طراحی گرافیک شامل چه مراحلی می‌شود؟ پروسه انجام یک سفارش طراحی گرافیک چیست؟ برای مثال پروسه مراحل انجام طراحی لوگو چگونه خواهد بود؟ اگر صاحب کسب و کار هستید، نیاز خواهید داشت که این پروسه را بشناسید. دایا آرتز گامی تا مدرنیته.

فهرست مقاله؛ آنچه در این مقاله می خوانیم :

    1. به چه خدماتی، سرویس های طراحی گرافیک می‌گویند؟
    2. تعریف کوتاه و مختصر پروسه طراحی گرافیک چیست؟
    3. آیا پروسه یک سفارش برای تمامی خدمات طراحی گرافیک یکسان است؟
    4. پروسه طراحی گرافیک چه بخش هایی دارد؟
    5. مراحل طراحی گرافیک چیست؟
    6. به عنوان مثال؛ مراحل طراحی لوگو چیست؟
    7. چگونه با پروسه طراحی دایا آرتز آشنا شوم؟
    8. آیا تمامی طراحان گرافیک از یک پروسه مشخص استفاده می‌کنند؟

به چه خدماتی، سرویس های طراحی گرافیک می‌گویند؟

همانطور که بار ها و بار ها توضیح داده‌ایم طراحی گرافیک به عمده سرویس ها و خدماتی گفته می‌شود که طبق اصول تصویر سازی و تایپوگرافی و عناصر گرافیک که برای توسعه کسب و کار ها و طراحی برند کسب و کار ها استفاده می شوند. طراحی گرافیک موجب می‌شود که کسب و کار ها یا حتی فعالان غیر تجاری بتوانند برای خود برند سازی کنند و همچنین مخاطب و مشتری مورد نظر خود را در نگاه اول جذب کنند. قطعا همانطور که در مقاله مزیت های طراحی گرافیک برای توسعه کسب و کار توضیح داده‌ایم، طراحی گرافیک شروع یک تحول اقتصادی-اجتماعی در پردازش محصولات و خدمات و فعالیت های مختلف بود.

10 تا از خدمات برتر طراحی گرافیک :

    1. طراحی لوگو، طراحی نشان ، طراحی آرم
    2. طراحی کاتالوگ
    3. طراحی بروشور
    4. طراحی کارت ویزیت
    5. طراحی تراکت، طراحی فلایر
    6. طراحی رنگ سازمانی
    7. طراحی ست اداری
    8. طراحی تمپلیت اینستاگرام
    9. طراحی اواتار شبکه های اجتماعی
    10. طراحی جلد کتاب، طراحی کاور موسیقی

تعریف کوتاه و مختصر پروسه طراحی گرافیک چیست؟

پروسه طراحی گرافیک به سه مرحله کلی زیر تقسیم می شوند :

هر کدام از این سه بخش خود شامل مراحل و قسمت های مختلفی است اما می‌توان به صورت کلی اینگونه عنوان کرد که یک پروسه کامل طراحی گرافیک با چگونگی ثبت سفارش و دریافت اطلاعات کارفرما شروع می‌شود و با چگونگی عمل طراحی ادامه می‌یابد و درنهایت با حالت ها و شیوه های تسویه و ارائه خدمات پایان می‌یابد.

بنابراین شما نمی توانید تنها با یاد داشتن روال انجام و طراحی یک سرویس گرافیک ادعا کنید که با یک پروسه طراحی گرافیک آشنا هستید. در ادامه بخش های جزئی یک پروسه طراحی گرافیک را بررسی خواهیم کرد.

آیا پروسه یک سفارش برای تمامی خدمات طراحی گرافیک یکسان است؟

در یک جواب ساده و خلاصه می‌بایست گفت پروسه سفارش طراحی گرافیک برای تمامی خدمات طراحی گرافیک یکسان است اما مراحل طراحی آن قطعا متفاوت خواهد بود. برای مثال قطعا مراحل طراحی لوگو با طراحی ست اداری متفاوت است اما از یک چارچوب مشخص پیروی می‌کند. 

پروسه طراحی گرافیک چه بخش هایی دارد؟

پروسه طراحی گرافیک با شیوه ثبت سفارش مشتری اغاز می‌شود. ممکن است کارفرما شیوه های مختلفی را از شما برای ثبت سفارشش بطلبد. طراح به راهنمایی و بررسی نیاز اصولی کارفرما می پردازد.سپس پیش نیاز های فلسفی و فکری خود را از کارفرما دریافت می‌کند.

بخشی از این پیش نیاز ها ممکن است طراحی های گرافیک دیگری باشد که کارفرما برای برند خود تهیه کرده است؛ بنابراین گرفتن اطلاعات و بررسی خواسته های کارفرما و کشف منطق نیازی او بسیار حیاتی است، چراکه اگر طراح خواسته کارفرما را اشتباه متوجه شده باشد نمیتواند به درستی برای او طراحی کند.

سپس پروسه طراحی اغاز می‌شود. که آن را در بخش بعدی به صورت کامل توضیح داده‌ایم. در انتها یک سری مسائل عمومی و فورمالیته تصویبات و عرف هایی هستند که یک طراح گرافیک می‌بایست آن را با کارفرما خود از پیش هماهنگ کند؛ برای مثال شیوه های پرداخت دستمزد و جلسات ارائه اتود های اولیه و فرمت های خروجی مورد نیاز کارفرما از این دسته تصویبات هستند.

مراحل طراحی گرافیک چیست؟

  • پیدا کردن هسته نیاز کارفرما
  • شروع تحقیق و یافت فلسفه فکری
  • ارائه چند استراتژی طراحی به کارفرما
  • انتخاب یکی از استراتژی ها و شروع طراحی
  • طراحی اتود های اولیه بر اساس استراتژی
  • ارائه اتود های اولیه 
  • انتخاب اتود اولیه توسط کارفرما و اعمال تغییرات مورد نظر
  • اصلاح نهایی و پرداخت طرح مورد نظر
  • ارائه نهایی

به عنوان مثال؛ مراحل طراحی لوگو چیست؟

مثلا مراحل طراحی لوگو همانند همان مراحل فوق می‌باشد؛ نخست می‌بایست طراح به چرایی نیاز کارفرما به لوگو دسترسی یابد و کارفرما را درک کند سپس تمام مراحل تحقیقاتی خود را بر سر لوگو اغاز کند. حتی می تواند رقبای کارفرمای خود را تحلیل کرده و لوگو مد نظرش را به صورت ذهنی طراحی کند و پس از ارائه استراتژی ها طراحی اولیه را اغاز کرده و یک لوگو حرفه ای را بسازد.

چگونه با پروسه طراحی دایا آرتز آشنا شوم؟

دایا آرتز به عنوان یک استارت اپ طراحی گرافیک که پیشگام در زمینه نوآوری گرافیک است؛ سعی دارد بهترین پروسه شخصی سازی شده را برای کارفرمایان خود فراهم کند. شما می‌توانید ضمن ثبت یک سفارش با پروسه شخصی سازی شده سفارش خودتان آشنا شوید و از آن در مسیر انجام و طراحی سفارشتان استفاده کنید .

آیا تمامی طراحان گرافیک از یک پروسه مشخص استفاده می‌کنند؟

قطعا خیر. بسیار ساده است. فقط باید کمی به این سوال دقت کنید. هیچ پروسه طراحی گرافیکی یکسان نیست.

وبلاگ دایا آرتز