برای جذب مشتری و فروش بیشتر در "کافی شاپ به خدمات طراحی گرافیک کافی شاپ" بروید. از طریق صفحه تخصصی خدمات و سرویس های دایا آرتز برای کافی شاپ ها و کافه رستوران ها می توانید پیشنهادات و ایده های ما برای کافی شاپ و کافه رستوران خود را دریافت کنید.

 

چگونه اشتباهات ما در راه اندازی کافی شاپ به وجود می‌آیند؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی ده اشتباه رایج در راه اندازی و توسعه برند کافی شاپ ها بپردازیم. ده اشتباه تکراری کافی شاپ ها در برند سازی چیست؟ به زودی پاسخ این سوال را بررسی خواهیم کرد اما قبل از آن یک سوال مهم تر پیش روی ما است : چرا در زمینه برند سازی اشتباه می‌کنیم؟ نه تنها برند سازی کافی شاپ، بلکه در برند سازی هر کسب و کاری مانند برند سازی رستوران یا برند سازی برای فست فود ها. بیشترین ضربه های شغلی از همین امر مهم یعنی برند سازی ایجاد می‌شود! علت همه این اشتباهات تنها یک چیز است : «به جزئیات اهمیت نمی‌دهیم و چهارچوب های شخصی سازی شده خود را فراموش می‌کنیم»

جزئیات چیست؟ چهارچوپ های شخصی سازی شده چه چیز هایی هستند؟

منظور از جزئیات در برند سازی که مشخص است، برند سازی صحبت های وسیع و بحث های طولانی برای حل کردن دارد، نباید برای برند سازی از جزئیات مسیر برند سازی غافل شد. برای مثال از فاکتور های مهم در انتخاب اسم تجاری مناسب گرفته است تا بررسی شخصیت برند و تحقیق برای شناخت مخاطب هدف، همه این موارد از جزئیات مهم هستند. اما منظور از چهارچوب های شخصی سازی شده چیست؟ قطعا برای حل کردن مشکلات راه حل هایی وجود دارد، اینکه راه حل های ما متناسب با شخصیت برند و چهارچوب های کسب و کار ما باشند بسیار مهم است. یعنی از راه حل های دیگران یا راه های تکراری برای حل مشکلات کسب و کار خود استفاده نکنیم مگر اینکه با چهارچوب های کسب و کار ما سنخیت داشته باشد. این اساسی ترین روش برای جلوگیری از اشتباه در برندسازی است اما توجه داشته باشید که انجام دادن آن به سادگی توضیح دادنش نیست! در ده اشتباه رایج بررسی خواهیم کرد که چگونه آن اشتباهات به وجود می‌آیند.

چرا برند سازی برای کافی شاپ ها مهم است؟

برند یک دستور العمل است. این دستور العمل بر بسیاری از فرایند های شما اثر می‌گذارد. برند در بازاریابی و شیوه تبلیغات یا حتی شیوه مدیریت و کم و کیف برخورد شما با مشکلات و موانع اثر گذار است. یک مثال ساده را بررسی کنیم. تصور کنید که صاحب یک برند مشهور و رسمی در جهان کسب و کار های پوشاک هستید، به عنوان یک برند رسمی آیا از تبلیغات فانتزی و غیر رسمی استفاده خواهید کرد؟! ابدا خیر. تصور کنید که یک مدیر کافی شاپ، برند و شخصیت کسب و کار خود را نشناسد. قطعا رفتار ناشایستی با مشتریان خود خواهد داشت. درک برند از مهم ترین اهداف برند سازی است. تحقیقات برای برند سازی انجام می‌شود تا درک خط قرمز های برند مشخص شود. بنابراین برند سازی برای کافی شاپ ها مهم است تا فرایند های مختلفی نظیر شیوه های تبلیغاتی، شیوه های مناسب در برخورد با مشتری، پتانسیل های توسعه و باید ها و نباید های کافی شاپ را تعیین کند. در مقاله « ارتباط برند سازی و بازاریابی در کافی شاپ ها » به چند ایده مهم در خصوص مارکتینگ کافی شاپ ها پرداخته ایم می توانید با بررسی آن به اثر برند بر بازاریابی توجه داشته باشد.

 

اشتباه اول : 

انتخاب رنگ برند اشتباه برای کافی شاپ و کافه رستوران

بدون دانستن فلسفه فکری مناسب نمی‌توانید برای کافی شاپ خود رنگ برند یا همان رنگ سازمانی مناسب انتخاب کنید. صرفا علاقه شما به یک رنگ برای انتخاب آن در طراحی داخلی یا طراحی پیج اینستاگرام کافی شاپ کافی نیست! شما باید سلیقه مخاطب هدف خود را بشناسید، بدون شناخت سلیقه مخاطب هدف و ارتباط رنگ برند با خدمات یا محیط کافی شاپ شما، انتخاب رنگ برند ممکن است پر چالش باشد. امروزه بیشتر کافی شاپ ها با یک رنگ برند تکراری اقدام به راه اندازی می‌کنند، این تکراری بودن رنگ برند در کافی شاپ ها باعث شده مشتریان تفاوتی بین کافی شاپ ها قائل نشوند و مشتری ثابت یک کافی شاپ خاص نباشند.

