استارت آپ طراحی گرافیک دایا آرتز به عنوان یک تیم متحول کننده در صنعت طراحی گرافیک اقدام به بررسی و تحلیل برند ها و لوگو های مختلف کسب و کار های مطرح در ایران و سطح جهان کرده است. شما می‌توانید از طریق دایا بلاگ، با انواع فلسفه های فکری برند و لوگو در کسب و کار های مختلف آشنا شوید!

 

 در این مقاله به ترتیب عناوین زیر می‌خوانید : 

  1. شرکت سونی «sony» کیست و چه تاریخی را پشت سر گذاشته است
  2. نوع طراحی لوگو شرکت سونی «sony»
  3. فلسفه فکری لوگو لوازم خانگی سونی «sony»
  4. لوگو سونی «sony» شبیه لوگو کدام برند معروف است؟
  5. تاریخچه شرکت سونی «sony» چیست؟
  6. هویت برند شرکت سونی «sony» چیست؟

 
«لوگو شرکت سونی»

 

1- شرکت سونی «sony» کیست و چه تاریخی را پشت سر گذاشته است؟

سونی کورپوریشن  شرکتی است، که در زمینه صنایع لوازم الکترونیکی، بازی‌های ویدئویی و تجهیزات سرگرمی، صنعت موسیقی و فیلم، همچنین ارائه خدمات مالی فعالیت می‌کند. سونی در سال ۱۹۴۶ توسط ماسارو ایبوکا و آکیو موریتا تأسیس شد. این کورپوریشن امروزه در کنار رقبایی چون سامسونگ، پاناسونیک، توشیبا، هیتاچی و ال‌جی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسایل الکترونیکی در جهان شناخته می‌شود.[۳] شرکت سونی بزرگترین تولیدکننده حسگرهای دوربین و همچنین تلویزیون‌های رده‌بالا در جهان به‌شمار می‌رود. همچنین در صنعت سرگرمی، سونی گرداننده بزرگترین تجارت موسیقی در جهان است. این کورپوریشن همچنین به‌عنوان بزرگترین شرکت در زمینه سرگرمی‌های رایانه‌ای و یکی از رهبران صنعت فیلم‌سازی و تلویزیون در جهان شناخته می‌شود.

 

2- نوع طراحی لوگو شرکت سونی «sony»

لوگو سونی، به عنوان یک لوگو نوشتاری طراحی شده است. این لوگو شامل اسم برند این شرکت است که در فرم تایپوگرافی طراحی شده است.

 

هنوز با انواع طراحی لوگو آشنا نیستید؟! طراحی لوگو انواع مختلفی دارید؛ شما می‌توانید با انواع طراحی لوگو در مقاله «انواع طراحی لوگو چیست؟» آشنا شوید.

 

3- فلسفه فکری لوگو لوازم خانگی سونی «sony»

The company name of Sony was created by combining two words of “sonus” and “sonny”. The word “sonus” in Latin represents words like sound and sonic. The other word “sonny” means little son.

لوگو سونی به عنوان یک لوگو نوشتاری، دربرگیرنده نام برند این شرکت به صورت کامل است. بنابراین فلسفه فکری این لوگو با فلسفه فکری نام برند این شرکت یکی است. کلمه سونی «sony» به دو کلمه son و sonus شباهت زیادی دارد که معنی کلمه اول پسر جوان و معنی کلمه دوم صدا است. این دو کلمه به ترتیب در زبان های ژاپنی و لاتین ریشه دارند. از انجایی که سونی فعالیت خود را با محصولات صوتی شروع کرده و همچنین، مانند یک نسل جوان از ژاپنی ها دارای خلاقیت بوده است کلمات پسر جوان و صدا با شرکت سونی سنخیت نزدیکی دارند.

 

آیا با فلسفه فکری لوگو آشنایی دارید؟ می‌توانید خیلی ساده در مقاله «فلسفه فکری لوگو چیست؟» با کاربرد فلسفه فکری لوگو آشنا شوید.

 

4- لوگو سونی «sony» شبیه لوگو کدام برند معروف است؟

برند سونی خود الهام بخش لوگو های بسیاری در جهان بوده است. به جرئت می‌توان گفت کمتر شباهت به لوگو های دیگر در برند های معروف جهان دارد!

 

به طراحی لوگو حرفه ایی نیازمند هستید؟! ما به عنوان یک استارت آپ طراحی گرافیک، آماده برای طراحی لوگو کسب و کار شما هستیم. تنها کافی است از طریق «سفارش طراحی لوگو» اقدام به ثبت سفارش طراحی خود کنید!

 

5- تاریخچه شرکت سونی «sony» چیست؟

لوگو برند سونی بار ها تغییر کرده البته صرفا شامل دو تغییر مهم و چشمگیر بوده است. عمده تغییرات لوگو سونی شامل تغییر فونت یا اصلاح وزن و ضخامت نوشتار در لوگو است.

 

, the Sony logo has gone through various modifications throughout its history. It stands for the company's name, coined from the Latin word for sound “Sonus.” Sony is also linked to “son,” a term in Japanese culture that alludes to young folks with an innovative view of things.

با این حال برند سونی در زبان لاتین ارتباط نزدیکی با کلمه «sonus» یا همان صدا دارد که مرتبط با نوع محصولاتی است که سونی عرضه می‌کند. در زبان ژاپنی هم نام برند سونی و لوگو این شرکت با کلمه «son» ارتباط دارد که می‌توان در فرهنگ ژاپنی آن را به نسل جوان نسبت داد.

 

مسکات ها را می‌شناسید؟ آيا می‌دانید مسکات چیست؟ می‌توانید در عرض چند دقیقه کوتاه با دنیای جذاب مسکات ها در مقاله «مسکات چیست؟» آشنا شوید. 

 

6- هویت برند شرکت سونی «sony» چیست؟

Its goal is to “fill the world with emotion through the power of creativity and technology.” Its values are to “pioneer the future with dreams and curiosity; pursue the creation of the very best by harnessing diversity and varying viewpoints…

برند سونی «sony» شخصیت و هویت برند خود را بر اساس قدرت داشتن و ایجاد احساسی برای توسعه دنیا تشکیل داده است. برند سونی ترکیب خلاقیت و تکنولوژی است. سونی خیرخواهانه به نظر می‌رسد، به گونه ایی که می‌خواهد جهان را با رویا ها و کنجکاوی، جای بهتری برای بشر کند. لوگو سونی نیز چنین مفهومی را در بر دارد.

 

آیا با هویت برند یا شخصیت برند آشنا هستید؟ می‌توانید در مقاله «شخصیت برند چیست؟» با این عنصر مهم در توسعه کسب و کار آشنا شوید.

وبلاگ دایا آرتز