگ مناسب غذا های دریایی
  8. سبز به نشانه رویش برای گیاه خواران
  9. رنگ های بوهو هرگز تکراری نمی‌شود!
  10. قرمز یک رنگ هیجانی کم نظیر

برای جذب مشتری و فروش بیشتر در "کافی شاپ به خدمات طراحی گرافیک کافی شاپ" بروید. از طریق صفحه تخصصی خدمات و سرویس های دایا آرتز برای کافی شاپ ها و کافه رستوران ها می توانید پیشنهادات و ایده های ما برای کافی شاپ و کافه رستوران خود را دریافت کنید.

1- معجزه رنگ برند در توسعه کسب و کار کافی شاپ ها

- منظور است معجزه رنگ برند چیست؟ اصلا رنگ برند شما چیست؟ به صورت خیلی ساده و خلاصه، رنگ برند همان رنگی است که شما با آن شناخته می‌شوید. برای مثال رنگ برند سازمان و شرکت ایرانسل، زرد و مشکی است. یا رنگ برند سازمان و شرکت همراه اول آبی آسمانی و نارنجی است. پس تا اینجا فهمیدیم رنگ سازمانی یا رنگ برند همان رنگی است که شما با آن شناخته می‌شوید. اما معجزه رنگ برند چیست؟

برند سازی اتفاق می‌افتد تا شما در ذهن مخاطب خود ماندگار شوید و هویت و شخصیت کسب و کار شما به بهترین شکل ممکن و متناسب ترین حالت با ویژگی های کسب و کار شما به مخاطب شناخته شود. پس اگر رنگ برند شما به صورت صحیح و خلاقانه انتخاب شود و پشت انتخاب و طراحی رنگ برند شما یک فلسفه فکری محکم وجود داشته باشد، مخاطب به شما جذب می‌شود! درست خواندید... جذب مخاطب به این مسائل ظاهرا پیش و پا افتاده هم مربوط است! اما در خصوص یک کافی شاپ چطور؟! طراحی رنگ برند در توسعه کسب و کار یک کافی شاپ چه اثر متفاوتی دارد؟

کافی شاپ ها به عنوان یکی از برجسته ترین کسب و کار های فعال در زندگی امروز ما انسان ها، مرتبا نیاز به جذب مشتری و مخاطب دارند. ما در کافی شاپی احساس راحتی می‌کنیم که با رنگ برند و طراحی گرافیک برند آن احساس راحتی کنیم. منظورم این است که اگر رنگ برند و رنگ سازمانی کافی شاپ ها جذاب نباشد، مشتری به آن جذب نمی‌شود یا در آن احساس راحتی ندارد یا حتی ممکن است با برند کافی شاپ ارتباطی برقرار نکند. کافی شاپی که دارای برند و مشتری شخصی سازی شده نباشد محکوم به شکست است. 

شما می توانید در مقاله " ایده های بازاریابی برای کافی شاپ و دیجیتال مارکتینگ" با اثر بی نظیر برند سازی برای کافی شاپ ها و کافه رستوران ها آشنا شوید.

 

2- اثر رنگ برند در طراحی گرافیک کافی شاپ ها و کافه رستوران ها

- منظور از طراحی گرافیک برای کافی شاپ ها و کافه رستوران ها چیست؟ به صورت خیلی ساده هر طراحی غیر فیزیکی مانند طراحی لوگو کافه، طراحی رنگ برند کافی شاپ، طراحی سربرگ رستوران، طراحی منو کافی شاپ، طراحی فاکتور رستوران، طراحی پیج اینستاگرام کافی شاپ، طراحی تراکت تبلیغاتی کترینگ، طراحی فلایر تبلیغاتی رستوران، طراحی کارت ویزیت کافی شاپ، طراحی ست اداری کافه رستوران و... بخشی از خدمات طراحی گرافیک برای کافی شاپ ها هستند.

