در این مقاله به ترتیب عناوین زیر می‌خوانید :

  1. تاریخچه برند ساعت سازی رولکس
  2. لوگو اصلی برند رولکس چگونه است؟
  3. فلسفه فکری لوگو رولکس چیست؟
  4. نوع طراحی لوگو برند رولکس چیست؟
  5. بررسی شخصیت برند شرکت رولکس 
  6. شعار برند شرکت رولکس را می‌شناسید؟
  7. تاریخچه لوگو برند رولکس 

 

 

«بررسی و تحلیل معنی طراحی لوگو برند رولکس چیست؟» 

 

1- تاریخچه برند ساعت سازی رولکس

نخست پیش از به وجود آمدن ساعت رولکس، آلفرد دیویس و هانس ویلسدروف برادران ناتنی یک دیگر بودند که در همان سال ۱۹۰۵ با هم کاری یک دیگر موتورهای سوئیسی هرمان را به انگلستان وارد می‌کردند و آن‌ها را به دیگر سازندگان ساعت همچون دنیسون می‌فروختند، این ساعت‌ها با حک شدن اول نام این دو برادر بر روی عقربه‌های آن‌ها به شکل W&D تولید می‌شد.

نام برند رولکس چگونه انتخاب شد؟

آقای هانس ویلسدورف می‌خواست نام برندی انتخاب کند که به راحتی به هر زبانی تلفظ شود و به اندازه‌ای کوتاه باشد که روی صفحه ساعت قرار بگیرد. او همچنین فکر می‌کرد که نام «رولکس» انوماتوپوییک ( انوماتوپوییک یعنی کلماتی که آوا زیبایی دارند و شنیدن آن ها جنبه هیجان اگیزی دارد) است. همچنین ویلسدورف فکر می‌کرد که عنوان «رولکس» شبیه صدای له شدن ساعت است، منظور او از این توصیف این بوده که ساعت های رولکس آنقدر مقاوم هستند که می‌بایست آن ها را با زور و فشار خورد کرد تا نابود شوند و به سادگی آسیب نمی‌بینند.

ساعت رولکس اصالتا انگلیسی است نه سوئیسی!

در سال ۱۹۱۹ با شروع جنگ جهانی و افزایش قیمت نقره و طلا در انگلستان که مورد استفاده زیادی در ساعت‌های گرانقیمت داشت، بیسدورف انگلستان را به قصد ژنو ترک کرد، به تعبیری این کمپانی بعد از گذشت ۱۴ سال به ژنو سوئیس نقل مکان کردند. و از آن سال به بعد ساعت رولکس را در کشور سوئیس (مهد تولید ساعت مچی جهان) ادامه دادند و توانستند به موفقیت‌های زیادی همچون فروش با گستره‌ای در کل جهان دست پیدا کنند.

 

2- لوگو اصلی برند رولکس چگونه است؟

ساعت های اصل رولکس با لوگو اصلی رولکس شناخته می‌شوند اما این لوگو اصلی چه ویژگی هایی دارد؟

  • این لوگو اصلی شامل یک تاج است
  • تاج اصلی این ساعت ها دارای پنج پره است
  • حاشیه این تایج طلایی و عنوان نوشته سبز رولکس طلایی است.
  • دقیقا مانند عکس زیر :

 

 

3- فلسفه فکری لوگو رولکس چیست؟

معنی لوگو برندرولکس

فلسفه فکری نام و عنوان گذاری و چرایی انتخاب نام برند رولکس را در بخش پیش بررسی کردیم. اما فلسفه فکری طراحی لوگو رولکس چه بوده است؟ در لوگو رولکس به وضوح یک تاج دیده می‌شود. نقش این تاج چیست؟ و چه پیامی را به ما می‌رساند؟ این تاج می‌خواهد عنوان کند که ساعت رولکس برای افراد موفق و به تعبیری پادشاه مردان است! ساعت رولکس همین حالا هم برای سطح درآمدی بسیاری از مردم گران قیمت است. تاج طلایی در ساعت رولکس نشان فخر و گران قیمت بودن این ساعت ها است و معنی دیگر آن این است که هر کسی نمی‌تواند یکی از آن را داشته باشد مگر اینکه بسیار موفق باشد یا حتی پادشاه باشد. فلسفه فکری این لوگو با شعار و تگ لاین برند رولکس بسیار منطبق است که آن را در ادامه مقاله بررسی می‌کنیم. فلسفه فکری هر لوگو بر آمده از شخصیت برند هر کسب و کار است و همچنین اثر خاصی بر مخاطبان واقعی آن خواهد گذاشت. 

 

آيا با روال فلسفه فکری و طراحی آن اشنا هستید؟ آيا فلسفه فکری لوگو را می‌شناسید؟ در مقاله « فلسفه فکری لوگو چیست؟» با آن آشنا شوید و برای برند سازی کسب و کار خود از آن استفاده کنید

 

4- نوع طراحی لوگو برند رولکس چیست؟

شیوه طراحی لوگو رولکس چیست؟

لوگو رولکس به سبک طراحی لوگو ترکیبی طراحی شده است. لوگو ترکیبی انتخاب مناسبی برای برند رولکس بوده است. تصور کنید عکس تاج بدون نوشته رولکس و همچنین نوشته رولکس بدون عکس تاج ابدا نمی‌توانست مفهوم فلسفه فکری لوگو رولکس را برساند. طراحی لوگو ترکیبی با اهداف مختلفی نظیر برابر سازی یک برند یا یک عکس انجام می‌شود. در طراحی لوگو ترکیبی رولکس از برابر سازی مفهوم تاج طلایی با عنوان برند ساعت رولکس استفاده شده است. این استراتژی در طراحی لوگو بسیار شایع است اما همیشه جواب نمی‌دهد مگر آنکه یک فلسفه فکری محکم پشت آن باشد.

 

آیا با انواع طراحی لوگو آشنایی دارید؟ در مقاله «انواع طراحی لوگو» با شیوه های طراحی لوگو آشنا شوید.

 

5- بررسی شخصیت برند شرکت رولکس

شخصیت برند رولکس بر اساس شایستگی و پیچیدگی است. رولکس برندی است که از نظر شایستگی نمرات بالایی کسب می‌کند – این برند به خاطر تولید بهترین ساعت‌های جهان مشهور است. رولکس دارای شخصیت مردانه موقر، پایدار، مسئولیت پذیر، منظم و حرفه ای است.

 

6- شعار برند شرکت رولکس را می‌شناسید؟

شعار رولکس همچنین که در فلسفه فکری لوگوی خود آن را قرار داده این چنین است : "تاجی برای هر دستاورد".

“a crown for every achievement”

 

7- تاریخچه لوگو برند رولکس

تاج رولکس توسط ویلسدورف و دیویس طراحی شد، اگرچه تا سال 1925 بود که این دو تاج علامت تجاری را به خود اختصاص دادند. از آن زمان به بعد، خود طرح در طول سال ها تغییر بسیار کمی کرده است و تقریباً برای یک قرن تقریباً یکسان باقی مانده است.

  

  

وبلاگ دایا آرتز