برای یوتیوبر (Youtuber) شدن به چه طراحی هایی نیاز داریم؟!

اولا، سلام. در این مقاله به شکل تخصصی، مواد لازم برای طراحی کانال یوتیوب (Youtube) رو بررسی کردیم! شاید این سوال احمقانه به نظر بیاید اما برای طراحی یوتیوب به چه طراحی هایی نیاز خواهید داشت؟ آیا قصد دارید یک یوتیوبر (Youtuber) حرفه ای شوید یا صرفا قصد دارید یک تولید کننده محتوا معمولی در یوتیوب باشید که ابدا امکان ندارد از یوتیوب درآمدی داشته باشد؟! حتی اگر به فعالیت در یوتیوب به دید معنوی نگاه می‌کنید و قصد ندارید از آن یک شغل برای خود بسازید، برای حرفه ای بودن بهتر است از طراحی گرافیک و راه های توسعه کسب و کار در تعیین استراتژی های کانال یوتیوب خود استفاده کنید. آیا خدمات طراحی گرافیک برای یوتیوب را می‌شناسید؟ بعید می‌دانم. یا آیا با شیوه های توسعه کسب و کار در تعیین استراتژی جذب مخاطب در یوتیوب آشنا هستید؟! اگر با هیچ کدام از این عناوین آشنایی ندارید، نگران نباشد. در این مقاله همه این موارد را به شکل تخصصی بررسی خواهیم کرد. همراه دایا بلاگ باشد.

 

در این مقاله بر اساس فهرست زیر خواهید خواند :

  1. یوتیوبر کیست و در یوتیوب چه فعالیتی انجام می‌دهد؟
  2. مهم ترین فاکتور در یوتیوبر شدن چیست؟
  3. خدمات طراحی گرافیک برای کانال یوتیوب
  4. تامنیل چیست؟ مهم ترین طراحی برای یوتیوبر ها
  5. چنل آرت یوتیوب چیست؟ جذب مخاطب در یک نگاه
  6. آواتار کانال یوتیوب چرا مهم است؟
  7. آیا به طراحی لوگو برای یوتیوب نیاز داریم؟!
  8. شخصیت برند در طراحی کانال یوتیوب چه اثری دارد؟
  9. چگونه مخاطب هدف کانال یوتیوب خود را بهتر بشناسیم؟
  10. طراحی پیج اینستاگرام و اثرش بر یوتیوب چیست؟!

 

1- یوتیوبر کیست و در یوتیوب چه فعالیتی انجام می‌دهد؟

 
A YouTuber is a person who produces content for the video sharing platform YouTube. For some, it's a hobby – something they do to share their expertise, network and have fun.

یوتیوبر کیست؟

- یوتیوبر فعالیت کننده در یوتیوب است. به صورت دقیق تر یوتیوبرها همان اینفلوئنسرهایی هستند که در یوتیوب با تولید محتوا تخصصی و آپلود ویدئو های مختلف اقدام به تولید محتوا ویدئویی می‌کنند. این افراد در زمینه های مختلفی فعال هستند و انواع مختلفی دارند. یوتیوبر بودن یک شغل تخصصی است هر کسی صرفا با تولید و نشر ویدئو یوتیوبر نمی‌شود. یوتوبر گاهی خود در ویدئو های خود حضور دارد. گاهی هم اصلا ویدئو هایی با دیده شدن خودش را مطرح نمی‌کند. به هر حال انواع یوتیوبر ها بسیار هستند.

 
You will shoot and refine footage, release finalised videos, and facilitate the purchase of channel memberships. You should also communicate foreseeable upload-related delays. To be succeed as a YouTuber, you should be able to incorporate transparent product reviews into your videos.

یوتیوبر چگونه درآمد ایجاد می‌کند؟

- یوتیوب برای بعضی ها سرگرمی است. اما برای بسیاری هم یک شغل حرفه ای است. البته در نظر بگیرید که یوتیوبر شدن برای کسب درآمد کار آسانی نیست. درواقع پلتفرم یوتیوب در ازای تولید محتوا با استاندارد های بالا که بسیار دیده شود و تعداد مشخصی دنبال کننده کانال یوتیوب شما را دنبال کنند اقدام به پرداخت درآمدی در ازای میزان بازدید ویدئو های شما می‌کند. پس کسب درآمد از یوتیوب آسان نیست. بسیار سخت و زمان بر است. باید بدانید که برای کسب درآمد در یوتیوب چندین محدودیت و چالش وجود دارد.

یوتیوبر باید بر چه چیز هایی تسلط داشته باشد؟

  1. اصول تولید محتوا خلاقانه 
  2. شیوه های جذب مخاطب در یوتیوب
  3. تدوین ویدئو و تصویر برداری عادی
  4. فیلم برداری وابسته به نوع محتوا مورد نیازشان
  5. لحن مناسب و مقداری گویندگی
  6. تجهیزات کافی و اینترنت پرسرعت
  7. ایده برای تولید محتوا

 

۲- مهم ترین فاکتور در یوتیوبر شدن چیست؟

تولید محتوا منظم

- تولید محتوا منظم و آپلود آن مهم ترین فاکتور در یوتیوبر شدن است. بهتر است برای تولید محتوا به آن دیده تفریح داشته باشید تا با تولید محتوا که عملی فرسایشی است خسته نشوید. تولید محتوا در یوتیوب بسیار زمان بر است و ممکن است تا ماه ها هیچ بازخوردی نداشته باشد البته عوامل مهمی در این امر دخیل هستند.

