پلتفرم طراحی گرافیک دایا آرتز در یک جریان استارت آپی قصد دارد طراحی لوگو، طراحی مسکات ها، هویت بصری و برند کسب و کار های مختلف مشهد را بررسی کند و با معرفی برند های هر کسب و کار شما را با جریان برند سازی و نقش طراحی گرافیک در توسعه کسب و کار آشنا کند. همراه ما باشید در این مقاله برای بررسی لوگو رستوران شبدیز یا همان لوگو پیتزا شبدیز مشهد!
 

در این مقاله به ترتیب عناوین زیر می‌خوانید :

  1. رستوران شبدیز مشهد کجاست؟
  2. نوع طراحی لوگو شبدیز مشهد چیست؟
  3. فلسفه فکری لوگو رستوران شبدیز مشهد
  4. برند سازی حرفه ای شبدیز با طراحی لوگو حرفه ای
  5. آدرس پیج اینستاگرام رستوران شبدیز و سایت مجموعه غذایی شبدیز 

 

«طراحی لوگو رستوران شبدیز مشهد»

 

1- رستوران شبدیز مشهد کجاست؟

رستوران شبدیز مشهد یا همان پیتزا شبدیز معروف در مشهد مقدس، یکی از به نام ترین و با کیفیت ترین فست فودی های شهر مشهد است. این مجموعه غذایی از آنجایی که شامل سه شعبه در شهر مشهد می‌شود و به تعبیری در تهیه مواد اولیه خود نیز دارای تمهیدات مختلفی است، شهرت زیادی دارد. شعب پیتزا شبدیز در مشهد به شرح زیر هستند :

  1. شعبه مرکزی : نبش وکیل اباد ۶۷ (دادگستر)
  2. شعبه ۱ : خیابان هفت تیر،بین هفت تیر ۱۳ و ۱۵
  3. شعبه ۲ : بلوار خیام،خیام ۱۱ نبش قدس ۱۵

مجموعه غذایی شبدیز را تقریبا اکثر مشهدی ها می‌شناسد اما این برند با طراحی حرفه ای برند خود و ایجاد یک بازاریابی مطمئن توانسته مشتری های خود را فراتر از بازار هدف مشهد بلکه از مسافرانی که از شهر های دیگر به مشهد می‌آیند جذب کند. اما راز این موفقیت دست یابی به این برند شگفت انگیز در چه چیزی قرار داشته است به جز برند سازی حرفه ای و تداوم و استمرار در ارائه بالا ترین کیفیت؟!

 

2- نوع طراحی لوگو شبدیز مشهد چیست؟

نخست برای بررسی برند سازی مجموعه غذایی شبدیز به نوع طراحی لوگو آن ها می‌پردازیم. همانطور که می‌دانید طراحی لوگو انواع مختلفی دارد. طراحی لوگو رستوران شبدیز نیز به حالت نوشتاری انجام شده است. درواقع لوگو ایشان یک طراحی لوگو نوشتاری یا همان طراحی لوگو تایپوگرافی معروف است که در بین رستوران داران و کسب و کار های مربوط به حوزه غذا محبوبیت بسیاری دارد. طراحی لوگو فست فود چهارچوب ها و فاکتور های بسیاری دارد که نمی‌توان آن را به سادگی صرفا با دانستن تجارب هنری انجام داد. برای طراحی لوگو فست فود می‌بایست با ساختار و هویت برند یک فست فود آشنا شد. این اتفاق در طراحی لوگو شبدیز افتاده است.

آيا با انواع طراحی لوگو آشنایی دارید؟! می‌توانید در کمتر از چند دقیقه در مقاله «انواع طراحی لوگو چیست؟» با انواع آرم و لوگو آشنا شوید.

 

3- فلسفه فکری لوگو رستوران شبدیز مشهد

نخست باید به انتخاب رنگ بسیار هوشمندانه پیتزا شبدیز در طراحی لوگو آن اشاره کرد. این انتخاب رنگ که بسیار اشتها آور است یکی از مناسب ترین رنگ ها برای کسب و کار های رستوران و فست فود است، ضمن این مسئله که این رنگ به طراحی دکوراسیون داخلی و حتی پیک های بیرون بر سفارشات نیز تزریق شده است. هویت لوگو و کسب و کار رستوران شبدیز با این رنگ شناخته می‌شود. و اما فلسفه فکری لوگو شبدیز که بسیار هیجان انگیز نیز هست :

  1. نوشتاری پیتزا شبدیز در طراحی لوگو نوشتاری آن حالتی از یک برش پیتزا را دارد! این قسمت از طراحی کشیده و دارای قوس است که حالت برداشته شدن یک برش از یک پیتزا را به مخاطب در لفافه می‌رساند.
  2. وزن و میزان نقاط منفی در طراحی این لوگو با قرار دهی نوشتار انگلیسی آن تنظیم شده است.
  3. طراحی لوگو در سبک نوشتاری، به شهرت آفرین شدن نام تجاری و برند بسیار کمک کرده است.
  4. فونت متفاوت، خوانا و کلاسیک پیتزا شبدیز یک شخصیت برند آرام، مطمئن و خانوادگی را القا می‌کند.

با بررسی چهار مورد فوق نباید طراحی لوگو شبدیز را دست کم گرفت بلکه باید آن را با لوگو های حرفه ای دیگری مقایسه کرد.

 

4- برند سازی حرفه ای شبدیز با طراحی لوگو حرفه ای

هماهنگی میان شخصیت برند و شیوه طراحی لوگو و حسی که لوگو به مخاطب می‌رساند همگی نشانه ایی از طراحی لوگو حرفه ای این برند هستند. طراحی لوگو شاید در سال های نخستین کسب و کار اثر مناسبی بر بازدهی مالی آن کسب و کار نگذارد اما رفته رفته نام برند و نشان و لوگو هر برند خود را برجسته می‌کند. 

شما می‌توانید در مقاله «فاکتور های طراحی لوگو حرفه ای» با شیوه شناخت یک لوگو حرفه ای آشنا شوید!

 

5- آدرس پیج اینستاگرام رستوران شبدیز و سایت مجموعه غذایی شبدیز 

پیج اینستاگرام پیتزا شبدیز طراحی منحصر به فرد خود را دارد. همچنین سایت «www.shabdizgroup.com» به عنوان سایت مجموعه غذایی شبدیز شناخته می‌شود.

 

وبلاگ دایا آرتز