حالا در نظر بگیرید قصد شروع برند سازی برای یک کافی شاپ را دارید... شما به بخش قابل توجهی از خدمات طراحی گرافیک بالا نیاز خواهید داشت و طراحی آن ها کار بسیار ساده ای نیست! اما با نداشتن یک رنگ سازمانی مشخص و رنگ برند مناسب شخصیت کسب و کار شما کار بسیار سخت تر هم می‌شود. برای مثال استارت آپ طراحی گرافیک دایا آرتز برای طراحی لوگو کافی شاپ ها نخست رنگ سازمانی و رنگ برند کافی شاپ ها را بررسی می‌کند تا بتواند متناسب ترین طراحی گرافیک با شخصیت کافی شاپ را پیاده سازی کند. برای اجرا و طراحی هر قلم از خدمات طراحی گرافیک نیاز به رنگ برند خواهید داشت. ضمنا رنگ برند شما در دکوراسیون و دیزاین داخلی کافی شاپ شما نیز استفاده می‌شود.
تصور کنید که رنگ پیج اینستاگرام شما و طراحی لی اوت اینستاگرام شما هماهنگ با طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ شما نباشد! چه فاجعه ای رخ خواهد داد؟ مشتری گنگ و گمراه می‌شود و به سختی از طریق پیج اینستاگرام با کافی شاپ شما و طراحی داخلی آن ارتباط بر قرار می‌کند. پس رنگ سازمانی و رنگ برند و رنگ دکوراسیون داخلی شما می‌بایست یک دست و هماهنگ باشد.

اما هر رنگ چه فلسفه ای دارد؟ هر رنگ در روانشناسی چه مفهومی دارد؟ هر رنگ در علم توسعه کسب و کار چه مشتری هایی را جذب می‌کند و مناسب چه کافی شپ هایی است؟ هر رنگ در طراحی گرافیک مناسب شخصیت چه کافی شاپ هایی است؟ کدام رنگ ها تکراری شده اند و کدام رنگ ها هنوز تازه هستند؟ همه این سوالات را در ادامه مقاله به صورت کامل برای هر رنگ بررسی خواهیم کرد.
 

 

« طراحی دیزاین کافی شاپ با محور رنگ سیاه و رنگ های مکمل خنثی کننده سیاه» 

3- سیاه و سیاه تر؛ عمومی ترین رنگ سازمانی برای کافه ها

فلسفه فکری رنگ های پالت سیاه چیست؟

+ این رنگ ها در اکثر کافی شاپ ها و کافه رستوران ها استفاده می‌شود. رنگ سیاه یک رنگ رسمی و با خوی سرد و دربرگیرنده است. شاید رنگ سیاه افسرده به نظر برسد اما رنگ سیاه در بیشتر کافی شاپ ها و کافه رستوران ها استفاده می‌شود تا دو مفهوم را منتقل کند :

  1. دنج و تاریک و تنها بودن
  2. رسمی و با کلاس بودن

پس رنگ سیاه یکی از محبوب ترین و البته تکراری ترین رنگ ها در طراحی دکوراسیون کافی شاپ ها است. البته این رنگ در شبکه های اجتماعی و پیج اینستاگرام هم بسیار جذاب است و پر طرفدار اما اشتباه اکثر طراحان دیزاین داخلی این است که رنگ سیاه را بدون رنگ های مکمل روشن استفاده می‌کنند. ما این رنگ های مکمل و جذاب را در این تصویر برای شما جدا و مشخص کرده ایم.

مفهوم رنگ سیاه در روانشناسی چیست؟

+ به صورت خیلی خلاصه رنگ سیاه در روانشناسی زرد یک رنگ سنگین با مفاهیم تیره و تاریک شناخته می‌شود. اما بر خلاف تصور عموم رنگ سیاه لزوما نشانه افسردگی نیست بلکه حتی اگر با رنگ های مکمل خود در طراحی گرافیک یا حتی طراحی لوگو استفاده شود می تواند نشانه رسمی بودن و شخصیت عمیق کسب و کار شما شناخته شود.

معنی رنگ سیاه در توسعه کسب و کار کافی شاپ ها چیست؟

در زمینه توسعه کسب و کار کافی شاپ ها و راه اندازی کافه رستوران ها، رنگ سیاه یک رنگ محبوب اکثر مشتریان کافه شناخته می‌شود. بسیاری از راه اندازان کافی شاپ خیلی ساده و راحت در انتخاب رنگ به سمت سیاه و مشتقات آن با رنگ های دیگر می‌روند برای مثال رنگ سیاه و قرمز، رنگ سیاه و زرد و رنگ سیاه و سفید محبوب هستند اما این محبوبیت به قیمت تکراری شدن آن ها تمام شده و دیگر این رنگ ها مزیت رقابتی برای افزایش جذب مشتری محسوب نمی‌شوند چرا که همه از آن ها برخوردار هستند.

اثر رنگ سیاه در طراحی گرافیک برای کافی شاپ ها چیست؟

هنر طراحی گرافیک از رنگ سیاه برای طراحی لوگو یا طراحی کارت ویزیت مناسب کافی شاپ ها بسیار استفاده می‌کند اما نباید فراموش کرد که فلسفه فکری پشتیبان طراحی گرافیک است و حرف اخر در طراحی گرافیک را منطق و فلسفه فکری رنگ می‌زند.

