در این مقاله به ترتیب عناوین زیر خواهید خواند :

  1. طراحی پیج اینستاگرام چیست و چه فوایدی دارد؟
  2. عناصر مهم در طراحی پیج اینستاگرام چیست؟
  3. لی اوت اینستاگرام چیست؟
  4. طراحی لی اوت اینستاگرام چه نکاتی دارد؟
  5. انواع طراحی لی اوت اینستاگرام چیست؟

 
«طراحی پیج اینستاگرام چیست؟ طرحی قالب اینستاگرام چیست؟»

 

1- طراحی پیج اینستاگرام چیست و چه فوایدی دارد؟

- درآمد زایی در اینستاگرام

پیج های اینستاگرام از زمانی که این پلتفرم ارزشمند شروع به فعالیت کرد به صورت حقیقی و حقوقی شروع به فعالیت در ساختار های مالی و کسب و کار های مختلف کردند. تجمع مجازی انسان ها در اینستاگرام موجب شده است که این پلتفرم خاص و دوست داشتنی آمده به استفاده در فعالیت های اقتصادی باشد. با شروع افتتاح انلاین شاپ ها یا همان کسب و کار های مجازی، اینستاگرام عرصه مهمی در زمینه برندسازی و تبلیغات و فروش بیشتر شد. رفته رفته با تخصصی شدن فرایند طراحی پیج اینستاگرام، رقابت ها شدید شد و طراحان گرافیک و مخاطبان خوش ذوق دیگر اثرات هنری و گرافیکی بی نظیری در کسب و کار های اینستاگرام گذاشتند.

- رایج ترین آنلاین شاپ های اینستاگرام

کسب و کار های مجازی فعال در اینستاگرام به دسته های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند. فروشندگان لباس و کالا های پوشیدنی و پوشاک از مهم ترین این آنلاین شاپ ها هستند. بوتیک ها و اکسسوری ها در اینستاگرام فعالیت چشمگیری دارند. مشاغل دیگری نظیر فری لنسر ها و طراحان گرافیک یا حتی عکاس ها و طراحان لباس نیز در پیج اینستاگرام کاری خود به فعالیت های اقتصادی می پردازند. از دیگر مهم ترین پیج های اینستاگرام کاری می توان به پیج های خدمات رسانی مختلف اشاره کرد. اکثر شرکت ها یا گروه های خدماتی دارای پیج اینستاگرام هستند. پس نباید فراموش کرد طراحی پیج اینستاگرام صرفا یک بستر سازی کم هزینه برای افزایش سود مالی و ارتقا سطح برند شما است.

- فواید طراحی پیج اینستاگرام چیست؟

فروش بیشتر، جذب مشتری بیشتر، برند سازی گسترده تر، تبلیغات رایگان یا کم هزینه، بستر مناسب برای بازاریابی و... همه این موارد از مهم ترین فواید طراحی پیج اینستاگرام است. داشتن یک پیج اینستاگرام قدرت شما را تا چندین برابر بالا می برد.

 

2- عناصر مهم در طراحی پیج اینستاگرام چیست؟

به صورت کلی خدمات پنجگانه زیر، طراحی های کلی یک پیج اینستاگرام را شامل می‌شوند. با شروع طراحی موارد زیر، درواقع شما طراحی پیج اینستاگرام خود را اغار کرده اید. برای طراحی هرکدام از موارد زیر نیاز به شناخت کافی از گرافیک و مارکتینگ است.

  1. طراحی کاور پست اینستاگرام 
  2. طراحی قالب استوری اینستاگرام
  3. طراحی قالب پست اینستاگرام
  4. طراحی آواتار پیج اینستاگرام
  5. طراحی کاور هایلایت اینستاگرام

در صورتی که همچنان با طراحی هایلایت اینستاگرام آشنا نیستید می توانید در مقاله، طراحی هایلایت اینستاگرام چیست؟ آن را مطالعه کنید.

 

3- لی اوت اینستاگرام چیست؟

لوت اینستاگرام یا همان طراحی قالب اینستاگرام اصطلاحی است که در طراحی پیج اینستاگرام به کار می‌رود. چینش خاص و گرافیکی پست های اینستاگرام با فلسفه فکری در کنار یک دیگر را طراحی لو اوت اینستاگرام می‌گویند. طراحی لی اوت اینستاگرام یا همان طراحی قالب اینستاگرام می تواند در جنبه بصری برند شما جلوه اثر گذاری داشته باشد. لی اوت اینستاگرام یا طراحی قالب اینستاگرام یکی از مهم ترین ابزار های تزریق ژن برند و شخصیت برند به پیج اینستاگرام شماست. تصور کنید چینش خاص و طراحی هدفمند پست های اینستاگرام چگونه می تواند جلوه بصری پیج شما را دگرگون کند و همچنین مخاطب را به سادگی در میان پست های پیج شما هدایت دهد.

 

4- طراحی لی اوت اینستاگرام چه نکاتی دارد؟

نکات بسیاری در طراحی قالب اینستاگرام وجود دارد. لی اوت اینستاگرام می تواند در چیدمان های مختلفی و فلسفه فکری های مختلفی تولید شود. اما مهم ترین قاعده طراحی لی اوت اینستاگرام این است که این قالب اینستاگرام باید متناسب با اهداف و شرایط اجرایی تولید محتوا در اینستاگرام باشد.

5- انواع طراحی لی اوت اینستاگرام چیست؟

  • شطرنجی
  • پازلی
  • افقی
  • عمودی
  • ردیف به ردیف
  • دو به یک
  • مورب 
  • دارای حاشیه
وبلاگ دایا آرتز