فهرست مقاله؛ آنچه در این مقاله می خوانیم :

  1. اصلا؛ استارت آپ چیست؟ به چه کسب و کار هایی استارتاپ "Startup" می‌گویند؟
  2. چرا استارت آپ ها به لوگو نیازمند هستند؟ آیا همه استارت آپ ها لوگو نیاز دارند؟
  3. طراحی لوگو استارت آپی چه ویژگی هایی دارد؟
  4. طراحی لوگو استارت آپی در دایا آرتز
  5. هدف از طراحی لوگو با رویکرد استارتاپی چیست؟
  6. نمونه لوگو استارت آپی طراحی شده توسط دایا آرتز
  7. دایا آرتز به عنوان یک استارت آپ چه خدماتی برای استارت آپ ها دارد؟
  8. تجربه شخصی ما از طراحی لوگو و نیاز استارت آپ ها

 

1- استارت آپ چیست؟ به چه کسب و کار هایی استارتاپ "Startup" می‌گویند؟

استارت آپ یک تعریف ساده و در عین حال یک مفهوم پیچیده دارد. در عموم فرهنگ ها و جوامع بشری به کسب و کار های نوپا و تازه تاسیس استارت آپ می‌گویند. هر چند که این تعریف یک تعریف خلاصه سازی شده است. طی این تعریف هر کسب و کاری که به تازگی تاسیس شده باشد، درواقع یک استارت آپ است! در حالی که بسیاری از صاحب نظران در زمینه توسعه کسب و کار یا کسانی که با فرهنگ زندگی در سیلیکون ولی یا همان "Silicon Valley" آشنا هستند به کسب و کار هایی که ضمن داشتن نوآوری در هدف فعالیت خود نوپا هستند، استارت آپ می‌گویند. در مرحله بعدی رشد بیزینس ها، استارت آپ ها به کسب و کار های کوچک تبدیل می‌شوند اما این بدان معنی نیست که دیگر استارت آپ خطاب نمی‌شوند؛ پس می‌توان اینگونه نتیجه گیری کرد که معیار استارت آپ بودن، حجم یا اندازه کسب و کار شما نیست! بلکه داشتن نوآوری در عملکرد و شیوه تازه ایی برای حل مشکلات را ارائه دادن لازمه استارت آپ بودن است. 

همه این ها را کنار بگذاریم، پس متوجه شدیم که استارت آپ ها هم نوعی از کسب و کار ها هستند.

برای فهم دقیق تر، معنی و مفهوم استارت آپ می‌توانید به صفحه "معرفی استارت آپ طراحی گرافیک دایا آرتز" سری بزنید و پلتفرم دایا را به عنوان مثالی یک استارت آپ بهتر درک کنید.

2- چرا استارت آپ ها به لوگو نیازمند هستند؟ آیا همه استارت آپ ها لوگو نیاز دارند؟

این سوال بیش از هزاران جواب دارد اما ساده ترین و اصلی ترین پاسخ و جواب به این سوال اینست که :

((هر کسب و کاری نیاز به لوگو و شخصیت برند خاص خویش دارد؛ پس استارت آپ ها هم به عنوان یک کسب و کار نیازمند لوگو هستند.))

امیدوارم متوجه لزوم وجود و نیاز به برند در حوزه توسعه و راه اندازی کسب و کار ها شده باشید. در صورتی که یک فعالیت در ارتباط با عموم یا یک کسب و کار برند نداشته باشد، نمی‌تواند آنگونه که باید و شاید خود را به مخاطب اصلی اش معرفی کند یا حتی بتواند نام برند تجاری خود را در ذهن مخاطبش حک کند. طراحی لوگو که بخشی از فرایند ساختن یک برند مستحکم و جذاب است می‌تواند منجر به فروش بیشتر، ارتباط قوی تر با مخاطب و چیز هایی شود که حتی فکرش را نمی‌کنید! معجزه طراحی لوگو را دست کم نگیرید.

3- طراحی لوگو استارت آپی چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی لوگو استارت آپی تفاوت های خاصی در نوع سبک طراحی لوگو ندارد! بلکه طراحی لوگو استارت آپی شامل یک رویکرد استارتاپی برای شناخت نیاز دقیق کارفرما است تا با هزینه های متناسب و اقتصادی برای یک استارت آپ، منجر به طراحی یک لوگو با کیفیت شود. استارت آپ ها نیازمند لوگو هایی هستند که متوجه تمایز های ایشان شده باشد و فلسفه فکری کسب و کارشان را نمایش دهد. استارت آپ ها نیاز دارند که طراحی لوگو آن ها به هر لاحاظ یونیک و خاص باشد و ضمن این مطلب، لوگو مورد نیازشان بر اساس سلیقه و شخصیت مخاطب کسب و کارشان طراحی شود. در صورتی که لوگو طراحی شده برای یک استارت آپ دارای شاخصه های استاندارد برای یادآوری و به یاد سپاری نباشد، چگونه یک استارت آپ که تازه فعالیتش را شروع کرده است و می‌خواهد راه حل نوآورانه خود را به جامعه ارائه دهد مخاطبش را جذب کند؟! همه این موارد تنها بخشی از جنبه های طراحی لوگو با رویکرد استارت آپی است.