 

استارت آپ طراحی گرافیک دایا آرتز در یک حرکت تخصصی شروع به بررسی طراحی لوگو برای کافی شاپ ها کرده است. اگر به تازگی قصد بررسی و طراحی لوگو برای کافی شاپ و کافه رستوران خود را دارید می‌‎توانید این مورد را در مقاله « طراحی لوگو برای کافی شاپ بررسی کنید.»

 

« طراحی دیزاین کافی شاپ با محور رنگ های قهوه و نسکافه که بسیار محبوب است»

 

4- رنگ قهوه و نسکافه؛ یک انتخاب تکراری اما دلپذیر

فلسفه فکری رنگ های پالت قهوه ای چیست؟

هدف ما از بررس رنگ ها و روانشناسی آن ها خسته کردن شما نیست پس فلسفه فکری های کوتاه را به صورت کوتاه بررسی می‌کنیم. رنگ قهوه ای و نسکافه ای در طراحی رنگ برند کافی شاپ محبوب است چرا که یاد آور خوراکی بی نظیر قهوه و حس خوب نوشیدن آن است. البته رنگ قهوه ای می تواند نشانه سنتی بودن یا طراحی دکوراسیون داخلی با محور چوب نیز باشد. 

مفهوم رنگ قهوه ای در روانشناسی چیست؟

رنگ قهوه ای یک رنگ ثروت مند است! این رنگ نمادی از امنیت و رفاه و کیفیت حداکثری است. قهوه یک نوشیدنی معمولی نیست! قهوه نمادی از کیفیت و سیستم مدرن کشاورزی است. پس این رنگ باید نشانه ای از کیفیت و امنیت فکری دانست که منجر به احساس آرامش مادی می‌شود. البته رنگ قهوه ای تیره نشانه خستگی و استراحت است.

معنی رنگ قهوه ای در توسعه کسب و کار کافی شاپ ها چیست؟

این رنگ هم همانند رنگ سیاه دارای مکمل های بی نظیری است. برخی از مکمل های رنگ قهوه ای خود یک سبک متفاوت از طراحی و مفهوم را به وجود آورده اند مانند رنگ بوهو چه جلو تر بررسی خواهد شد. اما رنگ قهوه ای نماینده مشتری مداری و سنت مداری در توسعه کسب و کار و راه اندازی کافی شاپ ها است.

اثر رنگ قهوه ای در طراحی گرافیک برای کافی شاپ ها چیست؟

رنگ قهوه ای به ندرت به عنوان رنگ اصلی در طراحی گرافیک یا طراحی پیج اینستاگرام ها انتخاب می‌شود. رنگ قهوه ای بیش از هر چیز یک مکمل قوی در طراحی گرافیک است. کمتر کارت ویزیت کافی شاپی یا لوگو برندی رنگ قهوه ای دارد. این نشان می دهد که رنگ قهوه بیشتر مناسب فضا سازی و مکمل در طراحی لوگو است.

 

« طراحی دیزاین کافی شاپ با رنگ های پرچم آلمان ! »  

 

5- پرچم آلمان متفاوت و چشمگیر 

اگر در حال خواندن این متن هستید باید یادآور شوم این پالت رنگ، یعنی پالت رنگ پرچم آلمان دست نخورده ترین و متفاوت ترین رنگ برای طراحی داخلی کافی شاپ و طرحی رنگ برند است. تقریبا کمتر کافی شاپی از این ترکیب استفاده کرده است. یک دنیای نا شناخته برای امتحان و ایجاد تفاوت. این دسته رنگ در طراحی لوگو صنایع غذایی نیز بسیار دلپذیر است.

 

 

« طراحی دیزاین کافی شاپ با رنگ های نئونی و نماینده عصر مدرن ! »   

 

6- رنگ های نئونی، کافه هایی در دل شب

فلسفه فکری رنگ های پالت نئونی و فسفری چیست؟

این رنگ ها رنگ های جوان پسند، زنده، هیجانی و با هویت عصر مدرن هستند. استفاده ازاین رنگ ها شما را غیر سنتی و کلاسیک نشان می‎‌دهد. این رنگ فلسفه فکر مخالف رنگ های قهوه ای و نسکافه ای را دارند. این رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی کافی شاپ ها القا کننده رنگ سرعت هستند و شب زنده دار ها عاشق این رنگ ها خواهند بود.

مفهوم رنگ نئونی و فسفری در روانشناسی چیست؟

هیچ مفهومی به جز حضور نسل جوان و سرزنده !

