در این مقاله به ترتیب عناوین زیر خواهید خواند :

  1. بازاریابی و مارکتینگ برای کافی شاپ ها
  2. طراحی پیج اینستاگرام برای کافی شاپ
  3. ترفند های جذب مشتری از طریق اینستاگرام
  4. طراحی تراکت تبلیغاتی برای کافی شاپ ها
  5. چگونه مشتریان کافی شاپ خود را حفظ کنیم؟
  6. طراحی بنر تبلیغات مجازی و پوستر 

  «ارزان ترین شیوه های جذب مشتری برای کافی شاپ»

 

1- بازاریابی و مارکتینگ ارزان قیمت برای کافی شاپ ها

اهمیت بازاریابی برای توسعه کسب و کار

هر کسب و کاری به بازاریابی و مارکتینگ نیاز دارد. برای جذب مخاطب و مشتری، برای نشر برند خود و پیشنهاد ارزش های کسب و کار خود به مخاطب و مشتری هایتان شما نیاز به شیوه های درست بازاریابی و مارکتینگ خواهید داشت. چالش پیش روی شما در مسیر چیدن استراتژی برای بازاریابی این خواهد بود که قیمت تمام شده یک پروسه بازاریابی یا استراتژی مارکتینگ چه قدر خواهد شد و این هزینه آیا به شرکت باز خواهد گشت؟ قطعا هزینه های بازاریابی صاحبان کسب و کار را نگران خواهند کرد چرا که ممکن است هرگز هزینه ایی که شما درگیر تبلیغات و بازاریابی و مارکتینگ می‌کنید تبدیل به سود نشود! و به چرخه اصلی درآمدی شرکت باز نگردد! این مسئله نگران کننده است و سخت ذهن مدیران کسب و کار را تحت تاثیر قرار داده... تا حدی که بسیاری از صاحبان کسب و کار از توسعه کسب و کار خود می‌هراسند! اما با داشتن دانش کافی از بازاریابی و کارکتینگ می‌شود تمام این بحران را مدیریت کرد. در این مقاله به بررسی شیوه های بازاریابی و مارکتینگ برای کافی شاپ ها و رستوران ها پرداخته ایم که وجه اشتراک تمامی این شیوه ها یک کلمه است : ارزان بودن.

قیمت تمام شده مناسب بخشی از فاکتور های مهم روش های بازاریابی و مارکتینگ است اما مهم تر از آن نرخ بازگشت سرمایه از بازاریابی و تبلیغات است. میزان موفق بودن بازاریابی شما بر اساس قیمت تمام شده و درصد دستیابی به هدف بازاریابی سنجیده می‌شود.

بازاریابی های ارزان قیمت برای کافی شاپ ها

تا به اینجا با اهمیت بازاریابی در توسعه کسب و کار ها اشنا شده اید. تصور کنید که صاحب یک کافی شاپ یا رستوران هستید، یا حتی مسئولیت مدیریت یک کافه رستوران بر دوش شما است. مهم ترین عنصری که باید به آن بپردازید جذب مشتری خواهد بود! اگر مشتری نباشد دیگر هیچ اهمیت ندارد که کیفیت قهوه یا غذای شما چگونه است یا اصلا دکوراسیون داخلی شما چه قدر جذاب است. بدون مشتری هیچ چیزی معنی ندارد. اما جذب مشتری چگونه انجام می‌شود؟! شیوه های بازاریابی و استراتژی های مارکتینگ جواب همین سوال هستند. جذب مشتری برای کافی شاپ و کافه رستوران با روش های بازاریابی ممکن است با یک تفاوت مهم! کافی شاپ ها و کافه رستوران ها بر خلاف بسیاری از کسب و کار های دیگر توان مالی پرداختن به بازاریابی و هزینه های بالا و سنگین در این مسیر را ندارند! حداقل 90 درصد کافی شاپ ها در ابتدا و ادامه حیات کاری خود و همچنین 60 درصد کافه رستوران ها در ابتدا شروع کسب و کار خود نمی‌توانند از پس هزینه های تبلیغاتی کمر شکن بر بیایند و همچنین بدون جذب مشتری ادامه حیات کسب و کار آن ها سخت خواهد بود! پس تفاوت مهم در بازاریابی برای کافی شاپ با بازاریابی برای کسب و کار های دیگر در همین مسئله ساده است که شیوه های بازاریابی کافی شاپ و کافه باید ارزان قیمت باشد.

 

در نظر داشته باشید مهم ترین شیوه بازاریابی برای کافی شاپ ها و کافه رستوران ها «برندسازی» است. تبدیل شده به یک برند و داشتن شخصیت برند و شخصی سازی مشتریان بر اساس شخصیت کسب و کار خودتان آغاز مهمی برای یک کافی شاپ و یا کافه رستوران است. اگر هنوز با «برند سازی کافی شاپ» آشنا نیستید سریع به مقاله «چگونه برای کافی شاپ خود برند سازی کنیم؟» بزنید.