 

۳- خدمات طراحی گرافیک برای کانال یوتیوب

- برای راه اندازی یک کانال یوتیوب خدمات طراحی گرافیک مختلفی مورد نیاز است این خدمات را در این مقاله بررسی کردیم.

طراحی کانال یوتیوب

  1. طراحی تامنیل برای هر ویدئو
  2. طراحی چنل آرت برای کانال یوتیوب
  3. طراحی آواتار برای یوتویب

برند سازی در یوتیوب

- برند سازی در یوتیوب بسیار مهم است و مانند برند سازی در هر کسب و کاری باعث جذب مشتری می‌شود. اگر با دیدگاه برند سازی اقدام به تولید محتوا در یوتویب کنید و از خدماتی مانند طراحی رنگ سازمانی و طراحی لوگو یا طراحی آواتار درست استفاده کنید، می‌توانید با برند سازی در یپتیوب موفق شوید.

۴- تامنیل چیست؟ مهم ترین طراحی برای یوتیوبر ها

مهم ترین محتوا برای یوتیوبر ها ویدئو است. پس طراحی ویدئو ها در قالب خاص یا با عکس مناسب بسیار مهم است. تامنیل نقش مهمی در دیده شدن ویدئو ها دارد. تامنیل یکی از بخش های طراحی گرافیک برای هر ویدئویی است. برویم برای بررسی دقیق تر این عنصر مهم.

تامنیل یوتیوب چیست؟

- تامنیل یا تصاویر بند انگشتی که در کاور ویدئو می‌شوند درواقع یک تصویر برای روکش یا کاور فیلم ها و ویدئو ها هستند. یک پیش نمایش تصویری از محتوا داخل ویدئو تبدیل به تامنیل می‌شود. طراحیت تامنیل اصول خود را دارد و برای طراحی تامنیل می‌بایست موارد مختلفی را رعایت کرد تا کاربرد تامنیل خودش را نشان دهد.

فایده تامنیل یوتیوب

  1. مخاطب را در یک نگاه جذب می‌کند.
  2. محتوا درون ویدئو را برای مخاطب شرح می‌دهد.
  3. تایتل و عنوان ویدئو را برجسته می‌کند.
  4. هدف ویدئو را پر رنگ می‌کند

کاربرد طراحی تامنیل یوتیوب 

  1. طراحی تخصصی تامنیل ارزش ویدئو شما را حفظ می‌کند.
  2. مخاطب تفاوت شما و برند کانال یوتیوب شما را با دیگران درک می‌کند.
  3. جذب مخاطب سریع تر و بهتر اتفاق می‌افتد.

۵- چنل آرت یوتیوب چیست؟ جذب مخاطب در یک نگاه

طراحی چنل آرت یوتیوب چیست؟

چنل آرت همان عکسی است که در بالا کانال یوتیوب شما مانند یک مستطیل قرار دارد و با طراحی صحیح آن زیبایی کانال شما چند برابر می‌شود.

۶- آواتار کانال یوتیوب چرا مهم است؟

طراحی آواتار یوتیوب چیست؟

آواتار های شبکه های اجتماعی، نشانه ایی از شخصیت مجازی شما هستند. وجود یک آواتار شبکه اجتماعی به معنی وجود یک شخصیت حقیقی یا یک کسب و کار است. آواتار به عنوان یک نماد شناخته می شود بنابراین میزان بازخورد و آنچه شما بر اساس آن شناخته می شوید مستقیما به آواتار شما بستگی دارد. دایا آرتز معتقد است طراحی یک اواتار متناسب با رنگ شبکه های اجتماعی شما بسیار مهم است، چرا که جلوه تمام هنر پیج و تولید محتوا شما را با آن می سنجند

۷- آیا به طراحی لوگو برای یوتیوب نیاز داریم؟!

- اگر یک برند خاص هستید طراحی لوگو اصلی شرکت یا برند شما می‌تواند بر کانال یوتیوب شما اثر گذار باشد در غیر این صورت تنها آواتار کافی است.

۸- شخصیت برند در طراحی کانال یوتیوب چه اثری دارد؟

- می بایست پیش از شروع فعالیت مجازی خود شخصیت مخاطبان هدف و شخصیت برند کانال یوتیوب خود را تعیین کنید تا با آن بتوانید به صورت دقیق تر تولید محتوا کنید.

۹- چگونه مخاطب هدف کانال یوتیوب خود را بهتر بشناسیم؟

- با بررسی و آنالیز مخاطبان هدفتان!

۱۰- طراحی پیج اینستاگرام و اثرش بر یوتیوب چیست؟!

- طراحی پیج اینستاگرام برای یوتیوبر ها ضروری است به این علت که :

  • برخی از ویدئو های خود را آنجا آپلود کرده تا مخاطب جذب کنید
  • جذب مخاطب اولیه برای هدایت آن ها به یوتیوب
  • معروفیت و جذب تبلیغات یا اسپانسر خوب
وبلاگ دایا آرتز