فهرست مقاله؛ آنچه در این مقاله می خوانیم :

  1. طراحی پیج اینستاگرام اصلا یعنی چه؟
  2. طراحی قالب استوری اینستاگرام چیست؟
  3. آیا طراحی قالب استوری اینستاگرام یکبار مصرف است؟
  4. طراحی قالب استوری چه تفاوتی با طراحی استوری دارد؟
  5. کاربرد های طراحی قالب استوری چیست؟

طراحی پیج اینستاگرام اصلا یعنی چه؟

طراحی پیج اینستاگرام به مجموعه طراحی هایی گفته می شود که باعث شکل گیری هویت بصری پیج اینستاگرام شما می‌شوند. طراحی قالب های محتوایی، طراحی پست و استوری، طراحی آواتار اینستاگرام، طراحی کاور هایلایت های مختلف، طراحی کاور ویدئو های IGTV. درنهایت مجموعه طراحی های پیج اینستاگرام باعث خواهند شد که مخاطب جذب هویت بصری و شخصیت کسب و کار شما یا فعالیت های شما در اینستاگرام شود. 

این سری طراحی های ویژه صفحات Instagram می تواند باعث جذب فالوور، افزایش بازخورد مخاطبان، افزایش کامنت و لایک یا حتی افزایش فروش و بازدید در پیج اینستاگرام شما شود. طراحی گرافیک به پیج اینستاگرام کمک می کند که مخاطبان و فالوور های پیج شما هدایت شوند و توسط بهترین جلوه های گرافیکی و تصاویر بصری با محتوا شما برخورد بهتری داشته باشند.

طراحی پیج در اینستاگرام مانند فراهم کردن یک بسته بندی زیبا و شکیل برای یک کالا و محصول است؛ در صورتی که کالا شما بسته بندی زیبایی نداشته باشد، مخاطبان شما آن را درک نکرده و به طرف آن جذب نخواهند شد.

طراحی صفحه اینستاگرام لزوما با معیارهای جذابیت بصری در جامعه بررسی نمی شود بلکه هر طراحی پیج اینستاگرام بر اساس شخصیت مخاطبان و نوع سلیقه فالور های آن انجام می شود. چشم انداز؛ هدف و نوع فعالیت پیج اینستاگرام شما نیز درطراحی پیج اینستاگرام مهم است.

 

برای شناخت طراحی های پیج اینستاگرام به صورت مختصر و مفید، می‌توانید به مقاله "طراحی پیج اینستاگرام چیست؟" مراجعه کنید.

طراحی قالب استوری اینستاگرام چیست؟

قالب های محتوایی درواقع طراحی هایی هستند که یکبار انجام می شوند و شما به شکل منظم و متوالی می توانید محتوا خود را در آن ها قرار دهید. هر سازمان، کسب و کار یا پیج های بلاگری به طراحی قالب استوری اینستاگرام نیاز دارند تا محتوا متنی، تصویری، ویدئویی خود را در یک قالب و چهارچوب شکیل و منظم به نمایش بگذارند. قالب های محتوایی برای پست و استوری طراحی می‌شوند. 

طراحی قالب استوری اینستاگرام در یک اندازه مخصوص صفحه استوری طراحی می شود. طراحی قالب استوری اینستاگرام یکی از جذابیت های پیج شما برای مخاطبان شما است.

آیا طراحی قالب استوری اینستاگرام یکبار مصرف است؟

بر خلاف تصور عمومی، طراحی قالب اینستاگرام یکبار مصرف نیست! 

شما به صورت متوالی و منظم و دفعات مکرر می توانید در آن محتوا خود را قرار دهید. تصور کنید که یک شرکت یا سازمان خدماتی هستید، شما می توانید برای نشر اخبار سازمان خود، آگهی های جذب و استخدام یا معرفی محصولات خود از یک طراحی قالب استوری اینستاگرام سازمانی استفاده کنید.

 

برای شناخت طراحی های قالب پست اینستاگرام به صورت مختصر و مفید، می‌توانید به مقاله "چگونه قالب پست اینستاگرام را طراحی کنیم؟" بروید و از مطالعه آن بسیار استفاده کنید.

طراحی قالب استوری چه تفاوتی با طراحی استوری دارد؟

طراحی استوری برای یک استوری به خصوص انجام می شود و پس از طراحی قابل استفاده است و یکبار مصرف نیست اما طراحی قالب استوری یک قالب و چهارچوب خام است که شما می توایند مرتبا در آن طراحی های مورد نظر خود را قرار دهید. درواقع قالب ها یا تمپلیت ها در استوری های اینستاگرام همان قالب‌های آماده و ازپیش‌ ساخته ‌شده‌ ای هستند که برای تزیین و زیبایی استوری ها بکار می روند. 

طراحی قالب و تمپلیت به یاری بازاریابان و کاربران فعال در زمینه فروش و جذب مشتری آمده تا در یکسان‌سازی و انسجام پیج آن‌ها یاری رسان باشد و پیچ آن‌ها را حرفه‌ای و چشم‌نواز جلوه کند.

کاربرد های طراحی قالب استوری چیست؟

  • طراحی قالب استوری برای معرفی محصولات شما
  • طراحی قالب استوری برای معرفی خدمات شما
  • طراحی قالب استوری ویژه راه های ارتباطی
  • طراحی قالب استوری برای معرفی روش های ثبت سفارش
  • طراحی قالب استوری برای نشر رضایت مشتریان
  • طراحی قالب استوری برای نشر اخبار و آگهی های سازمانی
  • طراحی قالب استوری برای معرفی نمونه کار ها
وبلاگ دایا آرتز