فهرست مقاله؛ آنچه در این مقاله می خوانیم : 

  1. طراحی گرافیک چیست؟ درباره هنر طراحی گرافیک
  2.  انواع خدمات طراحی گرافیک چه چیز هایی هستند؟
  3.  خدمات طراحی گرافیک چه کاربردی در توسعه کسب و کار ها دارند؟
  4. تعرفه منصفانه برای طراحی گرافیک چه قدر است ؟
  5.  چگونه می توان خدمات طراحی گرافیک را سفارش داد؟
  6. چه برند ها و کسب و کار هایی بدون طراحی گرافیک موفق شدند؟

  

1-طراحی گرافیک چیست؟

درباره هنر طراحی گرافیک

 ساده ترین جواب برای سوال پیچیده بالا، این است که هنر طراحی گرافیک به فرایند طراحی از طریق تایپ، فضا سازی، رنگ و جلوه های مختلف بصری اطلاق می شود. درواقع هر آنچه امروز از شخصیت بصری یک برند می بینیم یا طراحی لوگو و نماد هایی که از یک کسب و کار به خاطر داریم، حاصل دستاورد هنر و دانش طراحی گرافیک است. طراحی گرافیک شاخه ایی هنری از دانش ارتباطات بصری به شمار می آید. جهان با کمک طراحان گرافیک جلوه تازه ایی یافته است. دنیای طراحی گرافیک با خلاقیت و زیرکی گره خورده است؛ طراحان گرافیک برای خلق یک اثر هنری و پرکاربرد ساعت ها به کندوکاو و چینش فلسفه فکری می پردازند تا در نهایت با استفاده از نماد ها، هنرهای بصری، تایپوگرافی و دانش های دیگر بتوانند مشکلات مختلف جهان برندینگ و انتشارات و تبلیغات را حل کنند.

- طراحی گرافیک، مسیر حل مشکلات و نیاز کسب و کار ها در زمینه برند سازی و تکریم هویت بصری است. دایا آرتز به عنوان یک استارت آپ طراحی گرافیک معتقد است که هیچ کسب و کاری نمی تواند بدون ایجاد یک ساختار برند زیبا و محکم به حیات خود ادامه دهد. هر انسان به شکل منظم زنجیره ایی از لوگو ها و تبلیغات بصری یا رنگ های سازمانی کسب وکار های مختلف را در ذهن خود به خاطر دارد و صاحبان قدرتمند کسب و کار های غول پیکر همیشه در تلاش هستند با استفاده از دانش طراحی گرافیک، نام و آوازه خود را در یاد و خاطر مخاطب هایشان تثبیت کنند، بنابراین هر کسب و کار موفق الزاما به یک طراح گرافیک برای برطرف سازی امورات گرافیکی خود نیاز دارد.

2-انواع خدمات طراحی گرافیک چه چیز هایی هستند؟

کاربرد های خدمات طراحی گرافیک

- برای اینکه درک ساده تری از طراحی گرافیک داشته باشیم می توان مثال هایی از انواع خدمات طراحی گرافیک را بررسی کرد :

1- طراحی و سفارش لوگو در راس جهان طراحی گرافیک قرار دارد. لوگو نماینده برند و نشان تجاری هر کسب و کار است، حتی فعالیت های غیر تجاری نیز به لوگو نیاز دارند. سازمان ها و ارگان های دولتی و غیردولتی یا حتی انجمن های مردم نهاد کوچک هم برای خودشان لوگو و نشان دارند.

2- ست اداری به عنوان مجموعه اقلام مورد نیاز یک شرکت یا استارت آپ برای اجرا فرایند های اداری یا تبلیغاتیشان گفته می شود که عموما شامل مواردی نظیره سربرگ، دسته فاکتور، کارت ویزیت، پاکت نامه و غیره است و سفارش تمامی این موارد از طریق دانش طراحی گرافیک ممکن است!

3- تبلیغات چاپی متنوع ترین دسته از خدمات طراحی گرافیک هستند، تراکت و فلایر های تبلیغاتی، کاتالوگ و بروشور های شگفت انگیز که باعث افزایش فروش یک کسب و کار می شوند؛ نخست توسط شرکت های طراحی گرافیک مانند دایا آرتز طراحی شده و سپس در تعداد دلخواه به چاپ و تکثیر می رسند.

