میانگین قیمت طراحی لوگو در مشهد چه قدر است؟

مشهد مقدس به عنوان دومین شهر بزرگ ایران و پایتخت فرهنگی جهان اسلام، در زمینه توسعه کسب و کار ها رو به پیشرفت است همین موضوع باعث شده هزینه های طراحی لوگو و توسعه برندینگ در مشهد نیز رو به افزایش باشد. اما نرخ خدمات طراحی گرافیک در مشهد به نسبت تهران پایین تر است. برای مثال طراحی لوگو در تهران به صورت عمومی گران تر از طراحی لوگو در مشهد انجام می شود. اما این تفاوت قیمت چه قدر است؟

 

((طراحی لوگو در مشهد چگونه است؟)) 

 

 فهرست مقاله؛ آنچه در این مقاله می خوانیم :

  1. تعرفه طراحی لوگو صرف چه هزینه هایی می‌شود؟
  2. قیمت طراحی لوگو به صورت صنفی چه قدر است؟
  3. تفاوت قیمت های طراحی لوگو در مشهد چه قدر است؟
  4. آیا کیفیت طراحی لوگو در مشهد بالا است؟
  5. فریلنسرینگ چه اثر مخربی بر بازار طراحی لوگو مشهد گذاشته است؟
  6. راه حل مناسب برای دریافت خدمات طراحی لوگو در مشهد چیست؟

 

1- تعرفه طراحی لوگو صرف چه هزینه هایی می‌شود؟

همانطور که در مقالات مختلفی توضیح داده ایم؛ در یک پروسه استاندارد مبلغی که شما برای دریافت خدمات طراحی گرافیک یا به صورت خاص طراحی لوگو پرداخت می کنید صرف موارد مختلفی می‌شود که طراحی یکی از آن مراحل و موارد است. در واقع طراحی لوگو خود شامل چند مرحله است که مبلغ پرداختی شما صرف انجام آن مراحل می‌شود. به صورت خلاصه آن مراحل شامل موارد زیر هستند :

  • تحقیق و تحلیل هویت برند شما 
  • ایجاد یک فلسفه فکری مطابق چشم انداز و شخصیت برند شما
  • طراحی اتود های اولیه یا همان اسکیز زدن 
  • ارائه اتود های اولیه به شما و دریافت اصلاحات مورد نیاز
  • کامل کردن طراحی و ارائه یک لوگو در فایل های مشخص

بنابراین هزینه طراحی لوگو برای 5 مرحله فوق پرداخت می‌شود که به صورت کلی نیمی از مبلغ به عنوان پیش پرداخت طراحی لوگو و دریافت اتود های اولیه تسویه می‌شود و نیمه دیگر برای کامل سازی اتود های اولیه و تکمیل پروسه طراحی لوگو. به عنوان یک طراح یا کارفرما می‌بایست برای دریافت حقوق کامل خود دقت عمل داشته باشید.

برای شناخت حقوق خود به عنوان یک کارفرما طراحی گرافیک می توانید به مقاله "پروسه طراحی گرافیک چیست؟" بروید و از مطالعه آن بسیار استفاده کنید.

 

2- قیمت طراحی لوگو به صورت صنفی چه قدر است؟

به صورت صنفی هزینه طراحی های طراحی گرافیک در سطح ایران مشخص شده است. برای لوگو نیز این تعرفه و قیمت گذاری مشخص انجام شده است. هزینه های طراحی لوگو دایا آرتز مطابق استاندارد های صنف طراحان گرافیک ایران یا همان (IGDS) تصویب و قیمت گذاری شده است. شما می‌توانید برای اطلاع از تعرفه طراحی لوگو، تعرفه های دایا آرتز را مطالع کنید.

برای بررسی تعرفه های طراحی گرافیک به عنوان یک کارفرما  می توانید به مقاله "تعرفه های طراحی گرافیک" بروید و از مطالعه آن لذت ببرید.

3- تفاوت قیمت های طراحی لوگو در مشهد چه قدر است؟

متاسفانه تفاوت قیمت ها در مشهد برای خدمات طراحی لوگو در مشهد از زمین تا آسمان است. از قیمت های بسیار ناچیز و تعجب آور گرفته تا قیمت های بسیار بالا بدون دریافت خدمات متمایز یا خاص. در مشهد به علت تهاجم و تکاپو برای شروع توسعه کسب و کار ها، در اکثر زمینه های شغلی تکاپو و هیجان مدیریت نشده یافت می‌شود. این امر سبب شده است که بسیار تابع صنف طراحی گرافیک یا اصناف مختلف دیگر عمل نکنند. البته دور بودن از مرکز اصلی اصناف مختلف نیز مزید بر علت شده است. در مشهد طراحی لوگو در سطح کیفی مختلفی انجام می‌شود. شرکت های طراحی گرافیک، طراحان گرافیک حقیقی و برند، فریلنسر ها و کارمندان پروژه ای بازار را به سمت های مختلف و بدون کششی برده اند. 

4- آیا کیفیت طراحی لوگو در مشهد بالا است؟

طراحی لوگو در مشهد در دست شرکت های طراحی گرافیک، بازار آزاد و فریلنسر ها، طراحان گرافیک استخدام شده و طراحان گرافیک آزاد است. بسیاری از این عزیزان طراحی لوگو تصویری، طراحی لوگو نوشتاری و طراحی لوگو ترکیبی در مشهد را به صورت حرفه ای و اصولی دنبال می‌کنند اما شمار زیادی از طراحان صرفا اسم طراح بر خود گذاشته اند و علاوه بر دریافت قیمت های بالا، کیفیت های بسیار پایینی دارند.

5- فریلنسرینگ چه اثر مخربی بر بازار طراحی لوگو مشهد گذاشته است؟

متاسفانه فریلنسر ها از آنجایی که برند شخصی خود را نتوانسته اند تقویت کنند که به مرحله و سطح طراحان گرافیک آزاد برسند. برای جذب مشتری از قیمت های غیر اخلاقی تحت عنوان تعرفه رقابتی استفاده می کنند که باعث می شود در زمینه طراحی گرافیک اخلال به وجود آید. برای مثال یک فریلنسر با کیفیت کار متوسط یا پایین قیمت بسیار پایینی برای طراحی یک لوگو در سطح شبکه های اجتماعی اعلام می‌کند، و این قیمت جو بازار طراحان گرافیک آزاد یا شرکت های طراحی گرافیک را بر هم میزند. 

6-راه حل مناسب برای دریافت خدمات طراحی لوگو در مشهد چیست؟

استفاده و دریافت خدمات از شرکت های به نام نظیر دایا آرتز یا طراحان گرافیک عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران یک راه حل مطمئن برای پرداخت هزینه استاندارد و دریافت خدمات با کیفیت و حقیقی است.

وبلاگ دایا آرتز