شخصیت برند چیست؟ مهم ترین سوالی که باید در برند سازی از خود بپرسید در مقاله «شخصیت برند چیست؟» به صورت کامل توضیح داده شده است. از آن لذت ببرید.

4- طراحی لوگو استارت آپی در دایا آرتز

دایا آرتز به عنوان یک پلتفرم و استارت آپ فعال در زمینه طراحی گرافیک، خود دارای تجربه شخصی برای طراحی چندین لوگو موفق استارت آپی است. ما در دایا آرتز بر اساس نیاز کارفرما به طراحی گرافیک می‌پردازیم و تلاش برای درک مشکلات و دغدغه های شما داریم. دایا آرتز در طراحی لوگو استارت آپ خودش یکی از غنی ترین فلسفه های فکری را پیاده سازی کرده است؛ شما می‌توانید برای مطالعه فلسفه فکری و رویکرد طراحی لوگو شخصی استارت آپ ما از مقاله "فلسفه فکری طراحی لوگو دایا آرتز" استفاده کنید.

سفارش طراحی لوگو استارت آپی در دایا آرتز

  

اگر به عنوان یک استارت آپ نیاز به طراحی لوگو دارید، دایا آرتز به عنوان یک استارت آپ در خدمت شماست.

5- هدف از طراحی لوگو با رویکرد استارتاپی چیست؟

  1. کاهش هزینه ها توسط انتخاب پلن های اقتصادی و بهینه برای طراحی لوگو
  2. افزایش کیفیت طراحی به نسبت اقتصادی بودنش توسط تحقیق و بررسی شما
  3. ایجاد یک نوآوری بصری در لوگو، همسو با نوآورانه بودن استارت آپ ها
  4. تثبیت برند و شخصیت کسب و کار استارت آپ در ذهن مخاطب های شما
  5. لوگو های استارت آپی بهتر است قابل تبدیل به آیکون برای اپلیکیشن باشند
  6. لوگو های استارت آپی باید ساده و اما متمایز باشند.
  7. بیشترین سبک لوگو استفاده شده برای استارت آپ ها لوگو تصویری-آیکونی است!
  8. لوگو های استارت آپی باید در نظر مخاطب خاص استارت آپ زیبا باشند
  9. طراحی لوگو با رویکرد استارت آپی نباید استارت آپ را تحت فشار بگذارد
  10. طراحی لوگو استارت آپی باید افق و چشم انداز های استارت آپ را بشناسد

6- نمونه لوگو استارت آپی طراحی شده توسط دایا آرتز

شاید دیدن لوگو تلگرام یا لوگو واتساپ یا حتی لوگو کسب و کار هایی که روزی استارت آپ بودند اما حالا تبدیل به یک بیزینس غول آسا شده اند برایتان جذاب باشد؛ اما ما برای شما در نمونه طراحی لوگو استارت آپی سمپی، یک نمونه لوگو طراحی شده برای یک استارت آپ را فراهم کردیم تا ضمن تازگی و تفاوت، شما لوگو های استارت آپ های آینده را هم بشناسید.

7- دایا آرتز به عنوان یک استارت آپ چه خدماتی برای استارت آپ ها دارد؟

تمامی ده نکته گفته شده در زمینه اهداف طراحی لوگو یا طراحی خدمات گرافیک با رویکرد استارت آپی، از خدمات و مواردی است که دایا آرتز در تمامی طراحی هایش استفاده می‌کند. اما به عنوان یک نگاه استارت آپ دوستانه، دایا آرتز برای استارت آپ های ایرانی تخفیفی در زمینه طراحی هایش در نظر گرفته تا کمکی کوچک اما دلگرم کننده برای شما صاحبان استارت آپ های نوین باشد. تنها کافی است ضمن ثبت سفارش طراحی گرافیک خود با پشتیبان فروش و مسئول پروژه طراحی شما در خصوص نوع فعالیت استارت آپی خودتان هماهنگ کنید و شامل تخفیف کوچک استارت آپ طراحی گرافیک دایا آرتز شوید.

برای ثبت سفارش سریع از صفحه اصلی دایا آرتز اقدام کنید.

8- تجربه شخصی ما از طراحی لوگو و نیاز استارت آپ ها

(( هر استارت آپی نیاز به طراحی لوگو دارد، لوگو شخصیت و نخستین روزنه های نوآوری یک استارت آپ است که در بدنه برندش می درخشد.))

وبلاگ دایا آرتز