در مقاله « چگونه برای کافی شاپ خود رنگ انتخاب کنیم؟ » جذاب ترین رنگ های کافی شاپ را با بررسی روانشناسی آن ها و فلسفه فکری آن ها در توسعه کسب و کار بررسی کرده ایم.

اشتباه دوم :

از واتساپ بیزینس استفاده نمی‌کنند!

امروزه بسیاری از کافی شاپ ها و کافه رستوران اقدام به دریافت شماره مشتری برای عضویت آن ها در باشگاه مشتریان خود می‌کنند اما با استفاده نکردن از واتساپ بیزینس و تهیه پنل اس ام اس که کاربرد کمتری دارد به ارتباط برندشان با مشتریان خود لطمه می‌زنند. شاید دریافت و ذخیره مشتریان به صورت دستی سخت تر باشد اما ارزشش را دارد و ارتباط طبیعی تری با آن ها حاصل می‌شود.

 

اشتباه سوم :

طراحی لوگو را دست کم میگیرند!

کافی شاپ ها نباید طراحی لوگو را دست کم بگیرند! طراحی لوگو نقش مهمی در برند سازی دارد! طراحی لوگو کافی شاپ ها می‌تواند مشتریان را جلب کند یا اسم برند شما را در ذهن مشتریان جاودانه کند. داشتن یک برند خوب از محاسن برند سازی است.

در مقاله «طراحی لوگو برای کافی شاپ ها » به چالش های طراحی لوگو برای کافی شاپ ها و کافه رستوران ها پرداخته ایم تا با نحوه طراحی لوگو برای این کسب و کار ها آشنا شوید.

 

اشتباه چهارم :

طراحی پیج اینستاگرام کافی شاپ را دست کم نگیرید!

  • پیج اینستاگرام برای شما مشتری می‌آورد!
  • مشتریان قدیمی با پیج اینستاگرام تبدیل به مشتری ثابت می‌شوند.
  • از بلاگر ها می‌توانید استفاده کنید.
  • منو و خدمات شما در اینستاگرام معرفی می‌شود.
  • فضا کافی شاپ شما در اینستاگرام دیده می‌شود.

 

اشتباه پنجم :

طراحی تراکت و بازاریابی با تراکت را به صورت عمومی انجام ندهید!

تصور نکنید تراکت مارکتینگ و پخش تراکت مرده است! اشتباه کافی شاپ ها این است که بدون مشخص کردن یک قشر مخاطب هدف خاص به طراحی تراکت و توزیع آن در مکان های نامربوط می‌پردازند. برای قشر های خاص و مشتریان شخصی سازی شده هدف گذاری کنید.

 

اشتباه ششم :

تبلیغات پر هزینه بدون سنجش برگشت مالی!

پس از هر تبلیغات بهتر است برگشت سرمایه خود را بسنجید تا از یک استراتژی غلط دوبار استفاده نکنید!

 

اشتباه هفتم :

اصول کاست کنترل را فرا بگیرید!

با طراحی سربرگ های درون سازمانی کافی شاپ، در لیست خرید ها و مصرف کالا ها یک نقطه بهینه ایجاد کنید و از مصرف بیش از حد هر چیز جلوگیری کنید. آمار و ارقام فروش و خدمات و مصرف کالا های خود را بسنجید، این همان کاست کنترل است تا مصرف بی رویه پایین بیاید.

 

اشتباه هشتم :

برای مشتریان خود هدایای تبلیغاتی یا تخفیف در نظر بگیرید تا آن ها را ثابت کنید.

بدون مشتریان ثابت کافی شاپ شما یک انتخاب موقت برای مشتریان خواهد بود. برند سازی یعنی با ترفند های مختلف ذهنیت مناسبی از برند به جا بگذارید.

 

اشتباه نهم :

منو خود را به صورت کاتالوگ یا بروشور طراحی نکنید!

از منو دیجیتال استفاده کنید اما همزمان منو تراکتی و چاپی نیز داشته باشید. طراحی کاتالوگ یا طراحی بروشور برای استفاده در منو کافی شاپ و رستوران صرف اقتصادی در طراحی و چاپ ندارد ضمن اینکه قیمت های کالا ها در آن بسیار متغیر است. پس چه باید کرد؟! از طراحی منو تراکتی استفاده کنید. طراحی منو برای کافی شاپ ها بسیار حساس است.

 

اشتباه دهم :

برای کارمندان خود یک ست اداری متشکل از لباس فرم متحدالشکل یا متحدالرنگ تدراک ببنید.

این کار باعث ماندگاری رنگ برند شما در ذهن مخاطب می‌شود!

 

وبلاگ دایا آرتز