مطابق این فهرست، در این مقاله خواهید خواند :

  1. پلی موبیل (Playmobil ) چیست؟
  2. پلی موبیل چه کالا هایی تولید می‌کند؟
  3. تاریخچه برند پلی موبیل چیست؟
  4. طراحی لوگو برند پلی موبیل 
  5. رنگ سازمانی برند پلی موبیل
  6. شخصیت برند شرکت پلی موبیل

  
«طراحی لوگو تصویری و طراحی لوگو نوشتاری برند پلی موبیل»

1- پلی موبیل (Playmobil) چیست؟

اسباب بازی های کوچکی با ظاهر آدمک در طرح ها و لباس ها و آیتم های مختلف درواقع همان پلی موبیل ها هستند! شاید فیلم سینمایی پلی موبیل را دیده باشید. شخصیت های کارتونی آن فیلم سینمایی درواقع همان پلی موبیل ها هستند. طول پلی موبیل ها به اندازه یک کف دست و عرض شانه آن ها به اندازه دو بند انگشت است. این آدمک های جذاب بسیار مقاوم هستند و در همه جا به هر شکلی وجود دارند! این اسباب بازی آلمانی محبوب دقیقه به شکل زیر است :

 

«یک آدمک پلی موبیل با پیراهن نمایش تئاتر» 

2- پلی موبیل چه کالا هایی تولید می‌کند؟

اسباب بازی های آدمکی که درواقع همان پلی موبیل ها (Playmobil) هستند از تولیدات اصلی شرکت پلی موبیل هستند! درواقع محور تولید کالا و اسباب بازی پلی موبیل همین آدمک های اسباب بازی است. درست مانند شرکت و برند لگو (lego) که کالا هایی با عنوان لوگو دارد،  پلی موبیل نیز پلی موبیل تولید می‌کند.

3- تاریخچه برند پلی موبیل (Playmobil) چیست؟

برند پلی موبیل نخستین کالا خود را ظرف سه سال، از سال 1971 تا 1974 ساخت. اما آیا پلی موبیل از اول یک برند بود؟! خیر. نخستین عروسک پلی موبیل توسط سازنده فراموش نشدنی آن ها، آقای هانس بیک (Hans Beck) ساخته شد. این آغاز مسیری بود که بعد ها در انتهای آن، آقای هانس بک به پدر پلی موبیل تبدیل شد.

Playmobil was invented by German inventor Hans Beck (1929–2009), considered the "Father of Playmobil". Beck received training as a cabinetmaker and was also an avid hobbyist of model airplanes, a product he pitched to the company Geobra Brandstätter. Horst Brandstätter, the owner of the company, asked Beck to develop toy figures for children instead.

4- فلسفه طراحی لوگو برند پلی موبیل 

در طراحی لوگو پلی موبیل اتفاق جالبی افتاده است! طراحی لوگو تصویری پلی موبیل در واقع که مسکات است! اما این مسکات یک مسکات به خصوص است. او اولین پلی موبیل ساخته شده در جهان است. شخصیت برند پلی موبیل در کالا هایش که همان ادمک های پلی موبیل هستند خلاصه می‌شود، حالا چه چیزی بهتر از همان شخصیت آدمک های پلی موبیل است برای طراحی شدن در مسکات. درواقع این مسئله فلسفه فکری لوگو پلی موبیل است. و در طراحی آن این دقت به عمل آمده است تا برند سازی به معرفی کالا خاص و متفاوت این شرکت کمک کند. این یعنی یک شرکت در معرفی کالا خود کمک به سزایی از برند سازی گرفته است.

در صورتی که انواع طراحی لوگو تصویری مانند مسکات ها را نمی‌شناسید، می‌توانید در مقاله «انواع لوگو تصویری چیست؟» تفاوت ها و ظرفیت های آن ها را مطالعه کنید.

5- رنگ سازمانی برند پلی موبیل

رنگ سازمانی پلی موبیل آبی است. این رنگ نماد اعتماد است تا در معرفی یک کالا متفاوت و خاص که قبلا وجود خارجی نداشته است و یک اسباب بازی غیر تکراری است اثر بخش باشد. رنگ آبی در طراحی لوگو پلی موبیل و طراحی بسته بندی های این محصول نقش مهمی داشته است.

6- شخصیت برند شرکت پلی موبیل

  • برند پلی موبیل یک برند درونگرا است.
  • این برند با محور اعتماد سازی پیش می‌رود.
  • این برند عاشق کودکان است.
  • این برند صمیمی و لطیف است.
  • این برند خلاق و مبتکر و با سلیقه است.
وبلاگ دایا آرتز