فهرست مقاله؛ آنچه در این مقاله می خوانیم :

  1. طراحی هایلایت اینستاگرام و مزیت های آن
  2. عناصر مجموعه طراحی هایلایت اینستاگرام
  3. طراحی استوری و اثر آن بر هایلایت ها
  4. طراحی کاور هایلایت چه فاکتور هایی دارد
  5. بررسی انواع هایلایت و کاربرد های آن ها
  6. چند ایده متفاوت برای هایلایت های اینستاگرام

1- طراحی هایلایت اینستاگرام و مزیت های آن

از میان طراحی های اینستاگرامی و خدمات طراحی گرافیک، طراحی کاور برای هایلایت های اینستاگرام بسیار جذاب است. یک طراحی کاور هایلایت مناسب می تواند برای شما کاربرد های بسیار زیادی داشته باشد. طراحی هایلایت به صورت دقیق و حساب شده می تواند مخاطبان شما را هدایت کند، و دنبال کننده های جدید پیج شما را ضمن هدایت به بخش های مهم پیج کاری یا فعالیت فرهنگی یا حتی بلاگری جلب کند. هایلایت ها ارشیو های قدرتمندی از محتوا شما هستند. تعداد هایلایت، نوع هویت بصری ظاهرش، چینش و هویت گرافیکی استوری های داخل آن و کاور هر هایلایت بر اساس کاربردش متفاوت خواهد بود. برای داشتن یک مجموعه هایلایت جذاب به چندین و چند فاکتور و عنصر مهم و ساده مورد نیاز است؛ مانند طراحی قالب استوری اینستاگرام و طراحی استوری اینستاگرام که قرار است در هایلایت های شما ذخیره شود و مخاطب شما آن ها را چندین و چند بار بررسی کند.

  برای شناخت طراحی های پیج اینستاگرام به صورت مختصر و مفید، می‌توانید به مقاله "طراحی پیج اینستاگرام چیست؟" مراجعه کنید.

 

2- عناصر مجموعه طراحی هایلایت اینستاگرام

هایلایت های اینستاگرام حداکثر متشکل از صد استوری و حداقل متشکل از یک استوری و همراه کاور هایلایت دیده می‌شوند. کاور جذاب یک هایلایت را کاربردی و بهینه برای استفاده مخاطبان نمی کند! بلکه استوری، قالب ها و تمپلیت های طراحی استوری اینستاگرام به همراه یک کاور جذاب و محتوا شخصی سازی شده می تواند برای مخاطبان مفید باشد.

طراحی استوری اینستاگرام

طراحی استوری به صورت خاص می تواند موضوع و محتوا هایلایت های اینستاگرام شما را تعیین کند. طراحی استوری اینستاگرام بخش مهمی از سری طراحی های اینستاگرام است. 

قالب های محتوایی درواقع طراحی هایی هستند که یکبار انجام می شوند و شما به شکل منظم و متوالی می توانید محتوا خود را در آن ها قرار دهید. هر سازمان، کسب و کار یا پیج های بلاگری به طراحی قالب استوری اینستاگرام نیاز دارند تا محتوا متنی، تصویری، ویدئویی خود را در یک قالب و چهارچوب شکیل و منظم به نمایش بگذارند. قالب های محتوایی برای پست و استوری طراحی می‌شوند. 

طراحی تمپلیت استوری و طراحی قالب استوری

طراحی استوری برای یک استوری به خصوص انجام می شود و پس از طراحی قابل استفاده است و یکبار مصرف نیست اما طراحی قالب استوری یک قالب و چهارچوب خام است که شما می توایند مرتبا در آن طراحی های مورد نظر خود را قرار دهید. درواقع قالب ها یا تمپلیت ها در استوری های اینستاگرام همان قالب‌های آماده و ازپیش‌ ساخته ‌شده‌ ای هستند که برای تزیین و زیبایی استوری ها بکار می روند. 

برای شناخت طراحی های پیج اینستاگرام به صورت مختصر و مفید، می‌توانید به مقاله "طراحی قالب استوری اینستاگرام چیست؟" بروید و از مطالعه آن بسیار استفاده کنید.

طراحی کاور هایلایت اینستاگرام

طراحی کاور هایلایت هم در نهایت از بخش های مهم طراحی هایلایت اینستاگرام است.

محتوا شخصی سازی شده اینستاگرام

«محتوا پادشاه است» و بدون هیچ شکی محتوا یونیک و معتبر برای استوری های اینستاگرام لازم است.

3- طراحی استوری و اثر آن بر هایلایت ها

طراحی استوری و هایلایت کردن آن می تواند مخاطب شما را هدایت کند. برای مثال می خواهید پس از مدتی به محتوا مشخصی از استوری های قدیمی خود اشاره کنید. بر اساس هایلایت ها می توانید از این امکان استفاده کنید

4- طراحی کاور هایلایت چه فاکتور هایی دارد

کاور های هایلایت در صورتی که به درستی مخاطبان را راهنمایی کنند می توانند مخاطبان را به استوری های ارشیو شده شما برسانند.

5- بررسی انواع هایلایت و کاربرد های آن ها

  1. هایلایت نمونه کار
  2. هایلایت نظر مشتریان
  3. هایلایت خدمات و کالا ها و معرفی آن ها
  4. هایلایت شیوه سفارش
  5. هایلایت منو رستوران و کافی شاپ
  6. هایلایت راه های ارتباطی
  7. هایلایت خاطرات یک سفر
  8. هایلایت نظرسنجی های مختلف
  9. هایلایت اخبار
وبلاگ دایا آرتز