 

2- طراحی پیج اینستاگرام برای کافی شاپ

از ساده ترین شیوه های بازاریابی برای کافی شاپ، طراحی یک پیج اینستاگرام برای کافی شاپ است. امروزه همه کافی شاپ ها و کافه رستوران دارای پیج کافی شاپ هستند اما آیا می‌توانند از طریق آن به درستی به بازاریابی و جذب مشتری بپردازند؟! خیر. داشتن پیج اینستاگرام کافی نیست! ضمن این مطلب که طراحی پیج اینستاگرام کافه نیز خود اصولی دارد و تولید محتوا منظم در آن کلید موفق شدن و در این شیوه دیجیتال مارکتینگ است. از مهم ترین پیش زمینه های لازم اما ناکافی طراحی پیج اینستاگرام برای کافی شاپ ها موارد زیر است :

  1. داشتن یک آواتار مناسب و طراحی آواتار اینستاگرام مطابق طراحی لوگو کافه
  2. انتخاب رنگ مناسب در طراحی پیج اینستاگرام تناسب با انتخاب رنگ برند کافی شاپ
  3. طراحی هایلایت های اینستاگرام با توجه به کاربرد آن ها و دسته بندی استوری های مهم
  4. طراحی قالب استوری و طراحی قالب پست اینستاگرام برای یکدست سازی محتوا
  5. از همه مهم تر، تولید محتوا منظم مطابق نیاز های مخاطب

در صورتی که با طراحی پیج اینستاگرام برای کافی شاپ آشنا نیستید در مقاله «طراحی پیج اینستاگرام کافه چگونه است؟» می‌توانید مهم ترین عنصر ها و فاکتور های طراحی پیج اینستاگرام برای کافی شاپ ها و کافه ها را در آن بررسی کنید.

 

3- ترفند های جذب مشتری از طریق اینستاگرام

مرتبا تولید محتوا کنید

هر روز از فضا کاری خود استوری بگذارید. عکس پست کنید و مخاطب را دریابید.

 

محتوا مورد نیاز مشتری را پیدا کنید

برای مشتریان در هایلایت های خود منو و آیتم های کافی شاپ خود و همچنین آدرس و ساعت کاری را توضیح دهید

 

در کافی شاپ خود آینه داشته باشید

آینه در کافی شاپ باعث می‌شود همه با آن عکس داشته باشند و گاهی این عکس ها استوری و پست می‌شود.

 

ارتباط با مشتریان در پیج اینستاگرام

به مشتریان خود در پیج کافی شاپ سریعا پاسخ دهید و آن ها را معطل نگذارید.

 

4- طراحی تراکت تبلیغاتی برای کافی شاپ ها

طراحی تراکت تبلیغاتی و پخش آن می‌تواند در افتتاحیه کافی شاپ شما حرکت مناسبی برای جذب مشتریان اولیه باشد. گاهی پخش تراکت هایی که تخفیف به مناسبت افتتاحیه را اعلام می‌کنند نیز مناسب شروع بازاریابی یک کافی شاپ است و جمع هزینه های آن نسبت به شیوه های تبلیغاتی دیگر پایین است.

 

5- چگونه مشتریان کافی شاپ خود را حفظ کنیم؟

راه اندازی یک سیستم CRM برای بازجذب مشتریان بسیار جوابگو خواهد بود. شما می‌توانید با ضبظ و نگهداری شماره مشتریان خود با آن ها در ارتباط باشید و از طریق پنل های پیامکی به آن ها پیامک هایی برای بازجذبشان بدهید. این ارتباط و حفظ آن بسیار اثر مناسبی در حفظ مشتریان شما پس از بازاریابی خواهد گذاشت.

 

«ده اشتباه کافی شاپ ها در برند سازی» چیست؟

 

6- طراحی بنر تبلیغات مجازی و پوستر 

طراح پوستر و بنر تبلیغاتی مجازی و پخش آن در شبکه های اجتماعی کافه بسیار اثر مناسبی در جذب مشتریان خواهد گذاشت. تصور کنید در اینستاگرام وابسته به روز مادر یک استوری مرتبط از تبریک این روز را در پیج اینستاگرام همان کافه می‌بینید، این ارتباط می‌تواند اثر مناسبی بر باز جذب مخاطب و همچنین روند تولید محتوا پیج بگذارد.

 

آيا با اصول «طراحی منو رستوران یا طراحی منو کافی شاپ» آشنا هستید؟

وبلاگ دایا آرتز