قدم به قدم برند سازی کافی شاپ

هر کافی شاپ یا کافه رستورانی برای شروع فعالیت خود به برندسازی نیاز دارد. برندسازی بخش مهمی از فعالیت های یک کسب و کار است. برندسازی فواید بسیاری دارد و به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فروش و جذب مشتری کافی شاپ اثر گذار خواهد بود. اما چگونه باید برندسازی کرد؟ برند سازی برای یک کافی شاپ چگونه است؟ این مقاله قدم به قدم شیوه برند سازی برای یک کافی شاپ است. همراه استارت آپ دایا آرتز باشید.

اگر هنوز با فواید برندسازی آشنایی ندارید یا حتی اصطلاح برندینگ به گوش شما نخورده است، در مقاله «برندسازی چیست؟» با فواید برندسازی آشنا شوید.

  «گام به گام برندسازی کافی شاپ»

 

گام یک : مشتری کافی شاپ خود را بشناسید!

بله مخاطب شناسی مهم ترین بخش شروع هر کسب و کار است. نخست باید مشتری های خود را ارزیابی کنید و رفتار آن ها را بررسی کنید. آیا مشتریان شما قرار است قشر بزرگسال باشند یا جوانان یک جامعه؟ سطح اجتماعی محل کافی شاپ شما چگونه است؟ توان مالی مشتریان کافی شاپ شما چگونه است؟ این ها همگی سوالات مهمی هستند که با بررسی مشتری های کافی شاپ شما انجام خواهد شد. تحلیل مشتریان به شما داده های اولیه بسیار مهمی برای برداشتن گام ها بعدی برندسازی را می‌دهد. که در هر گام داده های مورد نیاز از مشتریان را نیز بررسی خواهیم کرد. بنابراین در گام اول مخاطب شناسی و مشخص کردن مخاطب هدف شما بسیار مهم است.

 

گام دوم : انتخاب یک اسم برند یا اسم تجاری مناسب.

قطعا هر کافی شاپی به یک نام مناسب نیاز خواهد داشت. این نام در روند طراحی لوگو کافی شاپ شما نیز اثر گذار خواهد بود و همچنین این نام قرار است همه مشتریان شما را شگفت زده کند و سال ها در خاطر ایشان ماندگار شود بنابراین انتخاب یک نام برند مناسب نیز بسیار مهم است. انتخاب نام برند فاکتور های زیادی دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است :

  1. نام برند می‌بایست متناسب با شخصیت مشتریان و مخاطب شما باشد.

  2. نام برند می‌بایست قابل ثبت حقوقی باشد و در مسیر بروکراسی ثبت و راه اندازی تجاری شما مشکل ساز نباشد. توجه داشته باشید که اکثر کافی شاپ ها و کافه رستوران ها برای ثبت نام تجاری خود با اداره ارشاد و اماکن دچار مشکل می‌شوند.

  3. نام برند شما می‌بایست دارای فلسفه فکری باشد. فلسفه فکری همان چکیده ایده شما است یا به عبارت دیگر مفهومی بودن اسم برند همان فلسفه فکری آن است.

  4. نام برند شما می‌بایست با شخصیت کسب و کار شما، نوع و مدل و شیوه کسب و کار شما همخوانی داشته باشد. برای مثال هرگز انتخاب اسم هایپر مارکت برای یک مغازه کوچک مناسب نیست یا به درستی معنی حقیقی آنچه آن کسب و کار است را نمی رساند.

 

گام سوم : طراحی لوگو کافی شاپ و کافه رستوران

هر کسب و کاری به طراحی لوگو نیاز خواهد داشت. در صورتی که با طراحی لوگو و لزوم نیاز به طراحی لوگو آشنایی ندارید می توانید در مقاله «طراحی لوگو برای کافی شاپ» با لوگو و نشان برای کسب و کار خود آشنا شوید.

 

انتخاب رنگ برند نیز برای کافی شاپ ها بسیار حیاتی است. در صورتی که هنوز با روانشناسی رنگ ها و مزیت های انتخاب هر رنگ در صنعت کافی شاپ و کافه رستوران آشنایی ندارید، از طریق مطالعه مقاله « رنگ برند برای کافی شاپ» با انواع رنگ ها و انتخاب ها آشنا شوید!

