استارت آپ طراحی گرافیک دایا آرتز به عنوان یک تیم متحول کننده در صنعت طراحی گرافیک اقدام به بررسی و تحلیل برند ها و لوگو های مختلف کسب و کار های مطرح در ایران و سطح جهان کرده است. شما می‌توانید از طریق دایا بلاگ، با انواع فلسفه های فکری برند و لوگو در کسب و کار های مختلف آشنا شوید!

 

در این مقاله به ترتیب عناوین زیر می‌خوانید :

  1. شرکت امرسان کیست و چه تاریخی را پشت سر گذاشته است؟
  2. نوع طراحی لوگو شرکت امرسان «emersun»
  3. فلسفه فکری لوگو لوازم خانگی امرسان «emersun»
  4. لوگو امرسان شبیه لوگو کدام برند معروف است؟
  5. تاریخچه لوگو امرسان «emersun» چیست؟
  6. هویت برند امرسان «emersun» چه نقشی در بازار داشته است؟

 

  

«لوگو شرکت لوازم خانگی امرسان در ایران»

 

1- شرکت امرسان کیست و چه تاریخی را پشت سر گذاشته است؟

شرکت لوازم خانگی امرسان که امروزه در ایران بسیار محبوب و پرآوازه می‌باشد، از معدود برند های بومی ایران است که به تولید لوازم خانگی پرداخته و از کیفیت با دوام و سابقه ایی درخشان برخوردار است. این برند شایسته تحلیل و بررسی های بسیاری در زمینه طراحی لوگو و همچنین برند سازی است. پیش از پرداختن به برندینگ و هویت بصری امرسان، به تاریخچه مختصری از ایشان می‌پردازیم :

شركت صنايع امرسان در سال 1360 توسط آقاي سلطان حسين فتاحي تاسيس شد و تا سال 1366 به توليد فريزرهاي خانگي اشتغال داشت. خط توليد اولين يخچال فريزر 16 فوت با طراحي جديد در سال 1366 به مرحله بهره‌برداري رسيد. شرکت صنایع امرسان با بیش از 32 سال سابقه در زمینه تولید لوازم خانگی، مفتخر به دریافت تقدریرنامه و گواهینامه های گوناگون در زمینه فعالیت خود گردیده است البته بزرگترین افتخار امرسان تلاش جهت جلب رضایت مشتریان و رسیدن به اهداف  شعار سازمانی خود که زبیا، پیشرو، مطمئن است، می باشد.

 

2- نوع طراحی لوگو شرکت امرسان «emersun»

طراحی لوگو انواع مختلفی دارد. در مقالات بسیاری به انواع شیوه های طراحی لوگو پرداخته ایم. لوگو برند امرسان، به صورت خلاصه و ساده، شیوه ایی از انواع طراحی لوگو نوشتاری است. این برند در طراحی لوگو خود از طراحی لوگو نوشتاری یا همان تایپوگرافی استفاده کرده است. بسیاری از برند های لوازم خانگی یا کارخانه های صنعتی در برند سازی خود از طراحی لوگو نوشتاری استفاده می‌کنند تا آوازه برند ایشان پا در پا با نام برندشان پخش شود و گسترش یابد.

 

هنوز با انواع طراحی لوگو آشنا نیستید؟! طراحی لوگو انواع مختلفی دارید؛ شما می‌توانید با انواع طراحی لوگو در مقاله «انواع طراحی لوگو چیست؟» آشنا شوید.

 

3- فلسفه فکری لوگو لوازم خانگی امرسان «emersun»

لوازم خانگی امرسان را همه ایران، با یک لوگو ساده نوشتاری در سبک مینیمال می‌شناسند. این لوگو مینیمال که فونتی ساده و کشیده از اسم فارسی برند امرسان است، در ذهن تمامی مشتریان این برند حک شده است. انحنا در فرم فونت نوشتاری این برند نیز می‌تواند از طراحی های ساده و بی لبه و زاویه یخچال های این گروه صنعتی وام گرفته شده باشد.

 

آیا با فلسفه فکری لوگو آشنایی دارید؟ می‌توانید خیلی ساده در مقاله «فلسفه فکری لوگو چیست؟» با کاربرد فلسفه فکری لوگو آشنا شوید.

 

4- لوگو امرسان شبیه لوگو کدام برند معروف است؟

با کمی دقت متوجه خواهید شد که لوگو امرسان در قالب های مختلفش، شباهت چشمگیری به لوگو برن سامسونگ دارد! بله درست است در طراحی لوگو امرسان به عنوان شرکت لوازم خانگی، نیم نگاهی به لوگو برند سامسونگ نیز انداخته شده است. البته این شباهت تنها در لوگو های پیشین سامسونگ و امرسان وجود دارد! با تغییر لوگو سامسونگ از حالت دارای انحنا و قرار گیری در یک قالب منحنی، امرسان نیز لوگو خود را از حالت دارای انحنا و قالب دار خارج کرده است. سامسونگ لوگو خود را در سال 2005 تغییر دارد. می‌توانید جزئیات این تغییر را در بخش تاریخچه لوگو امرسان مطالعه کنید.

 

به طراحی لوگو حرفه ایی نیازمند هستید؟! ما به عنوان یک استارت آپ طراحی گرافیک، آماده برای طراحی لوگو کسب و کار شما هستیم. تنها کافی است از طریق «سفارش طراحی لوگو» اقدام به ثبت سفارش طراحی خود کنید!

 

5- تاریخچه لوگو امرسان «emersun» چیست؟

مانند بسیاری از برند های ایرانی دیگر، نخستین، لوگو امرسان نیز دارای یک مسکات بوده است! مسکات یک خرس. همانطور که در روند تکامل بسیاری از برند های جهانی و ایرانی، مسکات ها جایگاه خود را از دست داده اند، برند امرسان نیز با تقلید از لوگو سامسونگ اقدام به حذف مسکات خود کرده است. پس از تغییر لوگو برند سامسونگ و حذف قالب منحنی این برند، امرسان نیز فونت لوگو خود و جلوه بصری آن را تغییر دارد!

 

مسکات ها را می‌شناسید؟ آيا می‌دانید مسکات چیست؟ می‌توانید در عرض چند دقیقه کوتاه با دنیای جذاب مسکات ها در مقاله «مسکات چیست؟» آشنا شوید. 

 

6- هویت برند امرسان «emersun» چه نقشی در بازار داشته است؟

برند امرسان امروزه در بازار تنها با سه کلمه شناخته می‌شود :

  • زیبا، پیش رو، مطمئن

نمود این تگ لاین و شعار امرسان نیز در برند سازی ایشان نیز اتفاق افتاده است و باعث شده در ذهن ها ماندگار شود.

 

آیا با هویت برند یا شخصیت برند آشنا هستید؟ می‌توانید در مقاله «شخصیت برند چیست؟» با این عنصر مهم در توسعه کسب و کار آشنا شوید.

وبلاگ دایا آرتز