4-  تبلیغات فضا مجازی و قالب های محتوایی مانند قالب استوری اینستاگرام، آواتار شبکه مجازی، تامپ نیل های یوتیوب یا حتی بنر های تبلیغاتی همگی بخشی از دانش طراحی گرافیک هستند که با استفاده از آن ها می توان اثرگذار ترین بازخورد ها را از شبکه های اجتماعی گرفت

- باور کردنی نیست اگر بگوییم در این مقاله تنها به ده درصد کاربرد ها و انواع خدمات طراحی گرافیک اشاره کرده ایم. خدمات دنیای طراحی گرافیک بی پایان و کاربرد هایشان خارج از شمارش است. مثلا طراحی پوستر های تبلیغاتی یا طراحی کاور های موزیک و طراحی جلد کتاب یا تعداد غیر قابل شمارشی از خدمات دور از ذهن طراحی گرافیک هستند که در ضمینه طراحی گرافیک پرکاربرد شناخته می شوند. البته شما می تواند جمع بسیاری از دیگر خدمات طراحی گرافیک را در خدمات طراحی گرافیک دایا آرتز بررسی کنید.

 3-خدمات طراحی گرافیک چه کاربردی در توسعه کسب و کار ها دارند؟

برند و هویت بصری کسب و کار ها

- بی هیچ شکی طراحی گرافیک، ابزار و سنگ دستی برای کسب و کار ها و سازمان هایی است که می خواهند جهان تجاری یا چشم انداز های مختلفی را تحت اثر خویش قرار دهند. این مقاله برای اشاره به کاربرد های طراحی گرافیک در زمینه توسعه کسب و کار بسیار کوتاه است، اما ذکر این نکته  کافی است که تنها طراحی و سفارش لوگو یا رنگ سازمانی می تواند جهان فکری مخاطب کسب و کار شما را به چالش بکشد. شما می توانید به مطالعه اثر متقابل طراحی گرافیک و برند، در پست مقاله طراحی لوگو و اثرش بر برند کسب و کار ها بپردازید.

شخصیت برند چیست؟ مهم ترین سوالی که باید در برند سازی از خود بپرسید در مقاله «شخصیت برند چیست؟» به صورت کامل توضیح داده شده است. از آن لذت ببرید.

4-تعرفه منصفانه برای طراحی گرافیک چه قدر است ؟

هزینه خدمات طراحی گرافیک

- تعرفه های مختلفی برای انجام خدمات طراحی گرافیک وجود دارد، بعضی از آن ها بسیار بالا و نجومی و بعضی از آن ها بسیار پایین و مضحک به نظر می رسند. درواقع می بایست به یادداشت فرایند طراحی گرافیک شامل چند مرحله می شود . نخست پس از ثبت سفارش، طراح به تحفیف و پیدا کردن فلسفه فکری مناسب می پردازد و سپس طرح اولیه خود را در قالب اتود خام ارائه می دهد که به آن اسکیز می گویند و فرایند طراحی پس از بررسی و اصلاح اتود اولیه به اتمام می رسد و در نهایت مرحله ویرایش و تحویل طرح به کارفرما انجام می شود. همانطور که ملاحظه کردید پروسه و روند طراحی گرافیک مقداری پیچیده است و کسانی که تعرفه های غیر استاندارد برای این پروسه ارائه می دهند، درواقع بسیاری از بخش های فرایند طراحی را حذف می کنند! که این کار لظمه جبران ناپذیری به اثر خلق شده و برند کارفرما می زند. در نهایت شما می توانید برای کسب اطلاع از تعرفه های طراحی در ایران به سایت صنف طراحان گرافیک ایران رجوع کنید یا تعرفه خدمات دایا آرتز که مطابق تعرفه استاندارد صنفی تعیین شده است را از قسمت خدمات طراحی گرافیک دایا آرتز برای هر سرویس بررسی کنید.

تعرفه های خدمات طراحی گرافیک چه قدر است؟

5-چگونه می توان خدمات طراحی گرافیک را سفارش داد؟

روش های سفارش خدمات طراحی

- راه های مختلفی برای ثبت و دریافت خدمات طراحی گرافیک وجود دارد، استخدام دائم یا پروژه ایی طراحان گرافیک همیشه ممکن است اما در شرایطی توصیه می شود که کارفرما دانش قابل توجهی نسبت به نیاز های گرافیکی اش داشته باشد چرا ممکن است فرایند همکاری مستقیم با یک طراح گرافیک را سخت و پر هزینه کند. استارت آپ طراحی گرافیک دایا آرتز به عنوان یک شرکت طراحی گرافیک آماده است تا شما را در زمینه سفارش طراحی گرافیک راهنمایی کند. برای دریافت مشاوره می توانید از طریق راه های ارتباطی ما اقدام به تماس کنید. 

6-چه برند ها و کسب و کار هایی بدون طراحی گرافیک موفق شدند؟هیچ برند و کسب و کاری

- همانطور که در بخش های مختلف مقاله قید کردیم، همه کسب و کارها و همه فعالیت هایی که به صورت اجتماعی یا فردی با مخاطبان گروهی در ارتباط است به خدمات طراحی گرافیک نیاز دارند. بنابراین هیچ کسب و کاری بدون طراحی گرافیک موفق نشده است و نخواهد شد.

وبلاگ دایا آرتز