معنی رنگ نئونی در توسعه کسب و کار کافی شاپ ها چیست؟

رنگ نئونی در کسب و کار هایی نظیر رستوران یا کافی شاپ که بازاریابی های محیطی خلاقانه ای دارند محبوب است. رنگ نئونی در طراحی بیلبورد و چراغ های نئونی فضا کافی شاپ پر کاربرد است. این رنگ مشتری های جوان و با سن و سال کم را کنار هم جمع خواهد کرد. این رنگ در توسعه کسب و کار و راه اندازی کافی شاپ مدرن محسوب می‌شود و بازاریابی شما را به سمت بازاریابی دیجیتال و غیر سنتی هدایت می‌کند.

اثر رنگ نئونی در طراحی گرافیک برای کافی شاپ ها چیست؟

فقط می توانم بگویم بی نظیر! مناسب ترین شیوه طراحی برای طراحی شبکه های اجتماعی و طراحی پیج اینستاگرام است. هر کافی شاپی که از رنگ های فسفری و نئونی در طراحی پیچ اینستاگرام کافه خود استفاده کند برنده است.

 

« طراحی دیزاین کافی شاپ با رنگ های دریایی ! »   

 

7- آبی یک پالت رنگ مناسب غذا های دریایی

اسم این پالت رنگ را گذاشته ام : غذای دریایی. خواهش می کنم به این رنگ ها نگاه کنید! این رنگ ها مناسب ترین رنگ ها برای کافه رستوران های حاشیه ساحل یا دریا هستند که غذا دریایی نیز سرو می‌کنند این رنگ های با کلاس و سرزنده و نمادی از ساحل و دریا فراموش نشدنی هستند و بسیار هم دست نخورده و تازه محسوب می‌شوند. استارت آپ طراحی گرافیک دایا آرتز در طراحی برند کارفرمایان خود که قصد طراحی برند یک کافه رستوران دریایی را دارد از این رنگ های خاص برای اولین بار استفاده کرده است.

 

« طراحی دیزاین کافی شاپ با رنگ های طبیعت جنگلی ! »   

 

8- سبز به نشانه رویش برای گیاه خواران

فلسفه فکری رنگ های پالت سبز چیست؟

این رنگ نماد زندگی طبیعی است.

مفهوم رنگ سبزدر روانشناسی چیست؟

به معنی درمان و ترمیم و رویش در روانشناسی است. رنگ سبز در روانشناسی نماد زنده بودن و حیات است و بسیار حال خوب کن است.

معنی رنگ سبز در توسعه کسب و کار کافی شاپ ها چیست؟

این رنگ مناسب کافی شاپ هایی است که گل آرایی دارند و از گل و گیاه برای دیزاین کافی شاپ خود استفاده می کنند. و شاید برای کافی شاپ ها و کافه رستوران هایی که غذای گیاهی داشته باشد هم جذاب باشد!

 

 

« طراحی دیزاین کافی شاپ با رنگ های برجسته سبک بوهو ! »   

 

9- رنگ های بوهو هرگز تکراری نمی‌شود!

رنگ های بوهو چیستند؟

بوهو یک استایل و یک سبک زندگی است. این رنگ های گرم که شامل زرد، قهوه ای، سفید، سبز، آبی و قرمز می‌شوند. آمیخته های متفاوتی از رنگ های گرم هستند. بوهمی در اروپا به کسانی گفته می‌شود که با روشی غیر متعارف همراه با مردمان هم مرامشان که اغلب به مسایلی از قبیل ادبیات، هنر و موسیقی علاقه‌مندند، زندگی می‌کنند. این شیوه زندگی دربرگیرنده کسانی است که همواره در سفر، ماجراجو یا ولگرد هستند. بوهو یک سبک زندگی است و رنگ های این سبک زندگی مشهور هستند به صورت دقیق تر در فرهنگ غرب بوهو با عنوان رنگ های زیر شناخته می‌شوند :

Earthy hues paired with neutrals or warm colours combined with cool colours make for an interesting boho colour palette. Yellow, browns, white, green, blue, grey, and red are some of the most popular bohemian colours.

 

« طراحی دیزاین کافی شاپ با رنگ های قرمز و ترکیب معروف آن با سیاه و سفید! »   

 

10- قرمز یک رنگ هیجانی کم نظیر

قرمز رنگ مشهوری استو به صورت شناخته شده با بسیاری از رنگ ها مکمل و متمم است. این رنگ گرم محور هیجان و گرما و انرژی را دارد.

 

وبلاگ دایا آرتز