در این مقاله به ترتیب عناوین زیر می‌خوانید :

  1. چرا کافی شاپ ها به بازاریابی دیجیتال نیاز دارند؟
  2. رایج ترین اشتباهات کافی شاپ ها در بازاریابی دیجیتال چیست؟
  3. برند سازی اشتباه چگونه به بازاریابی ضربه می‌زند؟
  4. مهم ترین پیش نیاز های بازاریابی دیجیتال چیستند؟
  5. انتخاب خدمات طراحی گرافیک اشتباه 
  6. تبلیغات بدون هدف و هزینه های اضافی آن
  7. عدم طراحی پیج اینستاگرام
  8. عدم تشکیل فرم پرسونال مشتری

برای جذب مشتری و فروش بیشتر در "کافی شاپ به خدمات طراحی گرافیک کافی شاپ" بروید. از طریق صفحه تخصصی خدمات و سرویس های دایا آرتز برای کافی شاپ ها و کافه رستوران ها می توانید پیشنهادات و ایده های ما برای کافی شاپ و کافه رستوران خود را دریافت کنید. 

 
«رایج ترین اشتباه کافی شاپ ها در بازاریابی دیجیتال چیست؟» 

 

1- چرا کافی شاپ ها به بازاریابی دیجیتال نیاز دارند؟

بازاریابی دیجیتال و کافی شاپ ها 

بسیاری از کافی شاپ ها و کافه رستوران ها برای جذب مشتری و افزایش فروش به بازاریابی دیجیتال نیاز دارند. در میان بسیاری از شیوه های بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال دسترسی و امکانات بهتری نسبت به روش ها بازاریابی دیگر دارد. قیمت متناسب به نسبت بازدهی در مقایسه با شیوه های دیگر بازاریابی دارد. بازاریابی دیجیتال مبتنی بر طراحی گرافیک و افزایش کاربرد خدمات طراحی گرافیک می تواند اثر مناسبی در فروش هر کسب و کاری بگذارد. برای مثال نفوذ به شبکه های اجتماعی با طراحی محتوا آن امکان پذیر است. طراحی گرافیک با طراحی تراکت های دیجیتال یا همان بنر مجازی می تواند اثر شگفت انگیزی در توسعه کسب و کار های صنعت غذا دارد.

مهم ترین اثرات بازاریابی دیجیتال در کافی شاپ ها

  • افزایش فروش روزانه در کافی شاپ ها و کافه رستوران ها
  • افزایش جذب مشتریان جدید از طریق فضا های دیجیتال
  • افزایش بازجذب مشتریان سابق و ثابت سازی مشتریان
  • افزایش ارتباط با مشتریان و ایجاد یک ژن برند خوب
  • توسعه برند سازی و نشر آسان شخصیت برند
  • کاهش هزینه های تبلیغاتی 
  • نشر آسان اخبار کافی شاپ ها و کافه رستوران ها

 

2- رایج ترین اشتباهات کافی شاپ ها در بازاریابی دیجیتال چیست؟

اشتباهات زیر از مهلک ترین اشتباهات هر کافی شاپ و کافه رستوران در بازاریابی دیجیتال است :

  • برندسازی اشتباه و آسیب ان به بازاریابی دیجیتال
  • تشخیص اشتباه پیش نیاز های بازاریابی دیجیتال
  • انتخاب اشتباه خدمات طراحی گرافیک در بازاریابی
  • تبلیغات اشتباه و پر هزینه و بدون هدف گذاری
  • عدم طراحی پیج اینستاگرام 
  • عدم ایجاد فرم پرسنال مشتری

 

3- برند سازی اشتباه چگونه به بازاریابی ضربه می‌زند؟

در صورتی که برندسازی اشتباه صورت بگیرد بازاریابی دیجیتال با ضریب بازدهی بسیار پایینی به عمل می آید. تصور کنید طراحی لوگو اشتباه یا انتخاب رنگ برند اشتباه در پایه برند سازی یک کافی شاپ باشد. آیا در صورتی که برند سازی یک کافه رستوران از پایه مشکل داشته باشد این امکان وجود دارد که در بازاریابی دیجیتال موفق شود. راه حل این ماجرا چیست؟! به صورت خیلی کلی باید برند سازی در راس اقدامات اجرایی هر کافی شاپ برند سازی مهم ترین عملی است که باید توسط مدیریت اجرایی کافی شاپ انجام شود. با انتخاب یک اسم برند مناسب و همچنین طراحی لوگو و طراحی آرم زیبا می توان شخصیت برند و هویت برند یک کافی شاپ را ایجاد کرد و بازاریابی دیجیتال را بر اساس آن هدایت کرد.

4- مهم ترین پیش نیاز های بازاریابی دیجیتال چیستند؟

چهار عوامل زیر از مهم ترین عناصر پیش نیاز برای بازاریابی های دیجیتال است. بازاریابی های دیجیتال بدون انجام این پیش نیاز های کلی امکان پذیر نیست. بررسی و شناخت مخاطب و تشخیص سلیقه مشتری های کافه رستوران سخت است.  انتخاب یک تا چند پلتفرم مجازی مناسب برای شروع کار بازاریابی دییجال نیز از چالش های این ماجرا است.