 

گام چهارم : طراحی کارت منو کافی شاپ و کافه رستوران

منو هر کافی شاپ یا کافه رستوران بخش مهمی از برند آن کافی شاپ است. آیتم ها و نوع طراحی منو در برندسازی هر کافی شاپ نقش دارند. برای آشنا شدن با عنصر ها و فاکتور های مهم در طراحی منو کافی شاپ می توانید مقاله «طراحی منو برای کافی شاپ» را مطالعه کنید.

 

گام پنجم : طراحی کارت ویزیت برای کافی شاپ ها

بیزینس کارت یا طراحی کارت ویزیت بخش حذف نشدنی از هر کسب و کار است. مشتریان شما برای ارتباط راحت تر با شما یا در دسترس داشتن شبکه های اجتماعی شما به راه های ارتباطی نیازمند خواهد بود، این مسیر های مهم در طراحی کارت ویزیت کافی شاپ لحاظ می‌شود تا نیاز های مشتری را در بازجذب مشتری برطرف کند. بنابراین طراحی کارت ویزیت کافی شاپ نیاز بسیار مهم است.

 

برای جذب مشتری و فروش بیشتر در کافه به مقاله "کافی شاپ به خدمات طراحی گرافیک کافی شاپ" بروید. از طریق صفحه تخصصی خدمات و سرویس های دایا آرتز برای کافی شاپ ها و کافه رستوران ها می توانید پیشنهادات و ایده های ما برای کافی شاپ و کافه رستوران خود را دریافت کنید.

 

گام ششم : طراحی پیج اینستاگرام کافی شاپ

در بین کسب و کار های پویا و زنده ایران، کافی شاپ ها و کافه رستوران ها از مهم ترین و پردرآمد ترین آن ها است. چرخش مالی کافی شاپ بالا است و بسیاری از سرمایه داران برای تفریح بخشی از سرمایه خود را در کافه و رستوران ذخیره می‌کنند. این حجم از علاقه و تقاضا نسبت به کافی شاپ برای جامعه ایرانی بی سابقه است! بنابراین این بازار دارای رقابت است. رقابتی داغ برای جذب مشتریان بیشتر و فروش بالا تر. این امر باعث شده تا کافی شاپ ها و کافه رستوران ها با دیدگاه تخصصی تری اقدام به جذب مشتری یا شروع کسب و کار خود کنند. بازاریابی و برند سازی از چهارچوب های توسعه کسب و کار حرفه ای است. امروزه همه رستوران ها و کافی شاپ ها با برند سازی رقابت را بر دیگران سخت تر می‌کنند. بیشتر دیده شدن یعنی بیشتر جذب کردن مشتری! بنابراین کافی شاپ ها و رستوران ها برای جذب مشتری بیشتر و مشهور شدن، برند سازی می‌کنند! طراحی برند و برند سازی از مهم ترین شیوه های بازاریابی برای کافی شاپ ها است.... برای مطالعه متن به مقاله «طراحی پیج اینستاگرام برای کافی شاپ ها» بروید.

 

دیجیتال مارکتینگ در کافی شاپ ها چیست و بیشترین اشتباه صاحبان کافه در دیجیتال مارکتینگ چه چیزی بوده است!؟

 

گام هفتم : توسعه و ترکیب بازاریابی با برند سازی!

پس از انجام آن شش گام اصلی، حالا شما دارای یک برند اماده کافی شاپ هستید اما برند بودن به معنی برند ماندن نیست. باید به صورت فعال خود را توسعه دهید و برند خود را با فعالیت زنده نگه دارید. حرکت های تبلیغاتی و بازاریابی خلاقانه نبض برند شما خواهند بود و فعالیت و فروش برند شما را تضمین خواهند کرد. بنابراین توسعه و تقویت برند خود را متوقف نکنید!

 

ده اشتباه رایج در بازاریابی کافی شاپ ها چیست؟ در این مقاله به ده عدد از رایج ترین اشتباهات بازاریابی کافی شاپ ها آشنا شوید. آیا شما هم این ده اشتباه تکراری را انجام داده اید؟!

وبلاگ دایا آرتز