این مقاله به صورت نیمه تخصصی توسط کارشناسان استارت آپ طراحی گرافیک دایا آرتز و زیر نظر مدیر ارشد مارکتینگ دایا آرتز تهیه و تدوین شده است. این مقاله شامل فهرست نیست! چرا که همه ایده های مطرح شده در آن از یک اولویت برخوردار هستند و بر دیگری تقدم ندارند. همراه ما باشید برای عمومی ترین شیوه های بازاریابی در کافی شاپ.
 
برای جذب مشتری و فروش بیشتر در "کافی شاپ به خدمات طراحی گرافیک کافی شاپ" بروید. از طریق صفحه تخصصی خدمات و سرویس های دایا آرتز برای کافی شاپ ها و کافه رستوران ها می توانید پیشنهادات و ایده های ما برای کافی شاپ و کافه رستوران خود را دریافت کنید.

 

برند سازی؛ یک روش بلند مدت ولی کارآمد

ساختن یک برند مانند تربیت یک کودک است. نخستین روز های تولد یک برند مانند دوران نوزادی یک انسان است. یک برند می‌بایست تربیت شود و شخصیت و هویت خود را داشته باشد. طراحی و تنظیم یک برند کار بسیار دشواری است. تصور نکنید با انتخاب یک اسم تجاری جذاب و طراحی یک رنگ سازمانی متناسب با سلیقه خود می‌توانید یک برند بسازید. برند سازی و برندینگ مسیر طولانی و ناهمواری دارد. اما پس از طی کردن یک مسیر سخت، مقصد و نتیجه برندینگ شگفت انگیز است. اصلا برندینگ چیست؟ چرا به برند سازی نیاز داریم؟ این سوال ها بسیار کلی هستند و جواب آن ها طولانی است. اما با یک مثال در حوزه کافی شاپ و کافه رستوران به این سوال ها یک جواب نسبتا صحیح می‌دهیم. زندگی خود را تصور کنید. در چه سنی هستید؟ چه جنسیتی دارید؟ چه سلیقه ای دارید؟ شما متناسب با این ویژگی های جسمی و معنوی شناخته می‌شوید. بر اساس این ویژگی ها کافی شاپ مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنید. کافی شاپی که با روحیات و سلیقه شما سازگاری دارد. اما چگونه یک کافی شاپ به یک سری ویژگی مشترک با شما می‌رسد؟! این همان نتیجه برند سازی است. انتخاب یک اسم تجاری مناسب و جذاب برای مخاطب هدف، طراحی یک لوگو متمایز و خاص که شما را در ذهن مشتری ها ماندگار کند، رنگ سازمانی که هویت بصری شما را شکل می‌دهد و در نهایت ابزار ها و روش های مختلفی مانند طراحی گرافیک که تجلی شخصیت برند شما خواهند بود. همه این موارد بخشی از برند سازی هستند. یک برند برای شما، اصالت و نام و آوازه به وجود می‌آورد. پس نباید این شیوه مهم و کلی و همچنین بلند مدت بازاریابی را دست کم گرفت. امیدوارم نگاه شما به برند سازی متفاوت شده باشد. می‌توانید در مقاله «اثر طراحی لوگو بر برند و فروش» یکی از نتیجه های برند سازی را بشناسید.

 

پنل اس ام اس و بازاریابی پیامکی

پنل های اس ام اس و بازاریابی پیامکی بسیار حساس است. نخست به جمع آوری شماره های تلفن مشتریان خود نیاز دارید. راه های مختلفی دارد. این مورد را در ایده بعدی بررسی خواهیم کرد. اما خرید پنل های اس ام اس و ارسال پیامک به گوشی های مشتریان یکی از عمومی ترین راه های بازاریابی است. آیا ما آن را پیشنهاد می‌کنیم؟ نه دقیقا. بازاریابی پیامکی بهتر است یک جنبه و ابزار برای افزایش فروش در لحظه را داشته باشد. شما می‌توانید مشتریان را با آن از تخفیف های لحظه ای یا روزانه و همینطور اخبار کافی شاپ خود را می‌توانید به مشتریان خود برسانید. تصور کنید به صورت ناگهانی مجبور به تعطیل کردن کافی شاپ خود در یک روز می‌شوید. این خبر را می‌توانید به مشتریان خود خیلی سریع برسانید.

 

واتساپ بیزینس، معجزه بازاریابی 

تصور کنید مدیر داخلی یک رستوران هستید. شماره مشتریان خود را سیو کرده و در یک گوشی خاص آن را ذخیره کرده اید. همه با واتساپ آشنا هستید اما واتساپ بیزینس یک اپلیکیشن مجزا و دارای قابلیت های توسعه کسب و کار است. این اپلیکیشن همان قابلیت های یک پنل اس ام اس را دارد اما با ظرفیت های بالا تر برای ارسال بنر های تبلیغاتی. شما با طراحی تراکت های مجازی یا همان طراحی بنر تبلیغاتی می‌توانید این تراکت ها را به صورت عکس برای تمامی مشتریان خود ارسال کنید و همچنین به عنوان یک کافی شاپ با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

 

طراحی پیج اینستاگرام یعنی مشتری جدید

این روز ها طراحی پیج اینستاگرام و طراحی لی اوت برای پیج اینستاگرام بسیار محبوب است. اینستاگرام یک رسانه برای کسب و کار هایی است که میخواهند مشتریان جدید جذب کنند. برای بررسی قابلیت ها و مزیت های پیج اینستاگرام را در مقاله «طراحی قالب اینستاگرام و جذب مشتری» بخوانید.

 

استارت آپ طراحی گرافیک دایا آرتز در یک حرکت تخصصی شروع به بررسی طراحی لوگو برای کافی شاپ ها کرده است. اگر به تازگی قصد بررسی و طراحی لوگو برای کافی شاپ و کافه رستوران خود را دارید می‌‎توانید این مورد را در مقاله « طراحی لوگو برای کافی شاپ بررسی کنید.»

وبلاگ دایا آرتز