  1. داشتن یک برند کامل و توسعه یافته 
  2. مشخص کردن هدف گذاری کافی شاپ برای بازاریابی
  3. مخاطب شناسی کافی شاپ و شناخت مشتری کافه رستوران
  4. انتخاب بهترین فضا های دیجیتال و مجازی بر اساس تحلیل کافی شاپ

تلگرام، اینستاگرام، پنل های اس ام اس، حساب های توییتر، گروه های واتساپ و واتساپ بیزینس و ... همگی از پلتفرم های مهم مجازی هستند که برای بازاریابی های دیجیتال بسیار مناسب هستند.

 

در صورتی که برای انجام و اجرا بازاریابی های دیجیتال خود به ویژه در کافی شاپ ها و کافه رستوران ها ایده ایی ندارید، مقاله "ایده های دیجیتال مارکتینگ برای کافی شاپ و کافه رستوران" می تواند شما را راهنمایی کند.

 

5- انتخاب خدمات طراحی گرافیک اشتباه 

انتخاب خدمات طراحی گرافیک اشتباه برای برند سازی و بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است، انتخاب اشتباه خدمات طراحی گرافیک هزینه های بازاریابی را به اشتباه بالا می برد.

 

6- تبلیغات بدون هدف و هزینه های اضافی آن

در صورت عدم بررسی و برآورد هزینه ها تبلیغات در بازاریابی دیجیتال هزینه های بازاریابی بسیار بالا می رود و ممکن است به نسبت بازدهی آن صرف و توجیح اقتصادی نداشته باشد.

 

7- عدم طراحی پیج اینستاگرام

امروزه پیج های بیزنیس های فعال در اینستاگرام بسیار پرطرفدار شده اند و از طرفی بسیاری از هنرمندان، نظیری نقاش ها، عکاس ها، موسیقیدان ها و هنرمندان دیگر به عنوان یک برند زنده در صفحه اینستاگرامی خود فعال و پویا هستند. از آنجایی که هر کدام از این افراد به نوعی صاحب یک کسب و کار اینستاگرامی است، طبیعی است که کسب و کارش مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به خدمات طراحی گرافیک داشته باشد. اینستاگرام به عنوان یک شبکه پر پتناسیل برای فروشندگان و صاحبان برند کوچک نیز امکاناتی را به وجود آورده تا شما بتوانید با استفاده از طراحی گرافیک برای پیج خود برند بسازید و آن را تبلیغ کنید و پس از داشتن یک برند کاری مناسب، فعالیت خود را به همگان معرفی کنید. 

در بین کسب و کار های پویا و زنده ایران، کافی شاپ ها و کافه رستوران ها از مهم ترین و پردرآمد ترین آن ها است. چرخش مالی کافی شاپ بالا است و بسیاری از سرمایه داران برای تفریح بخشی از سرمایه خود را در کافه و رستوران ذخیره می‌کنند. این حجم از علاقه و تقاضا نسبت به کافی شاپ برای جامعه ایرانی بی سابقه است! بنابراین این بازار دارای رقابت است. رقابتی داغ برای جذب مشتریان بیشتر و فروش بالا تر. این امر باعث شده تا کافی شاپ ها و کافه رستوران ها با دیدگاه تخصصی تری اقدام به جذب مشتری یا شروع کسب و کار خود کنند. بازاریابی و برند سازی از چهارچوب های توسعه کسب و کار حرفه ای است. امروزه همه رستوران ها و کافی شاپ ها با برند سازی رقابت را بر دیگران سخت تر می‌کنند. بیشتر دیده شدن یعنی بیشتر جذب کردن مشتری! بنابراین کافی شاپ ها و رستوران ها برای جذب مشتری بیشتر و مشهور شدن، برند سازی می‌کنند! طراحی برند و برند سازی از مهم ترین شیوه های بازاریابی برای کافی شاپ ها است.

ما در مقاله « ایده های بازاریابی برای کافی شاپ » این شیوه های بازاریابی به خصوص برند سازی را به عنوان یک ابزار کلیدی بررسی کرده ایم. از آن استفاده کنید!

8- عدم تشکیل فرم پرسونال مشتری

تصور کنید مدیر داخلی یک رستوران هستید. شماره مشتریان خود را سیو کرده و در یک گوشی خاص آن را ذخیره کرده اید. همه با واتساپ آشنا هستید اما واتساپ بیزینس یک اپلیکیشن مجزا و دارای قابلیت های توسعه کسب و کار است. این اپلیکیشن همان قابلیت های یک پنل اس ام اس را دارد اما با ظرفیت های بالا تر برای ارسال بنر های تبلیغاتی. شما با طراحی تراکت های مجازی یا همان طراحی بنر تبلیغاتی می‌توانید این تراکت ها را به صورت عکس برای تمامی مشتریان خود ارسال کنید و همچنین به عنوان یک کافی شاپ با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

 

وبلاگ دایا آرتز