این مقاله قرار نیست شما را قانع کند که برای کافی شاپ یا رستوران خود منو دیجیتال تهیه نکنید. بلکه این مقاله می خواهد  5 نکته بسیار مهم را برای طراحی منو دیجیتال به شما یادآور شود. با بررسی این ده نکته ممکن است شرایط شما نیز بسیار مشابه این نکات و تجارب باشد و اندکی روند طراحی منو شما را کاربردی تر کند.

 

نکته اول :

جایگاه منو در کافی شاپ شما کجاست؟

منو برای مشتری شما چه جایگاهی دارد؟

این یک حقیقت مهم است که باید در شیوه مدیریت کافی شاپ یا کافه رستوران شما بررسی شود. منو در کافی شاپ شما چه جایگاهی دارد؟ آیا منو صرفا یک برگه است که کار سالندار را ساده کند؟ آیا مشتریان به آن توجه می کنند؟ آیا مشتریان از آن راضی هستند؟ آیا برای مشتریان کاربردی است؟ آیا منو کافه رستوران شما شامل آیتم های ویژه و خاص می‌شود؟ اکثر مشتریان آنچه نیاز دارند را در طراحی منو شما پیدا می کنند؟ این سوالات همگی زنجیره ایی از سوالاتی است که در نهایت پاسخ به آن ها مشخص می کند که منو در کافی شاپ شما جایگاه بالایی دارد یا خیر. در بسیاری از موارد مشتریان حتی بدون توجه به منو اقدام به سفارش آنچه در ذهن دارند را می کنند. این مسئله از کجا اغاز می شود و شامل چه مشکلاتی است؟ به صورت خیلی کلی اگر منو برای سالندار صرفا یک وسیله عادی باشد که تا روند کارش به شکل معمولی ادامه یابد و به آن توجه نکند یا آیتم ها آن را نشناسد، منو شما برای مشتری هم جایگاهی نخواهد داشت. فاکتور های زیادی وجود دارد که در نهایت باعث می شود یک منو برای مشتری جایگاه و ارزش داشته باشد که این فاکتور ها را در نکات بعدی بررسی می کنیم. پس برای شروع صرفا با معیار خودتان این نکته را در ذهن داشته باشید که جایگاه منو در کافی شاپ و کافه رستوران شما کجاست؟! اگر منو شما اثر چشمگیری در فروش شما نداشته باشد یا فروش و توانمندی سالندار شما وابسته به منو نباشد، با تغییر منو به منو دیجیتال می توانید شانس خود را در منو دیجیتال امتحان کنید اما در صورتی که مشتریان شما به لحاظ های مختلفی وابسته به منو غیر دیجیتال باشند کار شما سخت خواهد بود و تغییر رویکرد منو صرفا کار سالندار را ساده کرده و فروش شما پایین و پایین تر می آید.

 

نکته دوم :

آیا برند من در منو به خوبی نمایش داده شده؟

منو شخصی سازی شده چیست؟ آيتم های خاص منو

همه ما با برند سازی در کافی شاپ ها آشنایی داریم. برند سازی بخش مهمی از فرایند توسعه هر کسب و کاری است اما باید از خودمان بپرسیم که در طراحی منو کافی شاپ من، برند سازی اتفاق افتاده است؟ چگونه یک منو می تواند حامل برند باشد؟ صرفا وجود طراحی لوگو و هماهنگی رنگ سازمانی کافی شاپ با منو موجب برند سازی در منو می شود؟! ابدا خیر. باید بدانید که اگر منو شما برای مشتریان ثابت شما تکراری است علتش آن است که منو شما شخصی سازی نشده و برای آیتم های فصلی یا آیتم های پیشنهادی سالندار و باریستا یا آشپز هیچ جایگاهی را تدارک ندیده است. این امر می تواند موجب این شود که منو شما جایگاه خود را از دست بدهد و برای هیچ کس جذاب نباشد یا حداقل بعد از مدتی تکراری شود. با این حساب طراحی منو دیجیتال برای کسب و کار هایی که به صورت مداوم آیتم های منو خود را تغییر می دهند یک برگ برنده است.

 

نکته سوم :

مشتری شما به منو وابسته است یا نه؟

چه کسانی با منو دیجیتال کنار می آیند؟

بسیاری از مشتریان یا مخاطب های هدف اکثر کافی شاپ ها در مناطق مختلف شهر ها هیچ آشنایت مناسبی با تکنولوژی و فضا دیجیتالی شده هر سیستم سنتی ندارند! برای مثال مدت ها طول کشید تا فرایند کارت به کارت کردن اینترنتی برای جامعه ما یک امر عادی شود که هنوز هم اقلیت بسیاری وجود دارند که برای جا به جایی پول به خودپرداز یا حتی بانک مراجعه می کنند. در نظر بگیرید که مشتریان شما آیا می توانند به همان راحتی پیشین با منو دیجیتال ارتباط بگیرند یا خیر. اکثر رستوران های مجلل و کافی شاپ هایی با مشتری های بسیار خاص امکان استفاده از منو دیجیتال ندارند. معیار هایی مثل : سن مشتریان، قشر مشتریان و همینطور میزان دسترسی ایشان به اینترنت و تکنولوژی می تواند معیار های مناسبی برای در نظر گرفتن این امر باشد که آیا منو دیجیتال برای شما مناسب است یا نه.

 

مزیت ها و معایب طراحی منو دیجیتال چیست؟ این منو ها چه کاربرد هایی دارد؟

 

نکته چهارم :

طراحی منو تراکتی هزینه کمتری در طراحی و چاپ دارد.

آیا طراحی منو دیجیتال اثری در فروش من دارد؟

طراحی منو تراکتی، هزینه بسیار پایینی در چاپ و طراحی دارد. با دانستن این نکته بررسی کنید که آیا طراحی منو دیجیتال موجب افزایش فروش شما می شود و آیا اصلا سودی دارد؟ در صورتی که طراحی منو دیجیتال برای شما سودی نداشته باشد یا امکان ارائه راحت تر آيتم های مختلف را به مشتری فراهم نکند یا پتانسیل های آن برای شما مهم نباشد، صرفا یک هزینه اضافی است که طراحی منو تراکتی آن را پوشش می دهد.

 

آيا با انواع طراحی منو آشنایی دارید؟ در مقاله «انواع طراحی منو چیست؟» با این اطلاعات ارزشمند آشنا شوید.

 

نکته پنجم :

آیا می توانم از پتانسیل های منو دیجیتال استفاده کنم؟

کاربرد منو دییجتال چیست؟ ايا کابرد منو دیجیتال برای من است؟

  • کاربرد اول : امکان تغییر فوری آیتم ها یا ارائه آسان آيتم های فصلی و موردی را می دهد
  • کاربرد دوم : در صورتی که تغییر قیمت ها بسیاری سریع باشد، هزینه های چاپ را پایین می آورد.
  • کاربرد سوم : در صورتی که عکس آیتم های منو مهم باشد، بسیار کاربردی است.
  • کاربرد چهارم : با کلاس و متناسب با تکنولوژی روز است.

 

امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. شما می توایند برای جذب مشتری و فروش بیشتر در "کافی شاپ به خدمات طراحی گرافیک کافی شاپ" بروید. از طریق صفحه تخصصی خدمات و سرویس های دایا آرتز برای کافی شاپ ها و کافه رستوران ها می توانید پیشنهادات و ایده های ما برای کافی شاپ و کافه رستوران خود را دریافت کنید. 

وبلاگ دایا آرتز